10 Kasım LPG KABLO

Sephia avans ayarı

'Sephia' forumunda romulus tarafından 18 Haziran 2013 tarihinde açılan konu

  1. romulus

    romulus Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    kayseri
    Arkadaşlar herkese selamlar;

    98 model sephia 1.6 gtx sahibiyim. araçta daha önceki konularda bahsettiğim gibi kesiklik ve tekleme sıkıntıları nedeniyle LPG ustasına götürdüm. Oda ateşleme kaynaklı olduğunu söyledi ve buji ve kabloları değiştirdim. Böylelikle bu sorun ortadan kalktı. Yalnız değişim sonrası tekrar ayar için gittiğimde eliyle distrübütörden avans ayarı ile oynadı ve yükselttiğini söyledi. Şu an araç rölantide fan ve farlar açıkken dalgalanma yapıyor. Fan ve farlar devrede değilken sıkıntı yok. Acaba avansla alakalı bir durum mu yoksa başka bişey olabilir mi? Son olarak olması gereken avans değerini bilen ar4kadaşlar varmıdır, avas ayarı için gittiğimde kafalarına göre ayar yapmasınlar...
     
  2. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Kendinizi tanışma konusunda tanıtabilir misiniz. Teşekkürler
     
  3. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Avans ayarının avans tabancası ile yapmasını öneririm. Bunu da bilen biri yapmalıdır. Avans tabancası, bir sabit lambalı olan bir de avans derecesi cihazda ayarlanıp yapılabilen avans tabancaları vardır. Sabit lambalı olanlar ile ayar yaparken kasnaktaki çentik üst ölü noktadan önceki avans değer çizgisi ile çakıştırılmalıdır. Eğer avans değeri tabancadan ayarlanmış ise o zaman kasnaktaki çentik, Üst Ölü Nokta "T" işareti ile çakıştırılmalıdır. Hatırladığım kadarıyla Avans değeri 8-10 Derecedir.

    Ancak avans ayarı ile birlikte gaz kelebek boğazında bulunan rölanti hava ayarını da avansa uyumlu bir şekilde ayarlamak gerekir. Bir de gaz kelebeği ani olarak bırakıldığında motorun stop etmesini ve aracın kapaklanmasını önlemek için motor devrini rölantiye yavaş yavaş düşüren bir diyafram vardır. Bunun ayarı da kurcalanmışsa mutlaka tekrar ayarlanmalıdır.

    Aracınızda kullanılan orijinal Buji NGK BPR5ES-11 bujidir. Bu değerde buji kullanmanızı tavsiye ederim.
     
  4. romulus

    romulus Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    kayseri
    Bujilerim BKR5S11. Sadece distrübütörün motora bağlı olduğu yerden komple distrübütörü çevirerek bişeyler yapmıştı LPGci. Başka biyerlerile oynamadı.
     
  5. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Yanlış bilmiyorsam Sephia 1.6 16 valf DOHC motor. Aynı motora sahip Elantra'yı yıllarca kullandım. Avansı ile falan da uğraşmadım. Yanlış mı biliyorum yoksa. Bu motorlara el ile, göz kararı avans ayarı yapılamaz. Osman bey nasıl yapılması gerektiğini belirtmiş. Şahsen LPG ustasına avansı falan da kurcalatmazdım.
    Kolay gelsin.
     
  6. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Osman abinin dedigi gibi avans ayarının tabanca ile yapılması gerekir bende daha önce 98 şahin vardı karbüratörlü avans ayarını ısıklı bır tabanca ile yaptı
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu

    Osman Bey açıklama ve detaylı bilgi için teşekkür ederim.:thumbup:

    Yusuf Bey geçmiş olsun.İnşallah tabanca ile avans ayarı yaptırdığınızda sorun kalmaz;)
     
  8. romulus

    romulus Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    kayseri
    Bahsettiğiniz Sephia 2 modeli olabilir. 2003-2004 model sephialar 1.6 16 valf. Bendeki ise Kiayı Hyundai almadan önceki son modeli sephianın, 1.6 GTX. Üzerindeki 1.6 Sohc 95 beygirlik Mazda B-6 motoru. Yani Mazda 323 ile aynı motora sahip.
    Avansa gelecek olursak,LPG ustasına avansı kurcalatmazdım, lakin adamlar bize sorarak iş yapmıyor, gaz ayarı yapıyorum diye avansı yükseltmiş bay gereksiz.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 19 Haziran 2013
  9. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    1998 Yılında iki farklı Sephia modeli vardır. Yılın ilk yarısına kadar gelenler 1.6 SOHC (Üstten Tek Eksantrikli) 8 Valf motor vardı. Yılın ikinci yarısında kasa değişikliği yapılarak yeni Sephia'lar geldi (Sephia II diye anılsalar da asıl Sephia II ler bundan sonraki gelenlerdir.) Yeni Sephia 1.5 DOHC (Üstten Çift Eksantrikli) 16 Valf'tir.

    1.6 SOHC 8 Valf olan motorda, eski 1.5 DOHC 16 Valf motorlar gibi Distribütör vardır. Krank açı sensörü ve kam mili pozisyon sensörleri distribütör içerisinde optik sensörlüdür. 1998 sonunda gelen yeni Sephia motorunda ise distribütör yoktur. Avans ayarı yapılamaz. Motor Kontol ünitesi tarafından otomatik ayarlanır.
     
  10. romulus

    romulus Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    kayseri
    Peki arkadaşlar, Fan ve farlar açıkken rölanti dalgalanması avanstan olur mu? Başk bir sıkıntıdan yapma ihtimalide varmıdır. Ben avansla oynandıktan sonra böyle oldu diye avanstandır diye düşünüyorum ama bşak nedenlerde ihtimal içerisinde ise onlarada gitmişken baktırayım.
    Not: Elektrik tesisatı ile ilgili herhangi bir sıkıntısı yok aracın, alternatör ve aküsü gayet iyi durumda.
     
  11. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Siz ustaya şikayetinizi söylediğinizde eğer usta aracı tanıyor ve yeterli teknik bilgiye sahipse nereye bakacağını ve ne yapacağını zaten bilir. Eğer siz şikayetinizin çözümü için şuraya bak buraya bak derseniz, işi bilmeyen bir usta kaş yaparken göz de çıkarabilir. Bu nedenle size arıza şuradan olur demek size yardım değil zarar da verebilir. Kayseri'de Kia servisi İn Motor vardı (hala devam ediyor mu bilmiyorum) orada Mehmet Bor adında bir teknisyen olacaktı. Kendisi eskiden benim öğrencimdi. Kendisiyle tanışmanızı tavsiye ederim.
     
  12. romulus

    romulus Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    kayseri
    Öneriniz için teşekkürler, gidip tanışacağım. Ancak ben İn motoru dün aradım,avans ayarı yapabiliyor musunuz diye, eski model araçlar için tabancaları mevcut değilmiş. Diğer ustalara da gitmeye çekiniyorum malum bizim arabalar pek bilinmiyor.
     
  13. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Osman Bey daha iyi bilir de far veya fanın açıldığında dalgalanma bana şarj dinamosu(alternatör)' nun çıkışında sorun var gibi geldi.
     
  14. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Araçlarda elektriksel yük çeken cihazlar açıldığında Şarj dinamosunda oluşan aşırı yüklenme sonucu büyük bir manyetik alan oluşumu söz konusudur. Bu manyetik alan şarj dinamosunun dönmesini zorlaştırır. Şarj dinamosu hareketini kayış yoluyla motor kasnağından aldığı için, şarj dinamosundaki zorlanma motorun rölanti devrinde de düşüşe neden olur. Elektriksel yük çeken sitemler devreye girdiğinde Motor Kontrol ünitesine de sinyal gider ve rölanti valfi ve avans ayarları beyin tarafından otomatikman ayarlanarak rölanti normal seviyelerine getirilir. Ancak, aracın rölanti sisteminde, ateşleme sisteminde ve hava giriş sistemlerindeki ayarsızlıklar ya da arızalar olması halinde, motorun gücü yetersiz kalacağından yani hacimsel verim düşük olacağından rölantide dengesizlikler görülür.
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Osman Bey olay budur.Açıklama için teşekkürler.
     
  16. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Rica ederim Hakan Bey, yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :):thumbup:
     
  18. doga

    doga Yeni Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2014
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    aynı araç bendede var ve malesef dalgalanma ve kesiklik sorununu bende uzun zamandır yaşadım. motor ısı müşürünü değiştirdikten sonra bütün sorun çözüldü. motor ısınana kadar arıza ışığı yanıyordu buda düzeldi. dispirütörü 2 somun sıkıyor gevsetip sende kulak vererek avansı ayarlaya bilirsin boğaz kelebeğinide eş değerde ayarlamalısın. sorun çözülmüş olur.
     
  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    http://www.kiaclubtr.com/showthread...in-%F6zellikle-dikkat-etmesi-gereken-kurallar
     

Bu Sayfayı Paylaş