10 Kasım LPG KABLO

rio 1,5 crdi kaç derecede fan açmalı?

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda Cihankoksal tarafından 11 Şubat 2019 tarihinde açılan konu

  1. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    aracıma 10 gün önce yeni motor yapıldı...termostat ve hararet müşürü değişti (fan müşürü değişti mi hatırlamıyorum). cumartesi günü antifriz konuldu...bugün birşey dikkatimi çekti...fan her seferinde tam olarak 95 derecede (obd den bakıyorum) açıyor...ben arabalar normalde 92 derecede fan açar diye biliyorum ama emin olamadım...

    Bu bir sıkıntı mıdır?

    Acaba kışlık diye tabir edilen termostat mı taktılar?

    Yoksa fan müşürü ömrünü mü tamamlıyor?
     
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Hararet gösterge çizgisi (analog) ortanın altında olduğu sürece hiç problem yok.
    Bu termostat geç açarsa bloklarda su çabuk ısınacaktır. su soğuduktan sonra da termostat kapanacak ve bloklarda su ısınmaya başlayacaktır.
    su sıcaklık derecesi aslında termostatın kalitesi ile doğru orantılıdır
     
  3. fatboy

    fatboy Sürücü

    Katılım:
    3 Temmuz 2018
    Mesaj:
    182
    Alınan Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Çağatay
    Araç Modeli:
    2005 KIA SORENTO EX PREMIUM OV
    Aracınız için termostat modellerini araştırdığımda genelde 82 derece bazılarında da 85 derece termostatlar kullanıldığını gördüm. Yakın zamanda termostat (82 derece) değiştiren biri olarak OBD2 üzerinden takip ettiğimde motor ısındıktan sonra sıcaklık en fazla 85 dereceye çıkıyor en az 80 dereceye düşüyor. Bunun dışında fan müşürü değil de su sıcaklık sensörü var aracınızda. Yani ECU buradan okuduğu değerlere göre hem ateşleme açısı vs. ayarlamaları yapıyor hem de fanı açıyor veya kapıyor. Bu sensör bozuksa araç çekişte sorunlar yaşayabiliyor. Alakasız zamanlarda fan açıyor veya açmıyor. Fan açma durumunu hareket halinde de yaşıyor musunuz?
     
    Cihankoksal bunu beğendi.
  4. samet622

    samet622 Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Aralık 2015
    Mesaj:
    49
    Alınan Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    samed ayranci
    Araç Modeli:
    2010 Kia Rio 1.5CRDİ
    benımki 2010. hararet göstergesi yok. benım için bu soru tam muamma =)
     
  5. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    95-96 normal

    antifriz varsa sıkıntı olmaz 110 dereceler
     
    Cihankoksal bunu beğendi.
  6. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    sürüş esnasında da obd den gördüğüm kadarıyla sıcaklık 95 olduktan 15-20 saniye sonra düşmeye başlıyor ve 86-87 lere kadar düşüyor yani fan açmasa birden böyle olmaz diye düşünüyorum...
    peki fanın üstünde sensör gibi birşey var o nedir?
    bir de su sıcaklık sensörü dediğiniz termostatın orada ki hararet müşüründen farklı bir sensör mü ve eğer öyleyse nerede bulunur?
     
  7. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
  8. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    dün motoru yapan ustaya gittim normal değil bir oto elektrikçiye göster dedi...elektrikçi de bu değerler normal yeni modellerde 98 dereceleri falan görüyor yakıt ekonomisi için dedi...???

    şimdi o zaman önce termosta ta bakmam lazım kaç derecede açıyor onda sıkıntı yoksa fan sensörüne bakmak lazım sanırım...ya da sistem hava yapmış olabilir mi acaba...?
     
  9. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sistem hava yapsa fokurdama yada farklı sesler alırsınız. ayrıca hararet daha fazla yükselir. Yeterli derecede soğutum sağlanamaz.

    Açıkçası Teknik manuelde ne yazıyor bilmiyorum. Bu zamana akdar kullandığım tüm uzak doğu araçları ( ÇİN dahil) hararet göstergesi orta çizginin altına ÇAKILIR KALIR.
    en berbat sıcaklarda dahi gösterge çubuğu açısını 90 dereceli açı ile görmedim.
     
    Bankacı ve Cihankoksal bunu beğendi.
  10. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    termostatda aç kapa yapıyor olabilir.
     
  11. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    tesisatda bir kopukluk yok ise ölçüm yapıp kontrol edilebilir. Hareret müşürü ve termostad değişimi yapıldıktan sonra gözlemlemek gerekli
     

Bu Sayfayı Paylaş