Merhaba arkadaşlar 2012 crdi rio sahibiyim. Yol bilgisayarında arıza lambam yandı bilgisayara bağladık ve partikül filtresi arızası denildi. Ustam arızayı sildi devirli kullan dedi 1 hafta devirli kullandım ancak yine arıza lambası yandı. Yakıt tüketimimi ciddi etkiliyor . Rioda zor bir yerdeymiş bu parça . Sökmesine 250 temizlemesine 250 tl toplamda 500 tl istendi. İnternetten araştırdım ve bu parçanın iptalini falan deneyenler olmuş tavsiyeleriniz nelerdir ?
Bende de aynı sorun oldu partikül filtresi sorunu yüksek devirde 10 dakika kullandım arıza ışığı söndü ama ne yazıkki bir ay sonra tekrar yandı ama bu sefer devir 2000 devirden yukarı çıkmadı beyin kendini korumaya alıyormuş araba sürmek zulüm oldu sonra egzozcuya gittim temizlik yaptılar birde beyinden sildirme teklif ettiler sonra onu da yaptırdım artık olmayacak eğer aracınız kısa mesafe yapıyor ise ısınmadan kontak kapatılıyor ise düşük devir kullanılıyor ise en önemlisi Türkiyedeki mazotlar çok kalitesiz olduğu için bu sorunu yaşıyoruz MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam ayda bir kere 5-10 dk arasında 3 bin devirlerde (tabi motor iyice ısınmış olmak şartıyla) kullanırsanız muhtemelen böyle bir dolma sorunu yaşamazsınız. Sık yapılmadığı takdirde dolması bir hayli fazla olduğu için (hele de sıkışık trafikte sabah akşam aynı şekilde kullanımda) bu sefer devirli kullanımda da yanması atılması daha zor oluyor iş temizletmeye vs kalıyor. Uygun yol olduğu zaman biraz agresif gazlı kullanmak arabayı cidden iyi açıyor. Mesela 3. viteste veya 4. viteste uygun bir yolda 3000-3500 devirde 5-6-7 dk civarı gitmek yetiyor(Son yapılan temizlemeye göre). Bizzat sakin sakin kullandığım zamanlarda arabanın sağırlaştığını tepkilerinin düştüğünü sanki gücü azalmış gibi hissettiğimi biliyorum. Ancak arada piste çıkmış gibi uygun şartlarda uygun hızlarda kullanınca (Tabi trafik kurallarını ve güvenliği öncelikli tutmak kaydıyla) çok güzel 1.6 turbo motor gibi açılıyor. Bu arada Rio'ların kronik sorunu olan motor yağına mazot karışması durumu da tamamen bununla alakalı. Zira motor güçten düştüğünde siz gaza bassanız da yeterince güç sağlanamadığı için elektronik enjektör daha fazla mazot çekip motora basıyor ve fazla mazotta yanmaması durumunda yağa karışıyor. Kısacası Cem Yılmaz'ın da dediği gibi arabanın hakkını ver
Hocam güzel bir havada aracı çalıştırıp 20 dakika ısıttım ve yola çıktım yaklaşık 25 dk boyunca 3. Vites sabit 80 kmh ile 3000 devir civarlarında 25 dk boyunca seyir ettim . Aynı işlemi dönüşte de yaptım ancak arıza lambam hala yanıp sönüyor . Özellikle hararet göstergesine baktım arabam 90 dereceye yakın ama 90 derece ısınmamış şekilde devam etti ve biraz daha zorlasam da devirleri arabam bu ısının üstüne çıkmıyor . Acaba bundan dolayı mı yakamadım partikülleri diye düşünmedim değil . Aracımda şuanda herhangi bir güç kaybı yok . İvmelenmesi çekişi sorunsuz. Yakıt tüketimim de normalin çok üzerinde değil . Motor yağ bakımım geliyor ama bu dpf temizliğini yaptırıp mı yağı değiştirsem daha iyi yoksa dpf temizliğine uygun bir yağ ile değiştirsem ve devirli kullansam bir süre acaba bu partikülü yakabilirmiyim ? (Temizlik konusunda 500 tl bir fiyat istendi 250 temizlik 250 söküp takılması için .)
öncelikle cihaza bağlayıp arıza koduna bakmak lazım. fitre sensörü arızalı ise ışık sönmez. yani dejenerasyon işlemi sonuç vermez. parça değişimi gerekir.
Arıza koduna bakıldı partikül filtresi dolu arızası verdi . Yağ değişimiyle bu partiküller temizlenir mi ?
Hocam sen ne kadar çok devirle zorlasan da hararet radyatörde bir sorun yoksa soğutmasını düzgün yapıyorsa 90 95 leri geçmez. Bizim 3000 devirde arttırdığımız ısı egzoz tarafındaki çıkan havanın ısısı yanlış değilsem 500 600 derecelere kadar çıkabiliyor demişti usta. Motorun kendisine hararet yaptırmaya çalışmıyoruz esasında. Sadece devirli kullanınca egzoz çıkışlarını hareketlendirmiş oluyoruz. Daha fazla hava çıkışı ve yüksek sıcaklıkta hava çıkışı şeklinde. Lambaya gelince sensör temizlendiğinde yandığında da anlayıp söndürmüyorsa sensörün kendisinde de sorun olabilir. Temizliğini yaptırıp sonrasında da dpf li bir yağ koymak daha mantıklı. Kimi arkadaşlar da mazotu değiştirdiğimde söndü vs diyenleri duydum. Yakıtı hangi petrolden alıyorsunuz. Shell BP tercih edebilirsiniz başka birşey kullanıyorsanız.
Hocam arıza kodunu sildirip uzun yolda sabit devirde kullandık 4-5 gün sonra bir daha yanıp sönmeye başladı ancak aracın ivmelenmesinde vs sorun yok galiba arıza sensörü sıkıntılı gibi düşünüyorum
Olabilir. Bu kadar da sık yanıp sönmesi da normal görünmüyor zaten. Yetkili servise de bir danışmak lazım bunun arıza sıklığı ya da ne tür sorunlar yaşattığına dair.