10 Kasım LPG KABLO

MOTORUM SOĞUMUYOR!

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda M.P.BORATR06 tarafından 22 Şubat 2019 tarihinde açılan konu

  1. M.P.BORATR06

    M.P.BORATR06 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Eylül 2018
    Mesaj:
    22
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bora Kocaoğlu
    Araç Modeli:
    2006
    Merhabalara arakadaşlar aracım kia carnival 2.9 2006 model aracım çoğu dizel araç gibi geç ısınıyor bu geç ısınma konusunda hiçbir problemim yok memnunum fakat aracım 6 yıldır bende dikkatimi çeken ama bir türlü sorunu bulamadığımız soğutma problemi var. Aracım uzun yolda iken
    ( 700km) araç yaklaşık 15-20 dk içerisinde normal çalışma sıcaklığına ulaşıyor fakat yol boyu neredeyse hiç soğumuyor sanki ibre takılmış gibi 90 derecede devam ediyorum daha önceden 1 kez hararet yaptı ne fan açtığını gördüm yada her hangi birşey hararetten sonra antifiriz radyatör ve termostat değişti fakat hala aracım 90 derecenin altına inmiyor ve bu uzun yolculuklarda yüklü-yüksüz aracı baya bi zorluyor bununla alakalı ne yapabilirim bir arkadaşım fana manuel tuş yaptır dedi vb önerilerinizi bekliyorum saygılarla.
     
  2. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    90derece ile ilgili sıkıntınız nedir, bunu anlayamadım?
     
    gogo46 bunu beğendi.
  3. M.P.BORATR06

    M.P.BORATR06 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Eylül 2018
    Mesaj:
    22
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bora Kocaoğlu
    Araç Modeli:
    2006
    Araç eğer yüklü ise çok fazla bayılma yapıyor yokuşlarda zorluyor ve hararet yapıyor zaten 90 derecenin hemen üstüne çıkınca tutamıyoruz aracı hemen sağa çekip beklememiz gerekiyor hararet yapmaması için.
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Soğutma suyu tulumbanızı,soğutucu sıvınızı hiç değiştirdiniz mi?Termostat ve fan role,soğutma suyu sıcaklık sensörü vb bunların hepsi güvenilir bir yerde kontrol edildi mi?Su eksiliyor mu?Bize biraz daha detay verebilirseniz daha isabetli yorumlar yaparız.
    Teşekkürler.
     
  5. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    lazerli termometre ile, radyatörün uzerinde gezinip, aşırı sıcaklık dalgalanmasi var mi diye kontrol edilebilir. Belki tıkanıklık vardir, kapasitesi düştüğü için zorlanmalarda hararet olarak ayyuka cikiyordur.
     
  6. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    şehiriçi trafikte 94-96 oluyor zaten.

    bir kere manisa izmir yokuşunda klima full açık 104dereceleri görmüştüm.klimayı kapatınca herşey normale döndü.

    tüm sistem düzgün çalışıyor ve radyatörde antifrizli su kullanıyorsanız.90-100 üzeri çokta sıkıntı değil.
     
  7. M.P.BORATR06

    M.P.BORATR06 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Eylül 2018
    Mesaj:
    22
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bora Kocaoğlu
    Araç Modeli:
    2006
    Merhaba araçta su eksiltmiyor. Termostat ve soğutma suyu + radyatör değişmişti yakın zamanda fanlara baktırdım manuel şekilde çalıştırınca çalışıyor fakat hiç kendi kendine çalıştığını görmedim bi abim sensör hatası olabilir dedi bu fanı çalıştırmak için olan sensör daha önce hiç değişmedi sadece o ve hortumlar kaldı onlarıda müsait bir zamanda baktırıp değiştireceğim.
     
  8. M.P.BORATR06

    M.P.BORATR06 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Eylül 2018
    Mesaj:
    22
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bora Kocaoğlu
    Araç Modeli:
    2006
    Merhabalar evet dediğiniz gibi 90-96 derece küçük motorlar için sorun değil fakat büyük motorlar özellikle çelik bloklu motorlar için büyük sıkıntı maddi açıdanda büyük sorun conta seti ve takım conta ( blok için ) toplamda 1000-1200 tl arası daha işçilik hariç .
     
  9. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Soğutma fanı çalışamasa, simdiye kadar motoru elinize alırdınız. FAn çalışıyordur.

    Bloktaki su sıcaklık büşürü ve fan büşürünü sorgusuz MOBİS olarak değişin.
    RADYATÖR ve Kalörüfer PETEĞİNİZ sorgusuz söktürüp TEMİTLETİN.

    Sorunu temeli genelde fizikseldir.

    Birde önemli olan ŞASE BAĞLANTI zayıflığıdır.
    Hararet göstergesi bu yüzden yüksek gösterebilir.
     
    gogo46 ve HMT07 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş