Merhaba arkadaşlar 2014 Kia Rio 1.4 crdti natty model aracım dün sanayiye bakıma götürdüm sanayi de ustaların bahsettiği büyük bi problemi paylaşıcam sizinle bu modellerde motor yağı mazot a karışıyormuş ve yeni motora kadar giden bi süreçten bahsettiler ve bunun toplam maliyeti 10 15 bin TL Ye kadar tuttuğunu söylediler biran önce satıp kurtulmam gerektiğinden bahsettiler daha önce bu tür şeyler duyan veya başına gelen var mı bilgi verebilirsiniz
Ah ah ah bizim ustalarımız motor yağı mazota nerden karışıyormuş sordunuz mu? Yağ devresi yakıt deposundan mı geçiyormuş yoksa yakıt pompasının içerisinden mi
Valla bişeylerden bahsetti ama tam olarak anlamadım %80 inde olduğundan bahsetti ve o kadar ciddi konuştular ki yeni aldigim arabayi satmayı düşünmeye başladım
Yüzde 80?? Bu çok ciddi bir oran. Yani her 10 araçtan sekizinde var ve 10 - 15 binlik masraf çıkıyor! Ustanız kim bilmiyorum ama sizi korkutup para koparmaya çalışıyor olabilir gibi geldi bana. Lenovo A6020a46 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Öyle bir şey yok.Çok biliyorlar maalesef bizim ustalarımız.Özellikle Rio da mı oluyormuş.Aynı motor hyundai de de var.Mesela i20.Yeni kasa ilk çıktığından beri 1,4 dizel motor seçeneği ile yıllardır kullananlar var forumda.Ben 11 yıl 1,5 dizel cerato kullandım.Yağlama yağına motorin karışması için enjektörlerin işeme yapması gerekir.Bu arıza oluşursa ki motorin yağlama yağı ile buluşmadan bunu zaten hissettirir araç. Bu arada forum kuralları gereği kendinizi tanışma sekmesine yeni konu açarak tanıtmanızı rica ediyoruz.
Vay be orana bak %80 şimdi size şöyle söyliym bu platformda rio kıllanan çok arkadaşımız ve abimiz var 2013 ten beride aktifim sürekli konuları takip ediyorum (2013 dizel rio sahibiyim) böyle bir problemle karşılaşanı görmedim İşin aslını size söyliym onların kulaktan dolma bilgileriyle kirlenmeyin bari Araçlarımızda emisyon değerlerini düşürme amaçlı (euro normlarında) dpf (dizel partikül filtresi var) bu dpf motor yağının çok minimal miktarlarda egzos hattında yanmasıyla kurumları yakıyor, sürekli şehir içi,kısa mesafe ve devirsiz kullanımda dpf gözenekleri çok küçük olduğu için tıkanabiliyor ve yakıtı yağa karıştırabiliyor. ancak araçlarımız otomatik olarak egzos sıcaklığını yükselterek temizliyor dpf yi. Siz eğer ki aracı devirli yani 2500 bandında kullanırsanız ne tıkanıyor nede o buna karışıyor. Ayda bir kere açık yolda 3. Vites 80-90 km süratle bi 10 dk kullanırsanız bütün hattı temizlersiniz aracınızdada dpf uyumlu motor yağı kullanın.
Kapshy hocamin dedigini farkli bir marka icinde duymuştum o markada sabit hizda yarım saat kullaninca açıldığını söylüyorlardı.sanırım arac lineaydi bu filtrenin komle degisimi ise 2000 lira gibi bir rakam demislerdi yanlış hatırlamıyorsam.Dediginiz gibi yüzde 80 ninde olsaydı kia bütün araçları geri çağırmıştı siz en iyisi aracı degilde ustayı değiştirin
Yüzde 80 demiş elinden çıkar demiş 10-15 bin masraf demiş ve hala usta diye bahsedilen bir kişi. O aracı kullanan forumda veya forum dışında birçok bildiğim kişi var ilk kez bunu duyuyorum. Emin olmadan hareket etmeyin geçmiş olsun.
Acilen o usta diye tabir edilen şahsa gitmeyi bırakın bu kadar insanı güldürmeyi başardı. Kia crdi motorlar taş gibi motorlar %80 değil %0,08 oranda bile zor çıkar
Evet sizin anlattığınız gibi bir olaydan bahsetti ve ben çok bilinçli bi rio kullanıcısi değilim aracimi yeni aldim sizin gibi ayrıntılı bilgi sahibi de değilim çoğu kişiye absürd gelebilir ama ben duyduklarımi burada sizinle paylaştım ve içim rahatladı bundan sonra bahsettiğiniz önlemleri alarak aracımi kullanmaya devam edeceğim teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için
Evet Hyundai i20 de de olduğundan bahsettiler hatta benim aracımin bakımlari sürerken bi i20 geldi aynı şeylerden ona da bahsettiler
Teşekkür ederim ama daha çok şükür başıma öyle bi sıkıntı gelmedi sadece gelebilme ihtimalinden bahsettikleri için sizinle paylaşma ihtiyacı hissettim duyduğum şeylerde beni oldukça memnun etti
İ20 de de olmaz rio da da.Motorin enjektör işeme yaparsa yağa karışır.Bu arıza ise çok düşük bir ihtimaldir.Meydana gelirse aracın çalışmasından bunu hissedersiniz.Motor arıza lambası yanar ve o şekilde kullanılmaya devam ederse piston kafası erimesi,segman kırılması ve layner deformasyonu vb. sıkıntılar meydana gelir.Ancak bu çok çok küçük bir ihtimaldir.Dolayısı ile kafanıza takmayın.Daha önce de yazdığım gibi; forumda aynı motoru kullanan birçok rio sahibi var ve yıllardır sıkıntısız kullanıyorlar.
Abi benim en güldüğüm olay usta beyler yağ motorine karışır demiş senin dediğin yine ihtimal dahilinde peki usta beyin dediği