10 Kasım LPG KABLO

motor stop etme problemi-p0262

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda Cihankoksal tarafından 6 Ağustos 2018 tarihinde açılan konu

  1. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    Selamun Aleykum…aranıza yeni katıldım ama aslında bir yıldan fazladır sitenizi takip etmeye çalışıyorum.

    Aracımdan bahsedeyim. Mart 2017 226bin de iken borç harç aldığım araç onbin km sonra tek göz sekman kaynatması sonucu motor yaptırtmama denen oldu…piston-segman, yağ ve devirdaim pompası, sibop takım, yataklar vs. eylül 2017 de değişti.

    Güncel sorunuma gelecek olursam. Bir ay önce memlekete giderken ayağım gaz pedalında sabit olmasına rağmen sanki aniden ayağımı çekmişim gibi anlık kestintiler yaptı birkaç kere sonrasında ise motor stop etmeye başladı. Birkaç kez stop ettikten sonra arıza ışığını yaktı. Motorun stop etmesi tamamen gaz pedalına basış oranımla alakalı yani pedala az basarak sabredersem araç 4000 devirleri de 130-140km hızları da görebiliyor. Hız/vites/devir farketmeksizin pedala biraz fazla bastığım (fazladan kastım 2-3 parmaktan fazla) anda motor stop ediyor. Pedala en fazla 1/3 'i kadar basabiliyorum.

    Çinden aldığım obd cihazı ile baktığımda p0262 (Enjektör Devresi Yüksek - Silindir = 1) arıza kodunu verdiğini gördüm.

    Sonrasında pendik sanayide gittiğim usta 1. ve 2. Enjektörlerin yerini değiştirerek baktığında arıza kodunda değişiklik olmadı ve enjektörlerde problem olmadığına karar verip beyinci bir tanıdığının olduğunu söyleyerek aracı bıraktırdı. Ertesi gün beyinci denen arkadaş arabayı getirdiğin de sorun yok gibiydi. Pedala istediğim kadar basabiliyordum. Benim kendi cihazımla göremediğim başka bir arıza kodunun olduğunu sorunun debriyaj pedal müşürünün adaptasyon probleminden kaynaklandığını söyledi. Ayrıca bütün tesisatı kontrol ettiğini söyleyerek 300tl aldı. İyi dedik ama 2-3 gün içinde sorun tekrar başladı. Yine ilk baştaki gibi önce teklemeler sonra bazen stop etmeler ve şimdi biraz fazla bastığım anda stop etme gibi artan bir problem. 2 gün önce beyinci denen adamın dükkanına gittim (bu arada ses tesisatı işleri falan yapıyorlardı :/ ) arıza kodu gözükmüyordu. Bir gün aracı bırakmamı incelemesi gerektiğini söyledi.

    Şimdi ne yapmamı tavsiye edersiniz. Maalesef bütçem çok sıkışık hem arabanın borcu hem de geçen sene yaptırdığım motorun borcunu öderken deneme yanılma yoluyla masraf yapacak gücüm yok şu anda. Arıza ile karşılaşan var mı daha önce..?
     
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Geçmiş olsun,

    Araç soğuk ken mi sıcakken mı ?
    Durduğu yerde mi , hareket halinde mi?

    Araç dizel,
    Yakıt filtresi ne zaman değişti.
    Filtre üzerindeki çek bas ( vak vak) ile basılarak filtre ve sistem şişirildiğinde test ettiğinde aynı sorun oluyor mu?

    Bu yakıt ve donamım için.

    Diğer yandan
    p0262 haatsı enjektör hatasında ziyade Elektriksel soru gibi gözüküyor.
    Yani, enjektöre gelen voltaj sorununa bağlı alçcak yada yüksek akım gelmesi ve denge bozulması.

    bu konu ile ilgili aracın kutup başlarını (+/-) çıkarıp 30 dk bekletin sona takıp aracı çalıştırıp test edin.
    Düzelmez ise; her bir enjektörün GİRİS kontrol soketini çıkarıp aracı 3 piston ile test edin. ( her test te birini çıkarıp diğerini takın.)
    hangisinde sorun var ise o enjektörde boşta iken araç stop etmeyecektir.

    * Bu test uzun süre olmayacağından ve yük altında kalmayacağından soru çıkarmaz.

    Eğer hareket halinde yapıyor park halinde gaza bastığınızda yapmıyorsa Bu enjektörden ziyade ECU ile ilntili bir konu olabilir. Çıkma Ecu yada Stock yazılım ile yeniden yazmak gerekebilir.

    Ustalar ustalar ustalar,
    Hep derler.. onuda şunuda bunuda..
    nedense sonuç hep hüsran olur.

    Doğru doktor çok önemlidir.
     
    samet46 bunu beğendi.
  3. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    cevabınız için teşekkürler....

    Araç boşta iken stop ettiğine denk gelmedim. Motorun stop etmesi tamamen gaz pedalına basış oranımla alakalı yani pedala az basarak sabredersem araç 4000 devirleri de 130-140km hızları da görebiliyor. Hız/vites/devir farketmeksizin pedala biraz fazla bastığım (fazladan kastım 2-3 parmaktan fazla) anda motor stop ediyor. Pedala en fazla 1/3 'i kadar basabiliyorum. Sıcak soğuk çok farketmiyor gibi ama sanki ısındıkça gaza daha az basabilir hale geliyorum.

    Yukarıda dediğim gibi yaklaşık 10000 km önce motor yapıldı. filtereler falan hep değişti.

    Enjektör soketlerini tek tek çıkartarak denemiştim hiç birinde araç stop etmiyor.

    Bu arada bu beyinci denen usta adaptasyon yapıp ta 1-2 gün sonra tekrar problem oluşunca ben kendi çin obd cihazımla aynı arıza kodunu görmüştüm. Sonra onun yanına gittim o da kendi kaliteli cihazıyla baktı ve hiçbir arıza kodu göremedi işin garibi benim cihaz da göstermiyordu. Neyse dün arıza ışığı yanmıştı ama benim cihazı bağlayıp arıza koduna bakmadım. bu sabah işe gelirken arıza ışığı kendiliğinden sönmüştü ve gaz pedalına istediğim kadar basabiliyorum.

    keşke sevinebilsem ama biliyorum ki en ters yerde stop edip beni yolda bırakacak maalesef. :(

    (aracım 2007 model yazmayı unutmuşum)
     
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Rölantede enjektör soketlerini sokerseiz stop etmez.

    Devir yükselterek test etmenzi gerek. yada sokup hareket edeceksiniz. hangisi sökük ken stop etmez ise o enjektöre yoğunlaşılır

    bir defalık akü kutup başlarını söküp bekleyip takın.

    Beyin tüm değerleri sıfırlasın.

    Sonra konuşalım.
     
  5. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    akü başını çıkartıp yarım saat bekledim bu arada biryerde okumuştum fren pedalına birkaç kere basıp basılı da tuttum. Sonra kutup başını takıp kontağı açıp çalıştırmadan birkaç saniye bekleyip kontağı kapattım. sonra da aracı çalıştırıp yola çıktım. Biraz ısındıktan sonra enjektörleri tek tek sökerek durduğum yerde gaz verdim. 3000 devire kadar çıkarttım zaten daha yukarı çıkmıyor. Hiç bir enjektörde stop etmedi.

    çok ilginç bir arıza sanırım sabah stop etmeyen araba öğlen stop etmeye başladı. dün yanan arıza lambası bugün yanmıyor.

    daha önce adaptasyon yapan ustaya götürdüp bıraktım bakalım ne diyecek bu sefer...
     
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    3000 d/dk yukarısına çıkmıyorsa araç kendini korumaya alıyor.
    Selenoid valf hortumlarını ve MAF sensörü soketini ( hava filtresi üstünde) MAP sensörünü (intercooler üstünde) kontrol edin.

    Araç nefes alamıyorda olabilir yakıt gitmiyorda olabilir.
     
  7. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum normalde 3000 deviri geçebiliyor enjektörleri söktüğümde geçmiyordu...

    maf ve map sensörleri 2-3 ay önce temizlemiştim..nasıl kontrol etmem gerekiyor ?

    selenoid valf ve turbo aktüatörü de sağlam onlardan eminim ama tekrar kontrol ederim...

    yarın sonuç çıkar herhalde usta çözemezse dediklerinize de bakacağım....
     
  8. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    yakıt basınç yada pompa valfinden yapabilir.
     
    silverhawk07 bunu beğendi.
  9. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    Bugün aldım aracı ama usta sorunu tespit ederek kesin bir sonuca ulaşamamış... Dün bırakmadan önce haftasonuna göre daha seyrek stop ediyordu. Bugün onların denemelerinde de benim kullandığım 10km boyunca da hiç stop etmedi. Ama bu tekrar stop etmeyeceği anlamına gelmiyor bence...

    Şimdi bu söylediklerinizin kontrollerini nasıl yapabilirim ?
     
  10. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Yap derim.
    Bazen sorun derin degil basittir
     
  11. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    Anlayamadım. Şimdi ne yapmam gerekiyor. Hangi kontrolleri nasıl yapayım anlatabilirseniz sevinirim...
     
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aracın direk stop etmesi yakıta hava karışması basınç düşüklüğü elektriksel arıuza sebeplerine bağlıdır.
    Aslında çok bilinmeyenli bir denklem olmakla birlikte basite indirmek gerek.

    VAKVAK ( cek bas hava alıcı basınc arttırıcı) kontrol et. basıp bırakınca şişiyormu yumuşak mı
    tam şişmesi gerek. Şiştikten sonra sol tarafındaki 10 anahtarlık vidayı gevşetip sadece mazot akana kadar püskürmesini bekle
    SIK
    Tekrar basıp şişir.
    Ta ki sadece mazot gelene kadar.

    sonra vidayı sabitle ve aracını çalıştırıp teste çık.

    Yapmaz ise Geri dönüş valf kaçırıyor.
    Yaparsa, bir yerlerden hava alıyor

    Diğer yandan, emme manifoltu üstünde bir sensör olması gerek. Bu sensörde elektriksel sorun olursa benzer sorunlar üretebilir.
     
  13. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    dediğiniz vakvak birkaç kez bastığımda daha basamayacağım kadar sertleşiyor fakat 20-30 saniye içinde ilk baştaki gibi yumuşuyor (bu normalmi?) ... arabanın önünde duduğumda pompa karşımda kaldığında pompanın sol tarafında ucu yukarı dönük baca gibi birşey var üstünde de plastik klipsli bir kapak...pompayı şişirip o klipsi çıkarttığımda mazot fışkırdı heryere...bahsettiğiniz vida ise benden tarafta duruyordu...pompa şişik halde iken vidayı gevşettiğimde mazot veya hava çıkışı olmadı tamamen söktüğümde biraz mazot çıktı vida açıkken biraz pompalayıp mazot çıkmasını gördüm...

    emme manifoldunun üstündeki sensörün adı ve yeri nerdedir onu bulamadım...

    velhasıl yol çıktım ama yine bugün çok kötüydü defalarca stop etti maalesef...!?
     
  14. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aslinda yunusamamasi gerek sert kalmali.
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Motorin el pompasına bastığınızda basınçlandırdıktan sonra hemen yumuşamaması lazım.Ancak motor çalışınca yumuşar.Motor çalışmadığında bu durum oluyorsa ya devre üzerinde kaçak,geri döndürmez valfi (motorin filtre keysi içerisinde/ve ya devreler arasında olabilir bunu tam olarak bilmiyorum) arızası ya da enjektör işemesi vb. bir problem vardır.
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Map sensörüdür o sensör ve motor çeşidine göre intercooler çıkışında ve ya tam olarak emme manifoldu üzerinde bulunur.
     
  17. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    Teşekkürler...

    Yumuşuyor dediğim tam olarak yumuşacık olmuyor sadece ilk şişirdiğimde daha fazla basılamayacak hale geldiğinde 20-30 saniye sonra tekrar pompalayabiliyorum....komşuda da benimkinin sedanı onunla karşılaştırdım onunkinde de hemen hemen aynı tepkiyi görüyorum...

    Benim araçta map sensörü intercooler çıkışında onu biliyorum emme manifoldunun üstünde başka bir sensör var mı bilmiyorum...

    peki EGR problemi olabilir mi yani egr motorun aniden stop etmesine sebep olabilir mi...?

    arızanın her zaman olmaması hatta bazı günler hiç stop etmemesi bazen pedala daha az bastığımda bazen de daha fazla bastığımda stop etmesi sıcak soğuk farketmemesi arızanın tespitini zorlaştırıyor..!
     
  18. Cihankoksal

    Cihankoksal Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan k
    Araç Modeli:
    Rio 1,5 crdi hb 2007
    Sorun Çözüldü...

    Elektrikçi sonunda sorunu buldu...ECU dan çıkan sarmal kablo demetini teke tek ayırarak aşınmış kabloyu buldu ve izole etti...artık stop etmiyor...
     
  19. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Gecmis olsun
    Saglam.elektrikciymis.
    Helal olsun
     

Bu Sayfayı Paylaş