10 Kasım LPG KABLO

maksimum torku düşük devirde mi yüksek devirde mi yakalamak daha iyi?

'Otomobil Testleri / Karşılaştırmalar' forumunda bomm1987 tarafından 27 Kasım 2015 tarihinde açılan konu

  1. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    iki aracımız var.
    95 hp 240nm/2000ddk
    115 hp 270nm/2500ddk

    hangi aracın çekişi daha güçlüdür?
    hangi araç kalkışta daha atiktir?
    hangi araç rampada çekişte daha atiktir?
    ikisi arasındaki farklar nelerdir?

    1., 2., 3., 4., 5., 6., viteslerde aynı devirlerde ikisininde hızları ne olur? örneğin 1500ddk
    sorularım umarım anlaşılmaz yada gereksiz değildir. Dilerim sorularıma cevap bulurum.
     
  2. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    İlk üç sorunuza da 115 hp 270 nm diyecektir herkes. Aradaki fark 95 hp 240 nm torku 2000 ddk da vermesi. Alt devirlerden itibaren vermeye başlaması güzel ama güç ve tork diğerine nazaran daha düşük. Bu sebeple 115 hp 270 nm ilk sorunuzun cevabı. Hızları bilemeyiz. Burada en önemli etken vites oranlarının uzunluğu. 95 hp araba 5 ileridir ve 5. vites dişlisi uzundur 1500 dk 60 km/h ile de gidebilir. Bu sorunuza cevap verebilmemiz için arabanın modelini bilmemiz şart.
     
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aşağıdaki yazım DİZELLER için geçerlidir.

    2700 d/dk max tork elde edildiğinde aslında 90 km/s i geçmiş oluyorsunuz. Dolayısı ile YAKIT artıyor.
    1850-2000 D/Dk da En ideal tork yakalanıyor. Buda YAKLAŞIK 90 km/s ye tekamül ediyor.

    Şimdi, Kurum birikmemesi için 2500 D/dk aralığında kullanmamız şart. Ama bu durumda yakıt artıyor.
    2000 d/dk da ekonomi yapınca kurum oluşuyor.

    Karar sizin
     
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg

    hangi aracın çekişi daha güçlüdür? ( 270nm her zaman iyidir.)
    hangi araç kalkışta daha atiktir? (270nm her zaman iyidir.- Bana göre çünkü 1.5 ile 1.6 farkı var.)
    hangi araç rampada çekişte daha atiktir? ( Yüke ve duruma göre değişir. Ancak 270 tork daha güçlüdür)
    ikisi arasındaki farklar nelerdir? (Hp ve TORK, hızlanma eğrisi, Atiklik, YAKIT, Güç hissi)

    1., 2., 3., 4., 5., 6., viteslerde aynı devirlerde ikisininde hızları ne olur?
    Çok fark edeceğini sanmam. Ancak 270 nm 155 HP 95 hp ye göre daha rahat ve koltuğa yaslama hissi fazla olur.
     
  5. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    115hp lik tam torku 2500 devirde 270nm olabilir.ama 95lik 2000devirde 240nm lik araçla bir kıstas yapıyorsanız.115liginde 2000 devirdeki torkunu bilmeniz lazım.tabi bunlar sadece motorun rakamları.bunun içine aracın agırlıgı,vites dişli oranları,motor hacimleri girerse dogru bir karşılaştırma olur.
     
  6. okuma35

    okuma35 Ralli Pilotu

    Katılım:
    22 Ekim 2013
    Mesaj:
    1.147
    Alınan Beğeniler:
    532
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    OKUMA
    Araç Modeli:
    artık saab 9.3 sahibi :)
    oluşan kurum zamanla motora zarar verirmi ogün bey ?
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kitabi olarak 115 hp 270 nm olanın torku dolayısı ile çekişi daha yüksektir.Ancak kıyaslama için bu veri yeterli değildir.Torkun hangi devirden başlayıp hangi devre kadar maksimum da devem ettiği önemlidir.Motorun biri toplamda 2500 rpm aralığında (1500-4000 rpm gibi) en yüksek torku veriyorsa,diğeri de toplamda 2000 rpm aralığında (2000-4000 rpm) en yüksek torku veriyorsa 30 nm lik tork farkının çok fazla bir önemi yoktur.Aynı ve ya yakın torklarda 2 aracın bu torku en uzun sağlayan genel olarak bakıldığında daha iyidir.

    Maksimum torku en önce vermeye başlayan kalkışta daha avantajlıdır(Ağırlık vb farkı olmayan 2 araç için ).Ancak bu avantaj saniyelik ya da saliselik olur.Dolayısı ile bu ayrımı yapmak zordur.
    Torku yüksek olanla rampada daha rahat olur araç.
    Son sürat ve hızlanma için motor özellikleri aynı olan iki araçta vites dişli oranları ve son dişli oranı önemlidir.Bu bilgiler olmadan bir şey söylenemez.
     
    Mahir bunu beğendi.
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kurum zarar verir Onur.Valfler,valf gaydları,enjektörler,yağlama yağı kirliliği,emme (egr dönüşünden ötürü) ve egzost manifoltları,katalizör,dpf,... vb bu listeyi uzatabiliriz performanstan yakıt sarfiyatına kadar çok şeye etki eder.
     
    gogo46, Mahir ve okuma35 bunu beğendi.
  9. yesilsy

    yesilsy Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2016
    Mesaj:
    111
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    İstanbul \ Tuzla
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serkan Y.
    Araç Modeli:
    Rio CRDİ 1.4 Natty 2012
    Merhaba,

    Acemiliğime verin bende sormak istiyorum. Bende 2012 1.4 dizel rio natty var. 90 beygir 220 tork diye biliyorum. Her sabah 15 akşam 15 km yol yapıyorum. Yarısı mahalle içi yarısı E-5. Vites değişimlerini 2000-3000 devir arası yapıyorum. Göstergede ışıkların sönmesini bekliyorum ve Arabayı hareket ettirmeden 2-3 dakika gaz vermeden ısıtıyorum. E-5'de giderken 90 ile110 km arası hız yapıyorum ve 6. Viteste giderken devir saati 1800-2200 arası oluyor.

    Bu kurum işinden korktum açıkçası. Arabanında az yakmasını isterim.
    Doğru mu yapıyorum. Eğer yanlışsa nasıl yapmam lazım, bilgi verirseniz sevinirim.
     
  10. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Motorunuzu yormamak ve sorun çıkmaması adına hatta ekonomik sürüş adına doğru yapıyorsunuz . Turboyu da korumak için rölantide bekletiyorsunuzda . Bir tek ara ara hızlanmayı ihmal etmeyin yada hafta bir tamam yine 100 km hızla gidin ama 6.viteste değilde 3. viteste ileleyin devirli çalışsın . İnsan gibi ara ara kondisyon çalışmamız lazım :D
     
    yesilsy ve suyunsesi bunu beğendi.
  11. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    gayet normal kullanıyorsunuz bence

    yalnız aracı 2-3dk. ısıtma işi biraz fazla.30sn ısınma için yeterli. fakat ideal sıcaklıga tam ulasmadıgı içinde motor ve turbo saglıgı içinde belli bir süre 2000 devir üzerine çıkmayın derim.bu şekilde yakıt biraz daha düşer.

    kurum muhabbeti birazda kullandıgınız yakıta baglıdır.shell nitro iyidir :)
     
    yesilsy bunu beğendi.
  12. yesilsy

    yesilsy Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2016
    Mesaj:
    111
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    İstanbul \ Tuzla
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serkan Y.
    Araç Modeli:
    Rio CRDİ 1.4 Natty 2012
    Murat bey merhaba,

    Yorumunuz için teşekkür ederim. Ara ara hızlanma işi 100 km 3. vites olayını kaç günde bir ve ne kadar süre ile yapmalıyım?
     
  13. yesilsy

    yesilsy Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2016
    Mesaj:
    111
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    İstanbul \ Tuzla
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serkan Y.
    Araç Modeli:
    Rio CRDİ 1.4 Natty 2012
    Gökhan bey merhaba,

    Yorumunuz için teşekkür ederim. Yakınımda Shell var ama adamlar at hırsızı gibi ve pek iş yapmayan bir yer. İş yerime yakın Opet var, daha düzgün ve devamlı kalabalık iş yapan bir yer, bu sebeplerden dolayı Opetten alıyorum yakıtı.
     
    ReNe bunu beğendi.
  14. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty

    rakamlardan yola çıkarak beygir gücü ve nm fazla olarak burada tüm sorularınız için 115hp 270nm araç diyeceğim.
    devir hızlarına gelince bence 1500 devir 6. viteste aralarında max 10-15km/h hız olarak farkeder diye düşünüyorum
     
  15. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Rica ederim , aslında bunun da bir formulü yok yani aklınıza geldikçe yaparsanız fena olmaz .
     
  16. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    tuzlada oturuyorsunuz herhalde
    maltepe shell i biliyorsunuzdur.shellin kendi yeri.tavsiye ederim.opet hiç kullanmadım :)
     
  17. yesilsy

    yesilsy Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2016
    Mesaj:
    111
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    İstanbul \ Tuzla
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serkan Y.
    Araç Modeli:
    Rio CRDİ 1.4 Natty 2012
    Ben kaynarca'dan ileriye pek geçmeyi tercih etmiyorum.Tuzla Gebze arası bana yetiyor da artıyor. (Trafikten nefret ederim :))
    Yinede teşekkürler öneriniz için.
     
    gogo46 bunu beğendi.
  18. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Aynı şeyi ben de geçen gün kendi kendime düşündüm.
    Aslında arabaların devir saatinde maximum güç ve maximum torkun alındığı devir aralığını gösteren işaretler olsa hiç fena olmaz ;)
     
    ReNe bunu beğendi.
  19. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Dijital göstergelere geçtikçe rahatlıkla yapabilirler , şimdi de yapabilirler aslında :D
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  20. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Aynen Murat bey ;) Çok zor birşey olmasa gerek ;)
     
    ReNe bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş