10 Kasım LPG KABLO

Liqui Moly Kühler Dichter Radyatör Sızıntı Önleyici Hakkında

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda Serdar tarafından 17 Ocak 2017 tarihinde açılan konu

  1. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Liqui Moly Kühler Dichter Radyatör Sızıntı Önleyici Hakkında

    Merhaba arkadaşlar, meşhur cerato / elantra 1.1 bar kapak nedeni ile üst kapaktan su sızdıran radyatör sorunu bende de oluştu :)

    200 km uzun yol yaptığımda yedek depoda su kalmıyordu, araçta hararet uyarı alarmım olduğu için yaklaşık 1500 km'dir bu şekilde kullandım aracı. Normalde bu tip uyguamaları pek sevmem ama 500 TL'lik radyatör değişiminide ötelemek ve şansımı denemek için tıkama ürünleri araştırmaya başladım. Benzer sorunu rus kardeşlerimiz linkini paylaştığım Liqui Moly ürünü ile çözdüklerini görünce bende alıp denedim. Hemen hemen 400 km yol yaptım, bunun 60km'si dip gaz uzun yol, 50 km falan dur kalk trafik, gerisi 110-120 hızlarda yine uzun yol ve henüz sızıntı yok.

    Ürün linki :
    http://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/liqui-moly-kuhler-dichter-radyator-sizinti-onleyici-P11294750

    Ürünün kullanımı :
    Ürünü 1 dakika kadar çalkalayın. Motor tam ısınıp termostat açtığında yani radyatör tam ısındığında motoru durdurup 2-3 dakika kapak basıncının düşmesini bekleyin. Ardından 150ml olan ürünün tamamını taşma kabına doldurup 30 dakika kadar tekrar termostat açacak şekilde gezin. Bu arada aracın kaloriferininde açılmasını tavsiye ediyorlar ama mantığını çok anlayamadım.

    [​IMG]
     
  2. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Kronik bir sorun ise aslında bunu çözmeleri gerekirdi firmanın. Ama bu tarz çözümler de herkesin işine illa ki yarayacaktır. Ben Elantram da kullanmıştım, sürekli su eksiltiyordu aracım bastığım zamanlarda. Ş.içi trafik de su eksiltmiyordu. Yağa su karıştırmak gibi bir durum da hiç yoktu. Ne alaka ise sürekli eksiliyordu. Ben de radyatör çatlak doldurucu almıştım. Bir daha da sorun yaşamamıştım.

    Kalorifer'in mantığı ise motor, suyu sadece radyatöre verip geri almıyor. Kalorifer'e giden hortumları da var. Kaloriferi çalıştırdığınız da o hortumların içerisine de devirdaim yapmış oluyor ve motor tüm hortumlar da su akışını gerçekleştiriyor. Capital ve Elantra ile uğraşa uğraşa tüm mekaniği çözdük artık neredeyse, tamirci olduk çıktık :) :)
     
    Serdar bunu beğendi.
  3. nightmare0205

    nightmare0205 Usta Sürücü

    Katılım:
    11 Aralık 2011
    Mesaj:
    401
    Alınan Beğeniler:
    110
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    nightmare
    Araç Modeli:
    kia cerato 1.6 advance dizel
    sayın hocam benide yaşadığım bir sorundu bu. bende radyatör tıkayıcı katkı atınca sorunum çözüldü. yanlız ben bunu tesadüfen deneyip öğrendim . bende 2007 dizel cerato var. bu sorunu biraz daha açarmısın ben tam olarak anlamadım. bu suyu tam olarak nereden ve neden atıyor sistem.bu bar işini pek anlamadım 1.1 var demişsiniz bu radyatörün tamamen değişmesini mi gerektirir bar değerini değiştirmek için ve bu katkı maddesi ne gibi bir etki yapıyor ki ek su deposundaki suyun azalmasını kesiyor. bu katkı maddesi dışında bu sorunu çözmenin bir yolu oluyor mu acaba.şimdiden teşekkürler
     
    Serdar bunu beğendi.
  4. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Çok faydalı bir bilgi olmuş. Eğer ki başa gelirse ilk iş bunu yapmak
     
    Serdar bunu beğendi.
  5. HGumus

    HGumus Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2016
    Mesaj:
    46
    Alınan Beğeniler:
    16
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Gümüş
    Araç Modeli:
    2007 Sorento X-Force Premium 170 hp
    Bu markanın yağlarını kuallanıyordum bundan önceki aracımda. Bunda da ilk bakıma 5 bin km var daha. Bu aracımda da kullanacağım. Gerçekten çok kaliteli ve performanslı bir marka.
     
    Serdar bunu beğendi.
  6. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Kaloriferi açmasanız da motordan çıkan su kalorifer peteğine gider. Bence olay başka.

    Sorunu genelde deniz seviyesinde olan arkadaşlar yaşıyor. Bunun nedeni sistem basıncının dış basınçtan daha yüksek çalışması. Elantra'larda 0.9 kapak takan arkadaşlar bu sorunu yaşamadı. Cerato'da taşma kabı olmadığı için sistem basınç nedeni ile tahliye ettiği suyu basınç düşünce sisteme geri alamıyor, eğer taşma kabı olsaydı bende 0.9 kapak kullanırdım. Şu an götürebileceği yere kadar götürsün modundayım. Komple söktürüp tamir yada değişim harici bir şansınız olmuyor. Bu akşam tekrar baktım, eksiltme yok ;)

    Konu mesajımda da belirttiğim gibi bu tip ürünlerden stabil bir performans beklemiyorum, zaten alırken de bunu bilerek aldım. Markanın kalitesini geçmişten bende biliyorum ama ürünün kullanım amacı çok uzun ömürlü gelmiyor bana, zamanla göreceğiz tabii. Benim için şöyle bir avantajı oldu, 400km'de 1 litre antifriz maliyetini kaldırdım, radyatörü değiştirene kadar 17 liraya işi çözmüş oldum. Tabii hafta da 1000-1100km yol yaptığım için bana yararı dokundu diyebilirim.
     
    HGumus bunu beğendi.
  7. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Geçmiş olsun serdar bey bildiğim kadarıyla pul biberde bu işi görüyor tabi geçici
     
    Serdar bunu beğendi.
  8. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    teşekkürler, toz bir ürün değil, ben %100 likit bazlı ürün araştırırken buldum bunu. Toz ürünler (stop leak v.s.) kaş yaparken bir yeri tıkayıp göz çıkarıyor ;)
     
    Mahir bunu beğendi.
  9. Ali34CaN

    Ali34CaN Ralli Pilotu

    Katılım:
    24 Haziran 2015
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    327
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Can
    Araç Modeli:
    Old Sportage 2015
    işe yarıyorsa pratik bişeymiş, geçmiş olsun
     
  10. Gültekin Gülmez

    Gültekin Gülmez Yeni Üye

    Katılım:
    4 Ocak 2018
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Gültekin Gülmez
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Liqui Moly kullanan arkadaşlar , genleşme kabına döküp 30 dakika daha motoru çalıştırdıktan sonra motoru temiz su ile yıkamak gerekli mi ? Liqui Moly su sisteminde kalsa problem çıkarmı . Teşekkürler .
     

Bu Sayfayı Paylaş