Arkadaşlar Merhaba, 2 hafta önce 2006 Kia Rio HB CRDI aldım 190binde. Düne kadar arabanın herşeyinden memnundum gayet performanslı bir araç, aldıktan sonra ustaya da gösterdim motoru beğendi. Fakat geçtiğimiz Perşembe gecesi herşey normalken Cuma sabahı işe gitmek için arabayı kullanmaya başladığımda arabanın 3000 deviri geçmediğini farkettim. Dediğim gibi bir gece öncesinde herşey normaldi. Foruma girip benzer konulara baktım çoğu kişide bu olay hava akış sensöründen kaynaklandığını öğrendim. Daha sonra öğle yemeğine arabayla çıktım yine herşey normal gibi görünüyordu biraz gazladım 4000-4500 devir civarında arabayı kullandım test etmek amacıyla. Sonra birden araba stop etti ve sağa çektim. Bir kaç kez çalıştırmayı denesemde araba çalışmadı. Aradan 5 dakika kadar bi süre geçtikten sonra çalıştı bu sefer zorlamadım arabayı 2500 devirde kullandım ama felaket şekilde çekişten düştü araba serilik falan yalan oldu. Yine bu sabah bir tanıdığımın yanına arabayı temizlemek için giderken önümde aniden duran araç yüzünden sert bi fren yapıp durdum ve vites düşürdüm. Tam yol açıldı gidiyorken araba yine 10 metre sonra stop etti. Arkadaşın yanına vardığımda arabanın gaz kelebeğini falan temizledik balata spreyi ile (sebebini bende bilmiyorum arkadaşım öyle önerdi). Sonrasında araba zar zor çalıştı baya bi siyah duman attı. Daha sonra arabayı denemek için sahil yoluna çıktık ve biraz gazladık fakat sorun yine aynı 3000 deviri geçmiyor ve yine fazla zorlarsan stop ediyor. Tanıdığım bana bunun mazottan olabileceğini söyledi ve daha önce kendi Hyundai Era'sınında başına aynı olayın geldiğini depoya bir kaç litre benzin ekleyerek sorunun düzelebileceğini söyledi. Ona da tamam dedim ve arabadaki 40 litre mazotun üstüne 5 litre benzin eklettik. Araçta yine bir düzelme olmadı. En sonunda sanayideki ustaya gösterdim o da bana mazot filtresinden olabileceğini söyledi, yarın gel değiştirelim dedi. Şimdi sorunum şu motordan hiç anlamıyorum ve ilk arabam. Arkadaşlar biraz korkutuyor beni "sanayide gereksiz çok parça değiştirip çok fazla paranı alırlar" diyorlar. Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. Lütfen ilk arabam olduğunu ve araba parçalarından, motordan vs. anlamadığımı göz önünde bulundurarak tavsiyeleriniz bekliyorum. Herkese hayırlı akşamlar.
Bence servise gösterip neyden oldugunu size söylesinler bu şekilde daha sağlıklı olur... Bende önceki 2006 Audi a3 aracımla 1 defa yan sanayi ye gittim o gidişimden sonra arabayı satana kadar tüm sanayicilerle akraba olduk.. Eğer yansanayi de yapacaksanız aracınızın muhakkak başında durun derim... SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aracın başında durabilirim zaten usta tanıdık sanayi hemen yanımda fakat arkadaş sürekli olarak sanayide senin çok paranı yerler gel bakalım dediği için ilk arkadaşa gittim. Ustada dedi ki keşke benzin koydurmasaydın mazot filtresini hemen değiştirip görürdük neyden olduğunu diye bana söylendi. İlk arabam olduğu için kime güveneyim hiçbir bilgim de fikrim de yok... Servis de çok astronomik rakamlar olabilir diye korkuyorum bütçem kısıtlı...
Yakıt filtresini kontrol ettikten sonra Bi de eksoz u kontrol edebilir misiniz içi temiz mi.. SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bilgilendirme amaçlı: Aracı sanayide ustaya verdim, mazot filtresini değiştirdi. Pazar gününden bu yana arabada sıkıntı olmadı fakat ben OBD2 cihazı alıp arabay bağlandım. Aracın VAF sensöründe performans arızası var olarak görünüyor bir de Debriyaj pedalı anahtarı hatası var. Bu da sanırım arabanın 1. ve 2. viteste silkeleme yapmasının sebebi.
yakıt filtresi ve depo kontrol edilmeli.rioların deposu metalse boya sıkıntı yapar. egr.de temizlense iyi olur gibi
Öncelikle geçmiş olsun. Geçen cuma bahsettiğiniz olayın benzeri benim Volvo nun başına geldi. Araba akşam stop etti. Ne yaptıysam çalışmadı. İterek otoparka soktum ve ertesi sabah çekici çağırdım. Çekici gelmeden bir kere daha deneyeyim dedim ve araba çalıştı. Bir kaç kez daha stop edip denedim çalıştı. Sonra 30km mesafedeki ustama gitmeye çalışırken aracın 3bin deviri geçmediğini fark ettim. Bilgisayara bağladık ve bir kaç arıza kodu silindi. Dikkatimizi çeken "İMMO" arızası göründü. Hataları sildikten sonra araç normale döndü. Aracın 3bin deviri geçmemesi bazen motorun ve şanzımanın kendini koruma refleksi olabilir. Bence ilk etapta servise aracı gösterin. En azından tespit yaptırın. Bazen serviste çok küçük miktarlarla hallolabilecek sorunlar sanayide daha çok büyüyebiliyor. Tekrar geçmiş olsun, kazasız sürüşler...
Selenoid valfi ve turbo hortumlarını kontrol ettirin derim birde hava filtresinin içinde hava akış metresini ölçen bir diyot var onada bakın derim
Arkadaşlar merhaba, aracın mazot filtresini değiştirdikten sonra aynı sorun tekrarlamadı 10 gündür kullanıyorum. Bu süre içerisinde OBD2 cihazı alıp aracın arızalarına kendim baktım ve P0101 MAF veya VAF devresi problemi P0113 Emme havası sıcaklık devresi yüksek giriş P0830 Debriyaj pedalı anahtarı "A" devresi hatalarını gördüm... Debriyaj pedalı anahtarını değiştirdim bu zaten arabanın 1. ve 2. viteste silkeleme yapmasının nedeni gibi duruyor ve ucuz bir parça (40-50 TL) sonrasında silkeleme düzeldi. Diğer hataları sanayideki ustaya sordum daha o hataların daha önceden kaldığını söyledi. Sizce MAF sensörünü değiştirmek gerekli mi? Çünkü ben araştırdığımda arabanın 3000 devirde kalmasının sebebinin genelde MAF sensörü kaynaklı olduğu yazıyordu fakat ben mazot filtresini değiştirdim ve bir daha aynı sorunu yaşamadım.
yakıt filtresini değiştirdin ve sorunun çözüldüyse sıkıntı maf ta değilmiş demekki. arızaları silin,bakalım tekrar edicekmi.