10 Kasım LPG KABLO

Kia Rio 3000 devirde kalıyor

'Rio' forumunda onurcaylak93 tarafından 9 Aralık 2017 tarihinde açılan konu

  1. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Arkadaşlar Merhaba,
    2 hafta önce 2006 Kia Rio HB CRDI aldım 190binde. Düne kadar arabanın herşeyinden memnundum gayet performanslı bir araç, aldıktan sonra ustaya da gösterdim motoru beğendi. Fakat geçtiğimiz Perşembe gecesi herşey normalken Cuma sabahı işe gitmek için arabayı kullanmaya başladığımda arabanın 3000 deviri geçmediğini farkettim. Dediğim gibi bir gece öncesinde herşey normaldi. Foruma girip benzer konulara baktım çoğu kişide bu olay hava akış sensöründen kaynaklandığını öğrendim. Daha sonra öğle yemeğine arabayla çıktım yine herşey normal gibi görünüyordu biraz gazladım 4000-4500 devir civarında arabayı kullandım test etmek amacıyla. Sonra birden araba stop etti ve sağa çektim. Bir kaç kez çalıştırmayı denesemde araba çalışmadı. Aradan 5 dakika kadar bi süre geçtikten sonra çalıştı bu sefer zorlamadım arabayı 2500 devirde kullandım ama felaket şekilde çekişten düştü araba serilik falan yalan oldu. Yine bu sabah bir tanıdığımın yanına arabayı temizlemek için giderken önümde aniden duran araç yüzünden sert bi fren yapıp durdum ve vites düşürdüm. Tam yol açıldı gidiyorken araba yine 10 metre sonra stop etti. Arkadaşın yanına vardığımda arabanın gaz kelebeğini falan temizledik balata spreyi ile (sebebini bende bilmiyorum arkadaşım öyle önerdi). Sonrasında araba zar zor çalıştı baya bi siyah duman attı. Daha sonra arabayı denemek için sahil yoluna çıktık ve biraz gazladık fakat sorun yine aynı 3000 deviri geçmiyor ve yine fazla zorlarsan stop ediyor. Tanıdığım bana bunun mazottan olabileceğini söyledi ve daha önce kendi Hyundai Era'sınında başına aynı olayın geldiğini depoya bir kaç litre benzin ekleyerek sorunun düzelebileceğini söyledi. Ona da tamam dedim ve arabadaki 40 litre mazotun üstüne 5 litre benzin eklettik. Araçta yine bir düzelme olmadı. En sonunda sanayideki ustaya gösterdim o da bana mazot filtresinden olabileceğini söyledi, yarın gel değiştirelim dedi. Şimdi sorunum şu motordan hiç anlamıyorum ve ilk arabam. Arkadaşlar biraz korkutuyor beni "sanayide gereksiz çok parça değiştirip çok fazla paranı alırlar" diyorlar. Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. Lütfen ilk arabam olduğunu ve araba parçalarından, motordan vs. anlamadığımı göz önünde bulundurarak tavsiyeleriniz bekliyorum. Herkese hayırlı akşamlar.
     
  2. habib_723

    habib_723 Sürücü

    Katılım:
    14 Nisan 2017
    Mesaj:
    135
    Alınan Beğeniler:
    33
    Şehir:
    BATMAN
    Gerçek Ad-Soyad:
    HABİB TAŞAN
    Araç Modeli:
    2012 Cee'd Motion 1.6 Crdi 115 E5
    Bence servise gösterip neyden oldugunu size söylesinler bu şekilde daha sağlıklı olur... Bende önceki 2006 Audi a3 aracımla 1 defa yan sanayi ye gittim o gidişimden sonra arabayı satana kadar tüm sanayicilerle akraba olduk.. Eğer yansanayi de yapacaksanız aracınızın muhakkak başında durun derim...

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  3. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Aracın başında durabilirim zaten usta tanıdık sanayi hemen yanımda fakat arkadaş sürekli olarak sanayide senin çok paranı yerler gel bakalım dediği için ilk arkadaşa gittim. Ustada dedi ki keşke benzin koydurmasaydın mazot filtresini hemen değiştirip görürdük neyden olduğunu diye bana söylendi. İlk arabam olduğu için kime güveneyim hiçbir bilgim de fikrim de yok... Servis de çok astronomik rakamlar olabilir diye korkuyorum bütçem kısıtlı...
     
  4. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Bu arada aracın motor ışığı da yanmıyor.
     
  5. habib_723

    habib_723 Sürücü

    Katılım:
    14 Nisan 2017
    Mesaj:
    135
    Alınan Beğeniler:
    33
    Şehir:
    BATMAN
    Gerçek Ad-Soyad:
    HABİB TAŞAN
    Araç Modeli:
    2012 Cee'd Motion 1.6 Crdi 115 E5
    Yakıt filtresini kontrol ettikten sonra Bi de eksoz u kontrol edebilir misiniz içi temiz mi..

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Peki, yarın baktıracağım ama dediğim gibi astronomik rakamlar çıkmasından endişeliyim.
     
  7. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Bilgilendirme amaçlı: Aracı sanayide ustaya verdim, mazot filtresini değiştirdi. Pazar gününden bu yana arabada sıkıntı olmadı fakat ben OBD2 cihazı alıp arabay bağlandım. Aracın VAF sensöründe performans arızası var olarak görünüyor bir de Debriyaj pedalı anahtarı hatası var. Bu da sanırım arabanın 1. ve 2. viteste silkeleme yapmasının sebebi.
     
  8. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    yakıt filtresi ve depo kontrol edilmeli.rioların deposu metalse boya sıkıntı yapar.

    egr.de temizlense iyi olur gibi
     
  9. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Bu hafta sonu depoya ve egryede baktırırım. Öğreniyorum yavaş yavaş :)
     
    gogo46 bunu beğendi.
  10. kucukfatih54

    kucukfatih54 Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2017
    Mesaj:
    50
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    tatanga54
    Araç Modeli:
    kia rio 1.4 crdi concept
    geçmiş olsun , usta tarihe geçmeli mazota benzin karıştırmak da nedir yahu !
     
    gogo46 bunu beğendi.
  11. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Geçen cuma bahsettiğiniz olayın benzeri benim Volvo nun başına geldi.
    Araba akşam stop etti. Ne yaptıysam çalışmadı. İterek otoparka soktum ve ertesi sabah çekici çağırdım.
    Çekici gelmeden bir kere daha deneyeyim dedim ve araba çalıştı. Bir kaç kez daha stop edip denedim çalıştı.
    Sonra 30km mesafedeki ustama gitmeye çalışırken aracın 3bin deviri geçmediğini fark ettim.
    Bilgisayara bağladık ve bir kaç arıza kodu silindi. Dikkatimizi çeken "İMMO" arızası göründü.
    Hataları sildikten sonra araç normale döndü. Aracın 3bin deviri geçmemesi bazen motorun ve şanzımanın kendini koruma refleksi olabilir.
    Bence ilk etapta servise aracı gösterin. En azından tespit yaptırın. Bazen serviste çok küçük miktarlarla hallolabilecek sorunlar sanayide daha çok büyüyebiliyor.
    Tekrar geçmiş olsun, kazasız sürüşler...
     
  12. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    mazot içindeki pislik filtreyi tıkıyorsa arıza yakmıyor :)
     
  13. Sirlancelord

    Sirlancelord Acemi Sürücü

    Katılım:
    13 Ocak 2015
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Tekirdağ
    Gerçek Ad-Soyad:
    Erdem Yavuz
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.25cvvt 85hp 2015
    Selenoid valfi ve turbo hortumlarını kontrol ettirin derim birde hava filtresinin içinde hava akış metresini ölçen bir diyot var onada bakın derim
     
  14. onurcaylak93

    onurcaylak93 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Aralık 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Onur Çaylak
    Araç Modeli:
    Rio
    Arkadaşlar merhaba, aracın mazot filtresini değiştirdikten sonra aynı sorun tekrarlamadı 10 gündür kullanıyorum. Bu süre içerisinde OBD2 cihazı alıp aracın arızalarına kendim baktım ve
    P0101 MAF veya VAF devresi problemi
    P0113 Emme havası sıcaklık devresi yüksek giriş
    P0830 Debriyaj pedalı anahtarı "A" devresi

    hatalarını gördüm... Debriyaj pedalı anahtarını değiştirdim bu zaten arabanın 1. ve 2. viteste silkeleme yapmasının nedeni gibi duruyor ve ucuz bir parça (40-50 TL) sonrasında silkeleme düzeldi. Diğer hataları sanayideki ustaya sordum daha o hataların daha önceden kaldığını söyledi. Sizce MAF sensörünü değiştirmek gerekli mi? Çünkü ben araştırdığımda arabanın 3000 devirde kalmasının sebebinin genelde MAF sensörü kaynaklı olduğu yazıyordu fakat ben mazot filtresini değiştirdim ve bir daha aynı sorunu yaşamadım.
     
    ZORKOL bunu beğendi.
  15. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    yakıt filtresini değiştirdin ve sorunun çözüldüyse
    sıkıntı maf ta değilmiş demekki.

    arızaları silin,bakalım tekrar edicekmi.
     

Bu Sayfayı Paylaş