10 Kasım LPG KABLO

KIA Dizel Motor Turbo Değişim/Revizyon Bilgilerini Buradan Paylaşalım

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 27 Kasım 2014 tarihinde açılan konu

  1. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sen benim turbo otmesini duysan, kedi aci aci miyavliyor sanirsin


    Turbonun Turbonun kesin bozuk oldugundan eminmi usta.
    O.ses balans sesine benziyor.

    Gazdan ayagini ccektiginde turbo bosaltma sesi gelmiyor.

    Bana ilginc geldi durum


    Filtrelerini bilinen markalardan al.
    Sakura, fil onuni, jhf, bosch, man cav gibi
     
    rem21 ve Bankacı bunu beğendi.
  2. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Ogun abi bu sesle ben 25.000 km kullandim araci ses her gecen gun artiyor eskiden 3. Viteste bile duymuyodum simdi 5 vites 100 le giderken isligi duyuyorum. Rolentidede otuyo aslinda videoda otmemis 26 saniyeye de gazi kesince bosalirken ses daha net. Dort bes ustaya goturdum turbocuya gosterdim yetkili serviside goturdum. Hepsi revize yada degisim diyor. Sadece bir usta boyle bin ama sese dikkat et farkli ses yada bu seste artis olursa bakalim demisti. O ustaya da goturecegim simdi degisime. Yag yakma yok fazla yakit yok ama aklimda cakili duruyor bir gun yolda kalacagim. 900 1000 lira istiyolar revizeye 1000 veren 1700 de verir dedim aldim turboyu.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Turbonun adam gibi bir yerde baktirt.

    herkez turbo tamir ediyor.....

    BENİM Turbom 35 000 de
    35000 de turbo bozulmaz.
    Ayrica cok dikkat ederim

    İslik dusukten yuksege gitti.
    Balans deyip duruyorlar.
    Eger balans ise ;

    egr soketi cikinca ses kesiliyor.
    İnercooler uzerindeki map soketini cikarinca yinees kesiliyor.

    Her iki sokette turbo panellerinin aciomasini engellemiyor.

    Yani gaza bastikca selenoid wastegate i calistirip panelleri aciyor.
    Sesi o zaman da yapmasi gerek.


    Baska bir dumen var bende.
     
    Bankacı bunu beğendi.
  4. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Abi sen benden daha tecrübelisin ama balansta bence bir ariza balansin sonunda da biryerleri kiracak formlarini okudum turbo ve motor yeni biliyorum basindan beri varsa takarkenmi acaba bozdular biseyleri cunku mil cok hassas biliyorsun. Benim mevzuda aslinda bu turbo bana daha cok gider ama bir yeri kirilirda sehir disinda kalirim coluk cocuk. pistona parca atar yagi intercole basar diye korkumdan degistiriyorum. Yarin sokunce turboyu bakariz milin bosluguna pervanelerin durumuna. Arabami tanirim degisiklikleri gozlemleyecegim. Sizede aktaririm abi. İlginden dolayi da tsk ediyorum abi. Hakan beyden de son videoya yorum bekliyoruz.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    ogun bunu beğendi.
  5. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Geçen hafta turbo revizyon yaptırdım , 2 gün sonra tekrar ötmeye başladı.Revizyondan sonra Aracın eski performansıda bana göre yok. Bendeki turbonun egzost pervanelerinin kenarları eriyip parçalanmıştı. Egsoz pervanesi miliyle birlikte yeni değişti. Bunlara çin malı pervane takıyorlar , orjinal garrett yedek parça piyasada yok.

    Kısaca gidin sıfır turbo alın takın , revizyondan ben memnun kalmadım boşa giden para.. Basınç ayarlayan Selenoid valflerinede dikkat edin , eğer o bozuksa yeni taktığınız turboyuda bozabilir.Benim araç hep yüksek basınçta ileriyordu belliki turbom o yüzden sorun çıkarttı.
     
    umutd07 ve Bankacı bunu beğendi.
  6. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Merhabalar 1700 TL turbo 300 TL selenoid valfi 300 TL iscilik 50 TL de manifolt contasi ivir zivir saplama vida 5 40 mobil yag wurt motor ic temizleyici ve filitre takimi ile bakim yapildi. Aksama kadar surdu egr intercol ve bagli borular temizlendi. Sonuc islik gitti. Aracin 10 km kullandim performansta artis gozlemlemedim. Motorun sesi azaldi gibi ama bundan emin degilim 5 30 mobil vardi icinde ve 4000 km olmustu. Ustanin yorumu abi ben sana demistim bu turbo daha gider. 15 gune buda biraz öter en iyi 100.000 gider diyor. Benim kafam rahat. Cikan orjinal turbosu 150.000 km yapti eksoz tarafi saglam bosluk deformasyon yok temiz hava tarafinda 3 milim kadar tahmini bosluk var birda orta gobege bisey carpmis sanirim az bi cizik var gobekte. Pali Saga sola itince kenara degiyor ama sakur sukur sallanmiyor. Degisimi Konya Karatay sanayide Gunes tamir atolyesinden Hilmi usta yapti isciliginden memnun kaldim. Bir gun oncede ceratoya yan sanayi turbo taktigini ve bastan islik sesi yaptigini soyledi.
    Aksam ustu acele video cektim iyi olmamis daha sonra tekrar cekip atayim. Basta Hakan ve Ogun beylere ve yardimlarini esirgemeyen tum arkadaslara tesekkur ediyorum. Bakalim bundan sonra ne olacak simdi kafam rahat cikacagim insallah yola. Saygilarimla.


    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    umutd07 bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Güle güle kazasız belasız kullanmanızı tavsiye ederim.1000 km kadar 3000 devir üzerine fazla çıkmazsanız rodajını sorunsuz tamamlamış olursunuzBen 1000 km kadar 2500 rpm motor devri civarında kullanmaya dikkat etmiştim.5w40 yağda sürekli devam etmenizi tavsiye ederim.
     
    rem21 ve Bankacı bunu beğendi.
  8. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Turbo degisimden sonra 5 30 kullanilsa ne olur neden 5 40
     
  9. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Ceratoların yağ soğutucuları ince yağlarda yeterli gelmiyor.

    w40 daha kalın olduğundan incelmiyor ve turboyu iyi koruyor .

    w40 kullanımı daha fazla ılımna iklimi olan yerlerde daha başarılıdır.
    Erzurumda w40 kullanılırsa yağ çok kalınlaşacağından kışın ilk çalışmalarda sıkıntı yaşanır
     
    umutd07, rem21 ve heh bunu beğendi.
  10. maxvell11

    maxvell11 Acemi Sürücü

    Katılım:
    30 Mart 2018
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Van
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Soy
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 CRDİ EX
    Benim arabada da özellikle 2000 devirden sonra ıslık sesi belirgin bir şekilde ortaya çıkıyor. Arabayı ilk çalıştırdıktan sonra umumiyetle 1 dk. kadar rolantide çalışır bırakıp ondan sonra yola çıkıyorum. Rolantide iken motor sesi de yüksek geliyor bana. Ha bir de ilk çalıştığında ara gazı veriyorum bazen. Geçen gün dikkat ettim, beyaz bir duman attı. İlk kez dizel kullandığım için merak ediyorum bu normal mi?

    Yakın zamanda yağ vs. bakımı var. Yetkili servisinde yaptırmayı düşünüyorum bakımını. Baktırırken turbodaki sesi söylemeyeceğim. Bakalım ıslık sesini fark edecekler mi... Ederlerse nasıl bir çözüm sunacaklar.

    Merak ettiğim bir şey daha var. Servisin kullandığı yağı mı koydurayım yoksa Mobil 5W40 yağ alıp onu mu koydurayım.

    Forumda yazan çoğu arkadaşlar 5W40 tavsiye ediyor anladığım kadarıyla.

    İyi forumlar...
     
  11. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Bu sorento icinde gecerlimi
     
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Bildiğim kadarı ile Hayır.

    Onların soğutucusu sorunsuz. Ancak yağ seçimi önemli.

    200 000 de kia araca 5w30 yerine 5w40 koymak ( iklim göz önünde bulundurulmalı) bana daha mantıklı geliyor.
     
    heh bunu beğendi.
  13. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Ustadim mobil benim tercihimdi agirlik burda castrol edge kullaniyor yine 5 40 motul kullananlar var. Servisin elinde yag oldugundan siz gotursenizde koymayabilirler kendileri hangi marka kullaniyorsa onu koyarlar. Her ildeki serviste farkli yag koyuyor galiba burda shell kullaniyorlar. Calistiriken aragaz iyi olmaz sanirim yuklenince ilk marsta yakmadan yakiti beyaz duman atabilir diye dusunuyorum. Yaginida kontrol edin eksilme varmi yagda yakabilir. Yetkili yada ozel gerekten bir ustaya denk gelirseniz isiniz cozuluyor. Benim tavsiyem Anlayan birini bulun

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  14. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    [​IMG] ben bunu koydum 5 30 turbo degistikten sonra mobil en.iyi.yagi diye biloyorum
     
  15. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Mobil kotu yağ değildir. sorun olmaz

    5w30 km si düşük/orta sınıfta sorunsuz kullanılır.

    Şahsen 5w40 ı km si orta/yüksek için tavsiye ederim. ( Turbo koruması ayrı bir konudur. Eğer aracın turbo suğutucusu küçük ise doğrudan 5w40 derdim)

    Neden w40 ,
    biraz daha kalın yağdır. mekanik aksamda doldu ve film özelliği ısı yükselse de daha stabil kalır.

    Orta ılıman iklime sahip / aşırı sıcak iklime sahip yerlerde ŞİDDETLE tavsiye ederim.
    Ancak Erzurum da Van da, Karadeniz sahil ve yüksek keismlerde en sıcak mevsimde sıcaklık 30-35 i geçmez. Yani Yağ incelme şansı yoktur.
    10w30 yada 5w30 çok rahat kullanılır.
    İzmir, Çanakkale, Antalya, ADANA, HATAY , 5w40 tek geçilir.
    Marmara, 5w30 da 5w40 da kullanılabilir.

    Bu şekilde bakın.

    Markaya gelince , Reyon malı olan markalar 15 000 - 25 000 km ömür verdiği yağı yine şahsen 10000 - 18000 den yukarıda değiştirmem.
    castrol, shell, mobil, bp, elf, opet gibi
     
    rem21 ve Bankacı bunu beğendi.
  16. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Bu ithal galiba

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  17. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Ben 7000 km de degisiyom.yagi
     
    ogun bunu beğendi.
  18. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    buda demektirki en ideal yağ 5w40
     
    samet46 bunu beğendi.
  19. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    D4FA ve D4FB motorlar ve turbolar için EVET.
     
    samet46 ve rem21 bunu beğendi.
  20. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    5 30 a gore motor sesinide dusurdu bugun emin oldum. Daha sessiz calisiyor.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş