10 Kasım LPG KABLO

Kia Carnial CRD 2,9

'Carnival' forumunda tamel tarafından 28 Nisan 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayırlısı ile kazasız belasız kullanın.Aslında trafik te tek olmak/tek olduğunu bilmek bazen keyifli olabiliyor;)
     
  2. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Tahsin Bey Merhabalar. Konuyu yeni gördüm. Yola çıktı iseniz ya da çıkacaksanız size hayırlı yolculuklar dilerim. Umarım herhangi bir sorunla karşılaşmadan gelir - gidersiniz. Kapıkuleden ötesini bilmem ama, Türkiye'de ve de Ankara'da teknisyenlik konusunda Avrupa'dan çok daha iyi olduğumuzu söyleyebilirim. Türkiye'de bir sorunla karşılaşırsanız; on-line olup forumdan yardım isterseniz size bir şekilde yardım edecek arkadaşımız olacaktır. Formumuzun Edirne'den Ağrı'ya kadar üyeleri var. Dahası deneyimli arkadaşlarımızda var. KIA yetkili servisleri de inanıyorum ki size yardımcı olacaklardır. Ankara'da da 2 KIA Yetkili servisi var. Ayrıca Forumumuz üyesi özel servislerde var. İnşallah sorun çıkmaz. Çıkarsa da forum üyesi olduğunuzu belirtirseniz ilgileneceklerini umuyorum. Benim size tavsiyem yakıt konusunda olacak. Motorin konusunda değişik fiyatlarla karşılaşacaksınız. Bu konuda ucuza kaçmayı. Hepsi Euro-diesel diye satılıyor ancak 3-5 kuruşa bakmadan Shell GTL deneyimlerimizde öne çıkıyor. BP ve OPET'te sorunsuz diyebilirim.

    Hayırlı, zevkli ve güvenli yolculuklar..
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ali Bey yazdıklarınızın her kelimesine katılıyorum.:thumbup::thumbup:

    GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  4. tamel

    tamel Sürücü

    Katılım:
    28 Nisan 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Frankfurt
    Ali Bey, biraz geçikmeli olarak cevap yazdığım için bağışlayın lütfen. Uzun zamandır sağlık sorunlarımdan dolayı özel işlerime zaman ayıramadım. Buradaki yazınızı, güzel dilek ve yardımsever yaklaşımlarınızı görünce içim rahatladı. Bunları duymak bile yetiyor. Henüz yola çıkmadım. Allah kısmet ederse temmuzun 10'unda yola koyulmayı planlıyorum. hayırlsı diyerek yaradana sığınıp çıkacağım. İnşallah sorun çıkmaz.

    En içten selam ve saygılarımı sunuyorum.

    ****

    HAkan Bey, sizin verdiğiniz bilgiler ve cesaretle sayenizde KİA'cı olmayı iyice özümsedim. Tüm destek ve hoşgörü içerisindeki yardımlarınızdan dolayı sonsuz teşekkürlerimi, saygılarımı sunuyorum.

    Selamlar
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah.Bende sizin gibi bir kia severin sürekli aramızda olmasından mutluluk duyarım.Saygılarımı sunarım.;)
     
  6. tamel

    tamel Sürücü

    Katılım:
    28 Nisan 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Frankfurt
    Değerli KİA dostlarım. Nihayet uzun bir aradan sonra Türkiye'ye geldim. Şu an Ankara'dayım.

    Size 2900 km .lik Frankfurt-Ankara maceramı kısaca anlatmak istiyorum. Umarım yaşadığım talihsizlik kimsenin başına gelmez. Gelirse en azından yaşadıklarımın tecrübe olmasını dileyerek aktarmak, paylaşmak istiyorum. Tabi arkasından bilgi ve recrübeleriniz doğrultusunda vereceğiniz akla ihtiyacım olacak.

    Frankfurt çıkışımla Kia ile çok rahat ve huzurlu bir yolculuğa başladım. Taa ki Sırplara gelene kadar. Sırbistana gelsiğimde depo bitmek üzereydi doldurdum. Yine güzel bir sürüşle yola devam dedim. Bulgar sınırına yaklaşınca depoyu tekrar doldurdum. İşte ne olduysa ondan sonra oldu. Daha sonra nedenini çözdüğüm olay sonucu araba yavaş yavaş çekişten düşmeye başladı. Önce mazot filitresinin o hain kırmızısı göz kırpmaya başladı. Bir süre sonra da sönmemecesine sürekli yanmaya başladı. Artık sanki araba beni değil ben onu sırtımda taşıyor gibiydim. Hiçbir arabayı sollayamaz dahası hızlanamz oldum. Zaman zaman iyice çekişten düştü ve adeta yokuşlarda kaldı kalacak korkusuyla ölüp ölüp dirildim. Gaza yüklendiğimde arkadaş kara tren bacasından çıkar gibi duman çıkıyordu. Sanki mazotu yakmadan dışarı atıyordu. İpsala gümrüğüne 5-10 km kala depoyu tekrar doldurdum. Artık iyice moralim bozulmuş, her şey gözümden düşmüştü. Kara kara arabayı nerede tamir ettireceğimi düşünür olmuştum. Motorda bir şeylerin yandığını düşünmeye başladım. Ama en büyük güvencem o an sizlerdiniz inanın. Hele bir Ankara'ya varabilsem KİA dostlarının yardımını ister, gurbetçi oluşumuz nedeniyle zorlanmayız diyordum.

    Depoyu doldurdum ve kalırsam da Türkiye sınırını geçtikten sonra oralarda kalıp rezil olurum daha iyi diyerek bastım gaza ve sınırı geçtim. Aklımca orada kalıp sabahlayacaktım ama içime sinmedi. Yavaş yavak kalana kadar yola devam ederim diyerek tekrar yola çıktım. Bu arada mazot filitresini pompalamak aklıma geldi. En azından denerim diyerek. Defalarca pompaladım. Belki kırmızı ışık söner, biriken pislik varsa atar diye umuyordum. Ama o hâlâ yanıyordu. Hani denize düşenin yılana sarıldığı gibi. Ardından düştüm yola. Yine yavaş yavaş ilerliyorum. Ama biraz canlanma var gibi. Bu beni umutlandırdı. Tekrar bir park yerine çekip yine pompayla defalarca uğraştım. O sırada Türk TIRları geldi. Şoförlerin yanına gidip durumu anlattım. Sorun motorda mıdır, yoksa tahmin ettiğim gibi kirli mazot nedeniyle mi bu duruma düştüm, ne dersiiz diye sorum. Sağ olsunlar hepsi de ağız birliği etmiş gibi tahninin doğru hemşehrim, kötü bir şans. Kirli mazottandır, dediler. Bu beni iyice rahatlattı. Sırplardan aldığım mazot ancak deponun 3'te 1'i falan kalmıştı ki ben tekrar Yunanistan'da doldurduğumu anlattım Bu durumda kirlilik oranı gittikçe düşecek dolayısıyla araban açılır. Sen yola devam et. Biz arkadan geleceğiz. Yolda kalırsan hiç endişe etme biz sana yetişince seni arkamıza bağlar Ankara'ya kadar çekeriz dediler. İşte benim vatanımın, ülkemin insanı dedim, içim sızladı bu güzelliği duyunca.

    Velhasıl yola koyuldum ve aynen dedikleri gibi oldu. Araba gittikçe daha da toparlandı. Gerçi yakış oranı haliyle yükseldi ama ben buna dünden razıydım. Artık Bolu'yu falan geçince Ankara havasına yaklaştığımda adeta bir an evvel kavuşmak için Nazlı'm da bana acımış olmalıydı ki yolları yırtarcasına salınmaya başladı. Arabam tam anlamıyla olmasa da gücüne kavuşmuştu. Önemli olan motorda vb. başka bir sorun olmamasıydı. En çok buna üzülüyordum. Tatilde araba tamiriyle uğraşmak, sanayilerde koşturmak hiç, ama hiç istemediğim bir şeydi.

    O sevinçle uyku falan kalmadı. Çarşamba günü öğleden sonra saat 4'te çıktığım toplam yaklaşık 2900 km.lik yolu 35 saat sonra Allah'ın izniyle sağ salim tamamladım.

    Bugün nerde ise Yunanistan^dan aldığım mazot bitmek üzereyken depoyu doldurdum. Bu sırada bazı arkadaşların önerisiyle bir katkı koydurdum. O katkının motorun kirlenmiş olan kısımlarda etkili olabileceğini söylediler. Denemekte yarar vardır diyerek önce onu koydurdum arkasından tam depo doldurduk. Bakalım bundan sonra ne olacak.

    Bu olayları anlattığım bir arkadaşımın ilginç bir önerisi oldu. Onu da sizinle paylaşmak isterim. Olur ya belki başınıza böyle bir talihsizlik gelirse işinize yarayabilir. İnsan bu tür olaylarla karşılaşınca moral bozukluğu ve üzüntü içinde sağlıklı düşünemiyor. ne kadar bilseniz yine de hata yapabiliyorsunuz. Arkadaşımın önerisi şu idi: Eğer bir daha böyle bir durma düşersen hiç tereddüt etmeden bir benzinliğe çek ve depoyu boşalttır. Arkasından yeni mazot doldur. Belki paran gider ama, en azından o pislikten araban da sen de kurtulmuş olursun dedi. Tabii bunu hiç düşünmemiştim. Çünkü işin farkına vardığımda zaten olanlar olmuştu.

    Şimdi sizden isteyeceğim yardım, bilgi şudur. Kırmızı ışık, yani filitrenin ışığı hâlâ yanıyor. 1-2 gün yanmakla bir sorun çıkar mı? Belki pazartesi ya da salı halletmeye çalışacağım, ama belki zaman ayıramam diye düşünüyorum. Dolayısyla 1-2 gün böyle dolaşsam sakıncası var mıdır?

    Diğer bir sorum da bu filitreyi en uygun nereden alabilirim?

    Yine önemli bir şey daha. Araba rölantideyken zaman zaman 3-5 saniye aralıklarla hafif titriyor. Acaba bu neden olabilir? Bunun filitre ile ilgisi olabilir mi? Aslında filitreyi daha önceki yazışmalarımızda da anlattığım gibi yeni değiştirmiştim. Fakat bu titreme önce var mıydı yok muydu emin değilim, ama filiyre değişiminden sonra ortya çıktı gibi sanki. Bu mümkün müdür yoksa ben mi fark etmemiş olabilirim. Çünkü sağlık sorunum yüzünden zaten arabanın hakkını vererek doğru dürüst kullanmaya vaktim bile olmamıştı. O sıkıntı içerisinde kendi derdimle ilgilenirken arabanın bu sorununu fark etmemiş de olabilirim.

    Şayet bu titreme önemli diyorsanız kime, nereye gitmemi önerirsiniz. Bildiğiniz gibi bizim plakayı yabancı görünce sanayidekilerin -dürüst kardeşlerini tenzih ederim- gözleri parlıyor. Olmadık işler çıkarıyorlar. İnanın kimse alınıp gücenmesim ama bizi aptal zannederek olmadık masraf çıkaranlar oluyor. Bu da beni çok üzüyor.Parasından pulundan geçtim, ama benim vatandaşım bana böyle davranınca çok gücüme gidiyor. Sanki biz bu ülkenin vatandaşı değilmişiz gibi bize o gözle bakılması inanın kendimizi dşlanmış hissettiriyor. Oysa biz yaklaşık 11 ayı iple çekip vatan hasretini gidermek için nelere katlanıyoruz bir bilseler...

    Bu arada yakıt durumundan da söz etmek istiyorum. Aslında tek kişi geldim. Ama arabamın arkası tıka basa dolu idi. Carnival'in ön kultuklarının başlık hizasına kadar dolu olduğunu düşünün. Arka koltukları bırakmıştım. Orta koltukları yatırdım. Eşyaları yığdıktan sonra üstüne de tek kişilik boydan boya yatak yaptık. Çok keyifliydi. Kısacası araba dolu haliyle ortalama 100 km.de 8,2 litre yaktı. Fakat emimim o kirli mazot derdi olmasaydı sanırım en fazla 7,5-8 olurdu. Şehir içindeki yakışının 100 km. de yaklaşık 12 litre olduğunu düşününce bu değer benim için çok iyi. Ki o kadar yüklü olmasaydı doğal olarak daha da az yakardı diye dşünüyorum. Bilmem siz ne dersiniz?

    İşte böyle dostlar. Gece vakti biraz sizlerle hasbıhal etmek, yaşadıkarımı anlatmak istedim. İnşallah benim yaşadığım talihsizliğe uğramazsınız. Şayet olursa, gereksiz kuruntulara kapılmadan, canınızı sıkmadan anlattığım belirtiler doğrultusunda hemen teşhisini koyup gereğini yapın.

    Herkese kazasız belasız ve Sırp mazotu belasına uğramayacakları gönüllerince yolculuklar diliyorum.

    Sonsuz saygılarımla
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 14 Temmuz 2013
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Tahsin Bey yurda hoş geldiniz.Çok şükür kazasız belasız yurda ulaşmışsınız.
    Geçmiş olsun.Aracınızın motorin yüzünden yaşadığı sıkıntıya üzüldüm.
    Işık yanarken 2-3 gün dolaşmanızda bence çok sıkıntı olmaz.Zaten aracınızın filtre lambası yanarak uzun yol yapmışsınız.Şehir içi çok sıkıntı çıkaracağını zannetmiyorum.Ancak yine de ilk fırsatta değiştirmekte fayda var.
    Filtre servislerde mevcuttur.Fiyatı da çok fazla değildir diye tahmin ediyorum.
    http://www.japonistan.com/urun/mazot-filtresi-yeni_303463.aspx?CatID=116581 linkinde bir motorin filtresi mevcut.Mustafa Bey daha net cevap verecektir ancak bongo ile aynı filtre kullanılıyor olabilir.

    Ankara da http://www.yedekparca.com/7227.html linkte Etimesgut adresi bulunan bir kia yedek parçacısı var.Onlar size yardımcı olabilir.Ya da harman kia var.Bir de bir arkadaşımız özel servis olarak kendini tanıtmıştı.

    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=3284&highlight=kia+%F6zel+servis

    Tekrar geçmiş olsun.;)
     
  8. tamel

    tamel Sürücü

    Katılım:
    28 Nisan 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Frankfurt
    Hakan Bey, merhabalar!

    Hoş bulduk değerli dost. Bağlantılarınızla yine bana cesarete verdiniz ve ışık tuttunuz. Teşekkürler. İlk fırsatta sizin de önerinizle Hasan Beyin yanına gitmeyi düşünüyorum. Aslında filitreyi alıp yine kendim değiştirebilirim, ama diğer sorun için, yani arada bir titremesi ile ilgili Hasan Beyin fikrini almak iyi olur diye düşünüyorum.

    Şu an arabanın çekişi ve dolayısıyla seyri normale döndü ve çok güzel. Ama yanan kırmızı ışık keyfimiz kaçırmaya yetiyor.

    Sonsuz teşekkür ve saygılarımla

    Tahsin
     
  9. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    yakıt lambası yandığına göre yakıtınızda su var. filtre su ikaz sensörü yanıyor. yakıt filtresini değiştirin, deponuz için enjektör temizleyici katkı alın, deponun içerisindeki suyu bir nebze absorbe etsin ve yakıt seviyenizi düşürmeyin .su dibe çökeceği için az kayıt çalkalanması ile pompa suyu çekmesin, en kısa sürede enjektör değerlerini kontrol ettirin , yakıt filtresi fiyatı biraz yüksektir ,170-180 tl civarı ama servislerde yerli üretimide vardır. 31390h1970 parça numarası yerlisi 31390h1970y 20 tl civarıdır işinizi görür yeni bongo k2900 ile aynı filtre
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 15 Temmuz 2013
  10. tamel

    tamel Sürücü

    Katılım:
    28 Nisan 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Frankfurt
    Mustafa Bey, ilginiz ve açıklamalarınız için teşekkür ederim. Şimdilik ilk tedbir olarak sözünü ettiğiniz katkıdan koydurdum ve depoyu doldurdum. Çekiş normal. Dediğiniz gibi en kısa zamanda ilk işim filitreyi değiştirmek olacak.

    Sonsuz saygı ve teşekkürlerimle
     
  11. stormfather

    stormfather Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Eylül 2011
    Mesaj:
    532
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet ALTINSOY
    Araç Modeli:
    Kia rio 1.5 crdi 2007
    öncelikle yurdumuza hoş geldiniz bende ankaradayım ve ankara buluşmasında hasan harman bayii ziyareti gerçekleştirdik hasan beyin yanına gitmenizi tavsiye ederim şaşmaz sanayi sitesindedir kendileri benim aracım kia rio ben japon parçacıdan mazot filtresini 20 liraya almıştım sizinkide 20 30 lira civarıdır diye tahmin ediyorum ben hasan beye değilde kendi ustama değiştirtmiştim ama hasan bey özel servis olarak iyi bir yer sanırım parçada var kendisinde olmasa bile şaşmazda japon pazarları çok en kısa zamanda gitmenizi tavsiye ederim 20 dakikalık bir iş için keyfinizin kaçtığına değmez saygılar
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim Tahsin Bey.
    Geçmiş olsun.İnşallah filtre de değişince herşey on numara olur.:thumbup1:
     
  13. tamel

    tamel Sürücü

    Katılım:
    28 Nisan 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Frankfurt
    Mehmet Bey, açıklamalarınız için teşekkür ederim. Ararken sözünü ettiğiniz yer olsa gerek ki bir parçacı bulmuştum. İskitler'de ve adı da sizin dediğiniz gibi. Ama güvenememiştim. Şimdi sizin deneyiminize güvenerek yarın hemen uğrayıp alacağım. Ya kendim değiştiririm ya da vaktim olursa Hasan Beye gitmek istiyorum. Gitmişken orada hallettiririm diye düşünüyorum.

    Saygılarımla

    ***

    Hakan Bey çok teşekkür ederim, inşallah dediğiniz gibi olacak. Zaten bu haliyle bile arabam adeta yeniden hayata dönmüş gibi oldu ve daha gaza dokunurken şahlanıyor gibi. Eminim şimdi yakın oranı da düşecektir. İnşallah filitreyi değiştirince o kırmızıyı görmeyince daha da huzurlu olacağım.

    İyi ki varsınız değerli dostlar.

    Sonsuz saygılarımla

    ***

    Mustafa Bey, bir sorum olacak. Daha doğrusu biribirine bağlı bir soru dizgesi diyelim.

    Daha önce aklıma gelmedi ve depoyu doldurttum. Önümüzdeki günlerde depo bitmek üzereyken içini -eğer altta tahliye varsa, ki var mı bilmiyorum- tamamen boşaltıp ve bir imkân varsa temizletip ondan sonra doldurmamı önerir misiniz? Bu mümkün mü? Arabanın arada bir teklemesi (rölantideyken) bu yüzden olabilir mi?

    Vereceğiniz cevaba şimdiden teşekkür ederim.
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.Kolay gelsin.
     
  15. stormfather

    stormfather Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Eylül 2011
    Mesaj:
    532
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet ALTINSOY
    Araç Modeli:
    Kia rio 1.5 crdi 2007
    tahsin bey iskitlerdede mevcut evet japon parçacılar ama mazot filtresi biraz meşakkatli bir iş eğer elinizden geliyorsa tabikide kendinizin değiştirmesi daha ekonomik olur size tavsiyem yapabiliyorsanız parçacının orada söküp filtreyi götürüp ona göre isteyin bazen yanlış filtre verebiliyorlar benim polen filtresinde başıma gelmişti aynı yere bir daha gitmiştim ALLAH tan fazla uzaklaşmadan denemiştim :)

    bir arkadaştan getz i için balata istemişti onada benim rio balatasını vermişlerdi oda al sen kullan dedi halen bağajda gezdiriyorum :)
     
  16. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    depo altında su boşaltım musluğu yok diye biliyorum. ama kataloğdan bakmam gerekir. ama fırsat olursa depoyu temizletmenizde fayda var
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bende depo altında tahliye/dreyn musluğu yok diye biliyorum.
     
  18. tamel

    tamel Sürücü

    Katılım:
    28 Nisan 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Frankfurt
    Mehmet Bey uyarınız için teşekkür ederim. Bu konuda deneyimli sayılırım. Kısa süre önce, daha doğrusu yola çıkmadan önce değiştirmiştim. Bu nedenle hem aleti iyi biliyorum hem de sistemin sökülüp takılmasını. Birazcık elim yatkın sayılır. Bir de en önemli tarafı kendi arabamda bazı şeyleri kendim yapmayı çok seviyorum. O zaman arabamla daha çok bütünleştiğimi hissediyorum. Eminim pek çok arkadaş bana katılıyordur. Yine de uyarınız aklımda olacaktır. Saygılarımla

    ***
    Sağ olun Mustafa Bey, eğer bir bilgi edinirseniz ve beni aydınlatırsanız çok memnun olurum. Olmazsa arabayı kaldırtır altına girip bakarım. Mutlaka bir çözüm vardır diye düşünüyorum. Daha önceki arabalarımda hiç rastlamadığım için pek ümitvar değilim. Genelde hep çekme hortumları üstte oluyor ve altta tahliye hiç görmedim. İnşallah vardır. Teşekkürler, saygılar.
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Tahsin Bey siz de benim gibi aracınızda bir takım şeyleri kendiniz yapmayı seviyorsunuz.Daha önce aracımda bir yakıt seviyesi yanlış gösterme problemi yaşamış ve problemi daha sonra kendim çözmüştüm.O çalışmanın linkini ekliyorum.Sizin depoda muhtemelen benzer yapıdadır ve benim gibi emiş hattı sökülebiliyorsa sizde benzer bir şekilde depo bitmeye yakınken söker ve kalan motorini/kiri/suyu kendiniz temizlersiniz.

    Eğer sizin deponun yapısı da benimkine benzer tarzda ise genişlik el sokarak rahatça temizlik yapacak çapta idi.;)
    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?p=38236#post38236
     
  20. stormfather

    stormfather Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Eylül 2011
    Mesaj:
    532
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet ALTINSOY
    Araç Modeli:
    Kia rio 1.5 crdi 2007
    ne güzel tahsin bey elinizin yatkın olması sizin adınıza çok sevindim bizde sadece filtreleri değiştirme işini yapabiliyoruz mazot filtresi hariç tabi :)
     

Bu Sayfayı Paylaş