10 Kasım LPG KABLO

kia 2006 cerato vites geçiş sorunu

'Cerato' forumunda keifli tarafından 23 Ekim 2014 tarihinde açılan konu

  1. keifli

    keifli Acemi Sürücü

    Katılım:
    15 Nisan 2014
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    konya
    inşallah öyledir.teşekkür ederim vaktinizi alıyorum.
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hidrolik seviyesi ve ortak kullanıldığından size yazdığım ilk mesajda bahsetmiştim.Az daha baskı balata değiştirecektim demişsiniz ama bence debriyaj üst merkezi boşa değiştirip yine sonuna baskı balata değiştirmek zorunda kalacaksınız.
    Biz size kendi yaşadığımız tecrübeler ışığında fikir vermeye çalışıyoruz.Usta iyidir kötüdür ona bir şey diyemem.Sizin aracınızdaki sıkıntıyı da biz denemeden net olarak budur diyemeyiz.Ancak anlattığınız belirtiler tamamen sizi baskı balata sorununa doğru götürüyor.Bnim arabamın baskı balatasının daha yarısı bile bitmemişti.Ama baskı ve yaylar özelliğini yitirmişti.Gaza fazla yüklenince 2. ve 1. viteste sıyırıyordu.Sökülünce baktım ki baskı deforme olmuş,yıpranmış.Mahir Beyin dediği gibi karar sizin.İsterseniz üst merkezi değiştirin.Sonra da alt merkezi.Ama onları sadece yenilemeiş olursunuz bu belirtilerle.Sonrasında en fazla 6 ay 1 sene sonra baskı balata setini de değiştirmek zorunda kalırsınız.

    Şanzıman işçiliği pahalıdır.Söküldüğü zaman baskı balata komple set değiştirmek en mantıklısıdır.Sadece yay değiştirilmez.Değiştiririm diyen varsa da 3 ay içerisinde tekrar aynı problemden aynı ustaya şanzımanınızı yeniden söktürürsünüz.Tabi bunlar benim tavsiyelerim.Karar yine sizin.İster bizim tavsiyemizi dinleyin,ister ustanızın.

    Fikir oluşturması açısından kendi baskı balata değişimine ait konuyu paylaşmak isterim;

    http://www.kiaclubtr.com/showthread...Eim-Payla%FE%FDmlar%FDn%FD-Buradan-Yapal%FDm)

    Baskı balata değişim zamanının geldiğini kendiniz de anlayabilirsiniz.Linkteki testleri yapın;

    http://www.kiaclubtr.com/showthread...tirilmesi-Gerekti%F0i-Nas%FDl-Anla%FE%FDl%FDr
     
    keifli ve Mahir bunu beğendi.
  3. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Geçmiş olsun debriyaj diyolarsa o debriyajdır abilerin dediklerine kulak ver yoksa sanayide her değişimde parçalanaksın, paran boşuna gidecek.
     
  4. keifli

    keifli Acemi Sürücü

    Katılım:
    15 Nisan 2014
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    konya
    peki arkadaşlar debriyaj üst ve alt merkez ne gibi sıkıntılar doğurabilir.
     
  5. keifli

    keifli Acemi Sürücü

    Katılım:
    15 Nisan 2014
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    konya
    şimdi şöyle anlatayım devriyaj üst merkezi ve alt merkezinin stabil yani normal çalışır olduğu açtığımızzaman anlaşılmaz mı ? çalışır durumda ise zaten değiştirmeyeceğim.
     
  6. tkolaytk

    tkolaytk

    Katılım:
    26 Kasım 2014
    Mesaj:
    37
    Alınan Beğeniler:
    1
    Gerçek Ad-Soyad:
    tugrul kolay
    Araç Modeli:
    kia cerato 1.5 ex advance
    Debriyajini el fireni cekili iken test et masil yapildigini biliyosundur.. kaciriyosa debriyaj baski balata degisecektir.. debriyajin serttir ayrica.. yada 2006 ceratolarin kronik sorunu olan debriyaj ust merkez bozuktur. 80 tl parca 50 tl iscilik isini halleder.. eger baski balata bitikse 300 parca 200 iscilikle sanayideiyi ustaya degistirirsin.. servise gitme 1 milyarıni alirlar..

    Sonuc baski balata ust merkez degisecektir. Yasanmis tecrube.. dilegim sadece merkezde sorun olsun 130 tl ye bitsin..
     
  7. avselim4437

    avselim4437 Yeni Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2015
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    SELİM ŞAHİN
    Araç Modeli:
    CERATO 2006
    Selam. Bende de Kia Cerato 1.5 turbo var. Çok ama çok memnunum.
    Vites geçme problemi bende de var. Yalnız bugün bir şey farkettim. Aracı stop ettiğimde vitesler çok çok normal çalışıyor, kontağı çevirdikten sonra vites geçmeme olayı yaşanıyor.
     
    sebo bunu beğendi.
  8. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Merhaba kendinizi tanışma bölümünde konu açarak tanitirmisiniz
     
  9. yesiltire35

    yesiltire35 Acemi Sürücü

    Katılım:
    24 Nisan 2012
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    MANİSA / AKHİSAR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Barış B.
    Araç Modeli:
    2006
    Keifli arkadaşım 2006 cerato var bendede benimde başıma şöyle bir olay geldi; uzun yolda giderken vites düşüremedim (hiç bir şekilde vites değiştiremedim) arabamı kontak kapattığımda vites geçiyor, araba soğuduğunda geçişi yapabildim tekrar yola koyulduğumda motor ısınınca geçişlerde sıkıntı yaşadım. Sonuç olarak baskı balatayı değiştirdim düzeldi.
     
  10. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Merhaba Arkadaslar,
    Rafa kaldirilip tozlanmaya terkedilmis bir konuyu yeniden hortlatmak istedim.
    Arabam 2006 cerato 1,5 dizel
    Keifli arkadasimiz arabasinda yasadigi bir problemden bahsetmis fakat bu sorunu nasil cozume kavusturdugunu sonucu yazmamis veya ben goremedim.
    Diger arkadaslarda benzer problemlerden bahsetmisler ki zira benim arabamda da boyle bir problem var.
    Uzun yolda 200 km falan gittikten sonra vites kucultmek istedigimde (Genellikle 5. Viteste oluyor araba o anda) oldugu vitesten cikmiyor,zar zor debriyaj birkac kez pompalayarak vitese asilarak cikariyorum,ve bir alt vitese gecmiyor,bir ust vitesede gecmiyor hatta ve hatta hic bir vitese gecmiyor. Kenara cekip arabayi stop ediyorum,viteste bir problem yok sikir sikir calisiyor,tekrar yola cikiyorum biraz gittikten sonra yine yapiyor.
    Birde Debriyaj cok altta kavriyor,bazende o kadar yumusak oluyorki sanki olu gibi cansiz.
    Bazende arabayi calistiriyorum,motor soguk o zamanda gecmiyor. Tekrar stop ediyorum debriyaji pompaliyorum,vitesler arasi gecisler yapiyorum. Arabayi calistiriyorum hareket ediyorum bu seferde vites gecisleri sert bir sekilde yola devam ediyorum zamanla yumusuyor.
    Forumdaki yorumlardan yola cikarak sanziman yagini degistirdim ama faydasi olmadi. Yine forumda herkes farkli tecrubelerinden dolayi farkli bilgiler veriyor. Kimi debriyaj merkezi,kimi baski balata diyor. Baska bir sitede okudum debriyaj halatinin ozelligini kaybettiginden olur yaziyor. Zaten butcem kisitli deneme yanilma yapacak durumda da degilim esas sikintida bu ya.
    Sizden ricam bilgili ve tecrubeli dostlarim bu konuya tam bir aciklik getirseniz de bu arkadasiniza yardimci olsaniz,veya ayni sorundan muzdarip olan , olacak baska arkadaslara da yol gosterici olsa.
    Simdiden tesekkurler.
     
  11. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Selam arkadasim, bu konuyu nasil cozume kavurturdun,problem ne imis yazabilirmisin.
     
  12. samet46

    samet46 Usta Sürücü

    Katılım:
    28 Haziran 2016
    Mesaj:
    551
    Alınan Beğeniler:
    358
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Samet
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 Crdi Lx 2006
    Forumda okuduğum ve kendi aracımda yaşadıklarımdan yola çıkarak debriyaj üst merkezi diyorum.

    Yazın şehir içi trafikte ve freni üst üste , sık kullanımımda debriyaj kavraması en dibe iniyordu. Çok şükür son iki aydır hiç yapmadı. Galiba sıcaklar etkiliyordu.Bizim araçların kronik sorunu zaten. Hiç değişmediyse belli bir yaştan sonra değişmesi gerekiyor.

    Benzer konu;
    http://www.kiaclubtr.com/threads/cerato-1-5-dizel-debriyaj-sorunu.11412/#post-225541
     
    KUZEY YILDIZI bunu beğendi.
  13. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Eğer debriyaj pedalinda düşme yani bazen boşa çıkma yaşıyorsanız üst merkez bunlar olmuyor derseniz baskı balata
     
  14. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
     
  15. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Degerli vaktinizi ayirip bu bilgiyi paylastiginiz icin cok tesekkur ederim,verdiginiz bilgi benim icin cok onemli. Sonuca ulastigimda bilgiyi burdan paylasacagim.
     
  16. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Degerli vaktinizi ayirip bilgi verdiginiz icin tesekkur ederim.
    Bir ustaya gostermistim,baski balata normal calisiyor arabanda baski balata sorunu yok demisti. Sizinde dediginiz gibi bazen debriyaj pedali bosa cikar gibi oluyor. Bu bilgileri harmanladigimizda da galiba ust merkez. Vakit ve nakiti denk getirdigimde bu isi insallah sonuca kavustururum. Burdan da bu bilgiyi paylasirim. Tesekkurler
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Debriyaj üst merkeziniz değişirse sıkıntı kalmaz.Ceratoların ddebriyajı halatlı değildir.Değişim yapılacak deyip ücret isterlerse boşuna para vermeyin.Debriyaj sistemi hidroliktir.
    http://www.kiaclubtr.com/threads/ce...-fiyat-ve-izlenimler.6733/page-10#post-186373

    Linkteki sayfada benim değişim esnasına debriyaj üst merkez ile alakalı eklediğim fotoğraflar var.Fikir oluşması açısından bakabilirsiniz.
     
    KUZEY YILDIZI bunu beğendi.
  18. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
     
  19. KUZEY YILDIZI

    KUZEY YILDIZI Sürücü

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mahmut TAŞ
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Hakan bey, cok tesekkur ederim. Sizin gibi dostlarin sayesinde icim biraz daha rahatladi ve neyin ne oldugu hakkinda fikir sahibi oldum.
    Sagolun dostlar
     
    heh bunu beğendi.
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.
     

Bu Sayfayı Paylaş