lovato.com AFR Team

Hangi Motor Yağı ? Neden ?

'Anket' forumunda kanki tarafından 4 Nisan 2011 tarihinde açılan konu

?

Kaç numara yağ?

  1. 5 w-40

    77,5%
  2. 10w-40

    22,5%
  1. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    15 Ekim 2017
    Mesaj:
    148
    Alınan Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Rica ederim
    Yine mobil olarak devam edecekler ama motulda olacak mobili birakmiyorlar yani
     
  2. modifix

    modifix Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesaj:
    23
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    UTKU UĞRAŞ
    Araç Modeli:
    CERATO
    Hocam merak ettim hangi servis kitapçıgından alıntı turbo varsa 5w30 olmaz cümlesi.
    Bizim 1.5crdi servis kitapcıgında cümkü 0-30 ,5-30 10-30 ve 15 -40 önermiş dizel için.
     
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.880
    Alınan Beğeniler:
    1.120
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    Cümlemi dikkatli okuyunuz
    "5w30 olmaz " demiyorum yada yazmıyorum. "Yağın turboyu daha iyi koruması için 5w40 " diyorum
    Koruyuculuk görevi açısından 5w40, turboyu daha istikrarlı korumakta.

    NEDEN?

    5w30 yağ , 5w40 a göre daha incedir. İlk çalışma ve motorun sessiz rahat çalışması konusunda seçim aralığındadır. (İklimsel değerler de atlanmamalı. Önemli konudur)
    Ancak,
    Uzun yolda 1.2 - 1.4 - 1.6 cc CRDI motor ile non stop 100-150 km lik yolu,
    120-140 km sınırı ve yukarısı ile yaparsanız buna PERFORMANSLI kullanım denir.

    Bu kullanımda yağ soğutucusu incelip su gibi olan 5w30 yağı soğutur mu soğutamaz mı tartılışır.
    Soğuttuğunu varsaysak ta ki soğutması için tasarlanmış, İncelen yağ , Çok yüksek hızlarda dönen turboyu ve turbo milini TAM koruyabilip koruyamayacağı tartışılır

    Bu kayıplar kısa vadede değil uzun vadede kendini gösterir.

    Üretici firma ne diyor :
    Performanslı kullnımlarda arası stop etmeden önce 2-5 dk rölantide çalıştırın, sonra stop edin.
    Aracı ilk çalıştırdıktan sonra 1 -2 dk rölantede çalıştırın

    Açıklayıcı oldu sanırım
     
    turantunca bunu beğendi.
  4. modifix

    modifix Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesaj:
    23
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    UTKU UĞRAŞ
    Araç Modeli:
    CERATO
    Anladım hocam yanlış anlamayın ben kitapçık okumayı cok severim cidden merak ettigim için sordum nerde yazıyor diye. Birde belirtmek isterimki kimi yağlar oluyor 100 derecede viskocitysi 13 olan 5w30 da var 9-10 olan da. Bunun yanında hths ve tbn değerleride cok önemli hele tbn değeri dizelde cok önemli. O yüzden 5w30 yağ seçeceklerde bu değerlere cok dikkat etmeli. Birbirine cok uzak 5w30 larda var piyasada .tam sentetik hthsi si 3,5 tan yukarı ve tbn si 10 dan yukarı yağ bakmalı bizim 1.5 dizel araçlar için. Zaten bu kalitede %100 Tam sentetik bir yağ kolay kolay özelligini kaybetmez yüksek ısıda da . Bu özelliklere dikkat edince benim bildigim kadarıyla Motul öne cıkıyor bu konuda. Ama hala bizim aracın euro 3 mü 4 mü oldugunu bende bulamadım. Kaynak bulan varsa paylaşırsa sevinirim
     
    ogun bunu beğendi.
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.880
    Alınan Beğeniler:
    1.120
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    Euro3,


    https://www.auto-data.net/tr/kia-cerato-i-hatchback-1.5-crdi-102hp-32540
    http://arabamkacyakar.com/kia/cerato/cerato/1.5-crdi-84088/1



    http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    Burada asıl mantığın az yakıt harcamak ve çevreyi az kirletmek olduğunu unutmayalım. Ve bunu rekabet koşullarında değil de develtin zoru ile yapıyor fabrikalar. Ayrıca "cycle beating" denilen, test türüşlerinde (ECE90 geçenlerde vermiştim yine burda detaylarını) emisyon çıkışlarını yanıltmaya yönelik optimizasyonların yapıldığı söyleniyor. Belki de start-stop hikayesi bu test cycle ölçümlerini şaşırtma amacıyla konmuştur.

    European emission standards for passenger cars (Category M*), g/km

    Tier Date CO THC NMHC NOx HC+NOx PM P***

    Diesel

    Euro 1� July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) -

    Euro 2 January 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 -

    Euro 3 January 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 -

    Euro 4 January 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 -

    Euro 5 September 2009 0.500 - - 0.180 0.230 0.005 -

    Euro 6 September 2014 0.500 - - 0.080 0.170 0.005 -

    Benzin

    Euro 1� July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - -

    Euro 2 January 1996 2.2 - - - 0.5 - -

    Euro 3 January 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - -

    Euro 4 January 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - -

    Euro 5 September 2009 1.000 0.100 0.068 0.060 - 0.005** -

    Euro 6 September 2014 1.000 0.100 0.068 0.060 - 0.005** -

    * Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I

    ** Applies only to vehicles with direct injection engines

    *** A number standard is to be defined as soon as possible and at the latest upon entry into force of Euro 6
     
  6. HMT07

    HMT07 Usta Sürücü

    Katılım:
    25 Ekim 2018
    Mesaj:
    318
    Alınan Beğeniler:
    115
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    HAMİT
    Araç Modeli:
    KİA CERATO EX 1.5 2006
    5*30 kullanılmış ama 5*40 Motul ile değiştireceğim zamanını bekliyorum
     
    ogun bunu beğendi.
  7. clubeerrr

    clubeerrr Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    MUĞLA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ONUR BOZDAĞ
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1,6 CRDİ DSL ADVANCE
    abiler merhaba
    benimde 2008 1.6 dizel cerato 143,000 km'de aracım var, yağ değişimi geldi ve hangi marka yağ önerirsiniz bana?
    mobil 1 esp formula 5w30 kullanıyorum genelde fakat motul yağını önerdiler bana, km'ye göre 5w30 a devam mı etsem yoksa 5w40 mı koymalıyım, malum önümüz yaz.
    motul X-cess 5w40
    motul X-clean FE 5W30
    bunlardan hangisini koymam gerekir, öneriniz nedir!
     
  8. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.880
    Alınan Beğeniler:
    1.120
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    Konuyu baştan sona bir okuyun lütfen.

    Markalar , viskoziteler , numaralar,

    cerato dizeller W30 yerine w40 performanslı kullanımlarda turbo nun korunması amaçlı tavsiye edilir.
    w30 w40 a göre ince olduğundan yağa soğutucu yağı yeterli soğutamayınca su gibi olur ve turbo miline zamanla zarar verir.
    Bu sadece CERATO 2004-2008 1.5 1.6 cc CRDI lar için geçerlidir.
    Hyundaide ERA 1.5 te D4FA motor kullandığından onlar içinde geçerlidir.

    MARKA da yağın parlama noktaları ne kadar yüksek ise o kadar iyidir.

    Bunun yanında, AĞRIDA 5w40 koymak yanlış olduğu gibi , Antalyada 0w30 kullanmak bir garip olur
     
    HMT07 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş