96 model hi besta sabahları ve soğukken vuruntulu çalışıyor enjektör temizliği oldu fakat vuruntu devam ediyor ve çekişi düştü sorun nedir acaba?
Hoş geldiniz.. Sanırım iyi bir Dizel ustasına ihtiyacınız var. Kol yataklarından, sübaplardan olabilir. Geçmiş olsun.
2 yada 3 dklık bir vuruntu bu sonra düzeliyor devamlı bir vuruntu değil pompa olabilirmi acaba? yağ eksiltmesi yok eksozdan mavi duman falan atmıyor motor kapağını açtığımda üflemede yapmıyor motor la alakalı değil gibime geliyor fakat çekişte bir düşme var kasılıyor sanki tabi yinede bir bilene sormalı tşk ederim
Geçmiş olsun murat bey aramıza hoşgeldiniz.. Sensörlerden yapabilirmi acaba eğer vuruntu sensörü varsa.
Murat Bey tekrar geçmiş olsun.Vununtunun yakıt ve valf ayarı dahil birçok sebebi olabilir.Ben eğer şervise gitmek istemezseniz;iyi bir motor ustası ile bu problemi halletmenizi tavsiye ederim. GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Vuruntu ile ilgili birkaç bilgi; Tutuşma gecikmesi süresince meydana gelen olayların, yanmanın ve dizel vuruntusunun dolayısıyla motorun performansı ve gürültüsü üzerindeki direkt etkilerinin yanı sıra, is teşekkülü gibi çok daha sonraki sonuçları bile etkilediği bilinmektedir. Dizel motorlarında yakıt, sıvı damlacıklar halinde püskürtüldüğünden karışım homojen olmamakta, tam buharlaşma için epey zaman geçmektedir. Bu zaman tutuşma gecikmesinden daha uzun olduğunda, yanma başladıktan sonra basınç yükselme hızı yüksek olmaz ve yanma olayı normal seyrinde gelişir. Ancak tutuşma gecikmesi buharlaşma süresine kıyasla eşit veya daha uzun olursa o zaman bütün karışım bir anda yanmaya hazır olacağından yanma hızı dolayısıyla basınç yükselme hızı çok yüksek olur. Buna dizel vuruntusu (diesel knock) denir. GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi Soğutma sisteminizde sıkıntı yok öyle değil mi?Çünkü normalde iyi durumda olan bir soğutma vuruntuyu önler. Ayrıca;Genelde vuruntu sesi, soğuk taşıt aracı motorunun rolantide ya da düşük güçte çalışması esnasında, daha şiddetli duyulur, bunun nedeni tutuşma gecikmesinin büyük olmasıdır. Bir video; http://www.uzmantv.com/motordan-vuruntu-sesi-geliyor-neden-olabilir
araç soğukken ilk çalışmada oluşan bir vuruntu bu araç suda eksiltmiyor motorla alakalı bir sorun değil bu uzun yıllardır diesel araç kulanıyorum aslında az çok sorunlarını biliyorum fakat bu defa canım sıkıldı araba yolda resmen kasılıyor 1,5 tonluk bir kamyonet ama 2.7 lik motorun yolda gidişi çok iyiydi şimdi sanki bayılıyor mazot filtresini de değiştircem birde onu denicem
Yakıt basıncının normal olup olmadığını görebilseniz problemin yakıt tulumbasından yada yakıt basınç sensöründen kaynaklan ıp kaynaklanmadığını söyleyebilirdik. GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi