10 Kasım LPG KABLO

Gece kuşumda değisimler..

'Cerato' forumunda ogun tarafından 28 Eylül 2014 tarihinde açılan konu

  1. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    ogün bey aracınıza fiyat nekadar belirlediniz sakıncası yoksa tabi
     
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    33250 baslasim
    Ancak 32500 tum ilanlara dusurdum
     
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sonucu paylasayim.
    İlk once islik kesilmedi..
    Selenoid calisti ancak
    İsindikca check valf sesi iceri gelmeye basladi.
    Obd de hata vermiyordu.
    Kaputu acip baktigimda selenoide elimle dokundugumda hafif titresim yapmasi gerekirken resmen Deprem oluyordu. Zangir zangir sallaniyordu.
    Elektrik soketi sokulunce bir sure sonra duruyordu.
    Sonucta selenoid sorun ve 350 kaat sıkısmıs,
    Degistirdim.
    Arac icinden ugultu kesildi.
    Kaput altinda da titresimli ancak tutunca fark ediliyor.
    Simdi digerini sokup tamir zamani...

    Turboya gekince,
    Eskiden tanidigim ve guvendigim bir turbocuyu sansa buldum
    Sesi dinlettim.
    " Seni paran cok diyecem an
    ama yok biliyorum.,
    Bu ses normal, mil balansi dogrudur.
    Ancak hic bir zarar vermez.
    En kotu ses ugultuya donersezaten turbo ya yapilir yada degisir.
    Eger mil balansi yaptiracam dersen yapilir.
    Lakin hasbelkader hava filtresinden kacacak bir sinek dahi on panele degdigi anda tekrar balans yapar.
    Senin yaptirdiginda bosa gider.

    Paran coksa yaptirirsin dostum

    Ancak bir yerde kacak vardir, birsey diyemem"

    Dedi.

    Ozetle mbu macera boyle sonlandi.

    Yag degisimi icinde mobis ve bosch bulamadim kore jhf aldim.
    Jce h12
     
    heh bunu beğendi.
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kazasız belasız inşallah.
     
    ogun bunu beğendi.
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    2018 de sol ajs ajlye. Ugultu yapinca yapinca degismek zorunda kaldim.


    Uzun suredir on taraftan duz yolda 60 donrasi tikirti lokurtu oluyordu.
    Tumkontroller amortisor dendi ama bolya cikti !

    Subat basi 3 yil once degistigim kirmizi antifirizi subatin ilk haftasi 3 lt +su ile tam degisim sagladim. -25 yeterli kirimizi organik.

    Cumartesi aku su koyverdi.
    Aldigimsan beri yavas turla mars badiyordu. 3 yil mutlu silver.
    Hep 72a dusunuyordum.

    Yenisin inci 72a aldim.
    Mutluyu sokunce Sok oldum 60a !
    Yav arkadas, nasilbir arac sahibinden nasil bir arac satin aldim.

    Ulan hep ben mi duduklenecem anlamadim gitti.
    Degistim.
     
    umutd07 ve heh bunu beğendi.
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ogün Bey gerçekten bayağı bir sorun çıkmış.İnşallah bu değişimlerden sonra aracınızı keyifle arızasız ve kazasız belasız kullanmaya devam edersiniz.
     
    ogun bunu beğendi.
  7. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Abi bakım hayırlı olsun. Maşallah araban sıfır gibi oldu iyi günlerde kullan inşallah
     
    ogun bunu beğendi.
  8. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    heh, rem21, koreci ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  9. stubble

    stubble Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2018
    Mesaj:
    59
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    bolu
    Gerçek Ad-Soyad:
    mustafa kükrer
    Araç Modeli:
    cerato
    ogün bey bu conta değişimi sonrası geç çalışma problemi bitti mi
     
  10. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    yakıt filtresi contası için "bitti. "
    hava alıyormuş

    SELENOID valf için , temizlik yaptıktan sonra test etmedim.
     
  11. stubble

    stubble Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2018
    Mesaj:
    59
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    bolu
    Gerçek Ad-Soyad:
    mustafa kükrer
    Araç Modeli:
    cerato
    ben resimdeki contaya baktım sağlam duruyodu ben enjektörlerden şüpheleniyorum. usta hava alan bi yer yok dedi
     
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Geç çalışma problemleri farklılık gösterebilir.

    Kış ise kızdırma olur,
    yaz ise , yakıt filtre, hava filtre , akü, enjektör, geri dönüş valfi, enjektör geri dönüşleri , rail basınç düşüklükleri sebepler içinde dir
     
  13. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Hist... Toplanin yeni macerami anlanlatayim :))

    Gecen hafta carsamba aksami uzunkopruye is icabi gitmem gerekti.
    Depoyu doldurdum. Tam, icine de valvoline in enjektor temizleyicisini attim.
    Depo, 6.3 ortalama ile 450 km diyordu.

    Biliyosunuz, turbo islik caliyordu.

    Yola ciktik. Aracta eskiden bi tutukluk vardi. Neden bilmem gaza bastigim 2000 yukarisinda nazli gidiyordu.

    İlk 50 km.de sakin kullandim.
    Sonrakinde asilmaya basladim.
    Dusuk vites yuksek devir.
    Bir sure sonra garip bir sekilde atlamaya basladi.

    Acikcasi 1.9 luk transporter devir bulmak icin onumde aglamaya basladi.

    300 km.lik yolda ortalama 5.9 a dustu.
    İsim bitti ertesi aksam geri dondum.
    5.9 ile .
    720 km toplamisim . Ortalama yarim yarim depo ile.
    Yol pc si hala 250 gidersin diyordu.

    Cuma aksami yalovaya ciktim. Korfezi dondum.
    Giderken cok sikisik bir trafik vardi.
    Cayirovami dilovasi mi neyse rampada rahatkadik.
    Asagi salinirken saldim.

    Rampa ciktiktan sonra koparttim kayisi
    Bi ar
    ara onumde bi rio yakaladim. En sagda idi
    Abanmaya Abanmaya basladim. 54 plaka bi arkadas
    O kaciyo ben kovaliyorum. Ciddi arac iyi basiyordu.
    Ancak devirlenmelerde ben daha iyiydim.
    Velhasil birazda yolu kullanmak onemli.
    Onu biraktim baska bi meganciyla oynastim.
    Cok asiri yapamiyorsun sinirlarda mecbur radar var.
    İzmit gecip yalova yolunda karamurseli ciktiktan sonra bir isiklarda i30 crdi 16 plaka bir arkadas ile bir kalkis denedim.
    İlkten ciddiye almadi.
    Sonra asildi.
    Ancak 3. Vites kuvvetli iyi asiliyor.
    Belki birakmasaydi ezerdi ama gelmedi.

    yalovada 870 topladim 5.8 e dustum.
    Depo hala 150 gidersin diyordu . Depo boc cizgiden 2 tirnak ustte idi. Yani bi 250-300 giderdim.

    Asil bomba donerken oldu

    İzmit otobanda yeni cerato crdi ile yanyana geldim. Adam ciddi basiyordu buldu yerde affetmiyordu.
    Bulastim ona
    Kesin uzar beni silkeler dedim.

    Oyle olmadi.
    Gitmeye calisiyor ama onu tikaninca ensesine biniyordum.

    Bir iki yerde ciddi atak yapmak ve durmak zorunda kaldim.
    Bu kadar saldirgan bir arac beklemiyordum.
    Guc ciddi geri dondu..
    2500 devrin uzerinde yapamayacagi yok.
    Sinifinda.
    Yine dilovasi rampasina sarilirken 4 un gucunu hissettim.

    Velhasil kelam.toplamda 1000 km yol topladim.
    Uzun zamandir keyifsiZ olan surus keyfi yerine geldi.

    Sadece enjektor geri donus hottumlarim yine catlamis. Kendim degistirdim.
    Muhtemelen katki yapmis olabilir.
     
    tt_boy, suyunsesi, KAPSHY ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  14. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    ogün abi süpersin yav keyifle okudum valla.
    hem performans hemde ekonomi yapmışın ustad elin ayağın dert görmesin.
     
    ogun bunu beğendi.
  15. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Valla çok keyifle okudum


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
     
    ogun bunu beğendi.
  16. stubble

    stubble Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2018
    Mesaj:
    59
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    bolu
    Gerçek Ad-Soyad:
    mustafa kükrer
    Araç Modeli:
    cerato
    ogün bey bizim ceratolar yeniye göre demekki daha güçlü. bu arada ben şehir içi 7 den aşağı düşemedim:( . yazınız çok keyif verdi teşekkürler
     
    ogun bunu beğendi.
  17. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Yeni ceratolar bizden güçlü olduğu kesin.

    Lakin bizimkilerde PABUÇ bırakmıyor onu farkettim.

    Yeni cerato CRDI önümde uzamaya çalışırken mesafeyi rahat açamıyor, devirli hareketlerde ben daha iyi hamle yapıyordum.
     
    rem21 bunu beğendi.
  18. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    abi kasa ağırlığı farkı nedir. ondan olabilirmi
     
    ogun bunu beğendi.
  19. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg

    Bu araba bizi yer bititir sonra kemikleri tükürür be ..


    200 kg fazlalık var , 300 tork ve 136 hp ye 255 tork 115 hp, 1286 kg doğru olabilir.
    Ağırlık bir etken sonuçta


    2018 Cerato
    • 1.6L Dizel
    • 1.582 (cc)
    • 136 / 4.000 (PS/d/d)
    • 300 / 1,750 ~ 2,500 (Nm/d/d)
    • Boş Ağırlık (kg) (min / maks) 1.310 / 1.394

    1.6L CRDI Dizel (7 İleri DCT)
    4 Sıra Silindirli, Dizel
    1.582
    77,20 x 84,50
    136 / 4.000
    300 / 1,750 ~ 2,500
    PERFORMANS
    Maksimum Hız (km / s) 190
    Hızlanma (sn) 0 - 100 km / s 10,8


    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir içi (L/100 km) 5,5
    Şehir dışı (L/100 km) 4,0
    Karışık (L/100 km) 4,6
    CO2 Emisyonu (Karışık, g/km) 120


    16 inç Alaşım Jant
    Jant ve Lastik Ölçüleri

    205 / 55 R16
    DİĞER ÖZELLİKLER
    Boş Ağırlık (kg) (min / maks) 1.310 / 1.394
    Oturma Kapasitesi 5 Koltuk
    Yakıt Deposu Kapasitesi (Litre) 50
    Bagaj Kapasitesi (Litre) 482





    2007 Cerato

    • Silindir Hacmi
    • 115 HPBeygir Gücü
    • Dizel Yakıt Türü
    • 6.5 ltŞehir İçi Ortalama Tüketim
    • 4.0 ltŞehir Dışı Ortalama Tüketim
    • 4.9 ltKarma Yakıt Tüketimi
    • 5 İleri Düz Vites Tipi

    • 255 NmMaksimum Tork
    • 185/65 R15 Lastik Ölçüleri
    • 11.8 sn0-100 Km Hızlanma
    • 186 km/sMaksimum Hız
    • 4500 mmUzunluk
    • 1735 mmGenişlik
    • 1470 mmYükseklik
    • 345 ltBagaj Hacmi
    • 1286 kgBoş Ağırlık
    • 55 ltYakıt Deposu
     
  20. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    abi şöför farkı ve manul oto şanzuman
     
    ogun bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş