10 Kasım LPG KABLO

Gece kuşumda değisimler..

'Cerato' forumunda ogun tarafından 28 Eylül 2014 tarihinde açılan konu

  1. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    contayı buldum değiştirdim.
    1 tane de yedek aldım.
    Aslında Conta değil oring miş. esnek yuvarlak . baskı olunca açılıyor.


    Akşam evde değiştiğim için test edemedim.
    Yarın sahile inecem belki bu şansız adama palamut rastlar :)/
    parçayı ve yerini yarın foto ile gösteririm
     
    KAPSHY ve umutd07 bunu beğendi.
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Balıkları da unutma :)
     
    KAPSHY bunu beğendi.
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Balıklar Hikaye oldu,
    Palamutları alan aldı,
    Biz baktık :) :)
     
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Bahsettiğim parca ve havasını aldığım ve contasını değiştiğim parçalar..


    Buradaki Can alıcı nokta şudur.
    Eğer buradan yada filtre altında Su sensörünün gevşekliğine bağlı hava alması sebebi ile( Hava emmesi Azda olsa Fark edecektir)

    Üsten sıkıştırma pompası ile bas bırak sayesidne basınç oluşturulup, somun gevşetilerek hava çıkarılıp, sadece yakıt çıkana kadar işlem SIKIŞTIRIP, Gevşeterek işlem devam eder.

    SAdece hava kabarcığı olmayan yakıt çıktığında, Somun Sıkılıp , Son basınç oluşturulup, araç çalıştırılır.

    Sabah çalışmama ve geç çalışma sorunlarınında bir ucunun buraya dayanabileceği ihtimaller arasında, Unutulmamalı.

    Oring/Conta her ne menem ise 50 kr,

    AMA, Çektirdiği AZAP


    Contanın ve hava alma yerinin bulunduğu yer.
    [​IMG]

    Söktüğüm ve deforme olan lastik
    [​IMG]

    Yeni taktığım şekli
    [​IMG]


    Eski ve yeni parça
    [​IMG]
     
    umutd07 ve ReNe bunu beğendi.
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Şu videoyu bir bakarmısınız?

    Araç birdefa çalışıp stop edeyim,
    Yakıt filtesinin üzerinden aldığım hava tekrar oluşuyor.
    Benim bildiğim, FİLTREDEN HAva bir defa alındı mı Filtrede birdaha hava oluşmaması gerek.

    Bu aracın 1 hafta yapmış ve hiç çalıştırılmamış hali.

    Fikir verirseniz sevinirim. Sanki bir yerlerden hava emiyor ve Filtre haznesinden bu kalıyor gibi. Ama ENJEKTÖRLERE Ulaşmıyor bu hava.
    Çünkü Aracın çalışmasında hiç anormal bir durum yok.
    SAdece 2500 d/dk dan sonra nazlanıyor ve çekiş ataklığında bir düşme hissediyorum.

     
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Arkadaşlar selam,
    Gece kuşunda yapılanlara devam,
    biraz şansızlıklar da olmadı değil bugün.

    Uzun zamandan beri alt takımdan gacırtılar ve alt taraftan ses geliyordu.
    yazın son salancak burcunun bozuldugunu görmüştüm.
    artı hem yağı hemde diğerlerini yapalım dedim
    internetten bsg marka sağ ve sol rotilli çift salıncak siparişi verdim.
    önceden de yah hava polsen filtre takımı internetten BOSCH marka almıştım.

    Bu gün amcamın ve benim tanıdığım Gop Sankoda ustama gittim. Diğer ustamın işleri yoğundu.

    Parçaları döktük. Sol aks körüğüde patlaktı onude değişelim dedik. demez olaydım...
    Aks kafası bu zaman kadar hiç çıkmamış. Aldık komple aksı toryana götürdük Ustamla.

    Kahretsin, GİTMEZ olaydım o tornacıya!

    kafayı sökmek için araya koyduğu bilezik oturmuyor/ oturtamıyor/ biraz fazla zorladı dış kafanın vida yuvası içeri geçti
    Fazla basmasa diğer taraftan lastiği öyle böyle takacaz.
    Yapılacak şey DIŞ aks kafası

    Gittik MGA marka abs li dış aks kafası aldık.
    kaynakla eski aks kesildi yerine yenisi oturtuldu.

    gittik montaja

    montajda Fren kleleperi taşıyıcıya geçmedi. Taşıcıyı kulağı eğrilmiş.
    Tekrar döndük. Düzeltirken
    bu defa kleperin geçtiği taşıyıcı vida kulağını kırdı.!

    Lan gülsem mi ağlasam mı?

    birilerinde bi terslik var doğruda. O ben değilim. Emin çünkü :)

    haydi kaynakla tekrar şekle soktu. test edildi.
    aldım montaja gittim.
    Neyse montaj tamamlandı. Şükür.

    Sonuç
    sağ sol alt salancaklar BSG marka burclu rotilli 86 x 2 = 172
    dış aks kafa sol abs li MGA 75 x1 = 75
    5 lt Valvoline Synpower 5w40 = 110
    hava polen yağ filtre Bosch = 86
    Torna =50
    Montaj işçilik sök tak = 150

    Kuşun şimdilik kışa girişi ve yıllk yağ bakımı bitti.

    son olarak ileride sağ üst yağlı takozu değişecek.

    velhasıl 2 saatlik işi 12 den 16 ya kadar ancak bitirdik.

    O kadar da etrafıma baktım, Kutup ayısı varmıdır diye.
    Şerefsiz nerden çıktı geldi! :) :)))
     
    umutd07 bunu beğendi.
  7. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Bakımınız hayırlı olsun Ogün bey. Ufak sorunlar oluyor can sıkıcı. Yinede elden geçmiş olmuş.
     
  8. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Arkadaşlar,
    Ne zamandır aklımdaydı. Polen filtresine devamlı üstten toz yanında yaprak artıkları geliyordu.
    Aklıma hava alım yerinin filtresi olmadığı geldi.

    Cumartesi söktüm.
    gördüğünüz gibi sağ ve solu , cam altlarını temizleyip sonra cam sinekliği parça kestim ve sıcak silikonla hava alma yerlerini kapattım.

    Cam motorunun kollarını silip WD 40 ile yağladım ve kapattım.

    Ulaşım şekli,
    1. silecekler sökülecek.
    2. Motor göğsünde kaput titili (alttan tırnakları Koparmadan ) alıncak
    3. Havalandırma koruma plastiklerinin Plastık vidalı tutucuları sokulecek. Kırılır yada koparsa parçacılarda tanesi 50 kr. YADA ORİJİNAL parça için servis ten tedarik
    3. Sağ ve sol plastik ilk önce SAĞ sonra SOL olarak alınacak.

    Göğüs karşınıza geliyor.




    [​IMG]


    SAĞ tarafı yapmadan çektim.
    Yaptıktan sonra da kapattım. Tekrar açıp çekmek zor geldi :(

    [​IMG]

    Bu arada 200 000 km yi doldurdum.
    [​IMG]
     
    samet46, umutd07 ve heh bunu beğendi.
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Elinize sağlık.Anlatım için teşekkürler.
     
    ogun bunu beğendi.
  10. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Elizine sağlık Ogun bey. Çok güzel uygulama olmuş bir şey dikkatimi çekti kuleler orijinal mi daha ? Benimkiler geçen ay değişti direksiyon toplamama sorunu baş gösterince.
     
  11. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aldığımdan beri aynı.
    bende tereddütte kalmadım değil.
    Kulelerin içinde aldığımda gres vardı. Değişmiş te olabilir.
    Bende 3 yıldır hiç direksiyon yada ses yada ilintili sorun yaşanmadı,

    Bir şey diyemeyeceğim açıkçası,
     
    umutd07 bunu beğendi.
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Geçen hafta aracın çekiş sorunu var diyordum.
    gaza bastığımda 2200 gelmeden zıplamıyor, Zıplasada nazlı gelin gibi kıvırta kıvırta gidiyordu.

    3000 d/dk da sanki bi tutukluk yapıyor bu devirden sonra hızlanma biraz daha yavaş oluyordu.

    Alt devirlerdeki cansızlığı cidden canımı sıkıyor. 4. viteste 2200 d/dk altında kaldığında dip gazda toparlanması beni delirtiyor.

    GENE dayanamadım,

    EGR - MAF - MAP - EMME manifolt girisi kontrol ve Turbo selenoid valf kontrol işlemi yapmak zorunda kaldım.

    EGR üstten 4 alyan ile söküp kontrol ettiğimde valf aşağı yukarı takılmadan rahat hareket ediyordu. Boruları sokmedim. VALF in üst ucunu tekerlere sağ sol bakacak şekilde bıraktım.
    ÜST kısmı da çok rahat çalışıyordu. dokumadım.
    altı sadece sildim.

    yağsız kontak spreyi BALATA spreyi , HASTANE el steril sıvısı %70 ethanol içerik denemediğim kalmadı.
    MAF temizlemekten bıktıp. buradan yapıyor diye, durum aşağıda

    MAP sensörü orta delik net görünüyor.

    Intercooler yukarıdan bakılınca hafif yağ görünüyor.
    Aldığımdan beri hiç temizletmedim. Açıkçası bu düşündürüyor
    ayrıca BIR UFLEME sesi GAza basınca da gazdan geçincede var.
    sanki intercooler demir yad aplastik borlarda kaçak var gibi !

    Cooler çıkış--> Emme giriş borusu TEMİZ
    EMME içi Görüldüğü gibi.
    yarım 0,5 cm ye yakın bir ince tabaka oluşmaya başlamış. 201.000 deyim . 168.000 de temizletmiştim.
    turbonun dış görünüşü 2. fotoda. yağ kaçağı görünmüyor.,

    Birde sizin fikirleriniz alayım.
    Son işlemeden sonra nispeten iyi ama, SELENOID ten şüpheleniyorum.
    selenoid sokedi üstte takılı şekilde monte ettim mi. çekiş değişiyor.
    Altta monte ettim mi düşüyor.

    ( Turboya giden boru üstten gelip turboya girerse iyi, Alttan gelip girerse sıkıntı başlıyor. )





    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Selenoid sokedi üstten geçişli.

    giriş çıkış boruları altta
    Bu şekilde turbo borusundan çekme yapıyor ama üfleme yapamıyor.

    TERS çevirirsem
    turbo borusundan hem çekme hemde üfleme yapabiliyor

    [​IMG]
     
    umutd07 bunu beğendi.
  13. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayırlı satışlar Ogün Bey.
     
    ogun bunu beğendi.
  15. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Arkadaşlar,
    Turbo selenoid valfi (n75 valfi de geçiyor)

    (Turbonu wastgate actuater u çektirip bırakan ürün ) gene kafamı kurcaladı.
    Çekiş ve ıslık onunlamıdır diye Perşembe akşamı söktüm.

    Eve aldım.
    üzerinde bir filtre li hava girişi bir VAG bide OUT var.

    Daha önceden filtreyi sökmüştüm. Berbat olmuş.
    Yeniden sert ve ısı dayanıklı bir süngerde filtre yaptım yerine yerleştirdir. (fotolarını paylaşama çalışırım yine )
    Sonra vag kımında (kalın kısımdan ) çekip üfleme yaptığınızda selenoid takılıp kalıyor ve nefes aldırmıyordu.
    out tan zaten düz üflüyrodum.

    AMA akşam artık gemileri yaktım.

    Filtre yerinden + VAG ve OUT girişinden WD40 ı bastım.
    köpürünce bıraktım.
    Beklemeye başladım.
    Sonra üfleyince wd40 dışarı, püskürdü siyap siyah damlalar ile.
    çekince üfleme çekme düzelir gibi oldu.
    Ara ara kilitlenmeye başladı.
    Sonra 12 volt +/- bilemediğimden anlık voltaj verdim ve tetklemeye başladı. ve üfleme çekme çalıştı.

    Her üfleme çekme açıkken ölçüm yaptığımda kısa devre alıyordum.

    Gece öyle bıraktım.

    Sabah şirkette yine yıkama yağlamaya devam wd40 her 3 borudan içeri , bekle sonra üfleme ve silkeleme ile wd40 ı dışarı almaya çalıştım.

    Şuanda VAG ve OUT üfleme çekme rahat çalışıyor.
    OUT u kapatınca süngerli selenoid tarafında zar açılarak hafif hafif nefes aldırıyor ama üfletmiyor.

    ÖZETLE,
    YA bozdum yada adam gibi kendine geldi.

    Bu akşam durum netleşecek. BAĞLAYIP ECU okuyacağım. Sorun olup olmadığı sanrıım çıakcaktır.
    YARIN da teste çıkacağım.
    O zaman her şey netleşecek.

    Bakalım TURBO ISLIK SESİ değişecek mi, ( ben hala selenoid ten dolayı wastgate actuater ün sağlıklı kapanıp açılamadığını düşünüyorum.

    SERVİS turbo mili balansı dedi.
    TURBOCUDA mil balansı dedi

    İyide,
    SELENOID i çıkarınca Turboda ISLIK kalmıyor.( turbo yüksek devide dönmeye hala devam edebiliyor ama ıslık yok. Buda bana mil balansı ihtimalini öldürtüyor.

    Bu aada VALVOLIN yağımı aldım.
    Aynı ürünün https://www.valvoline.com/our-products/motor-oil/max-life
    MAX life ına döndüm.

    Subaplarımı değiştirtmediğim için , şüphelerim var. BU yağ subap lastikelerini şişiriyormuş. Aynı Synpower ın ağır hizmet yağı. Yüksek km lerde tavsiye.

    ayrıca Turbo egr temizleyici http://www.yagpazarlama.com/product.php?id_product=298
    ve
    Dizel http://www.yagpazarlama.com/product.php?id_product=305 yakıt sistem temzileycii aldım.

    Ne girip çıktığını sonra size anlatırım. :))

    sağlıkla kalın.
     
    rem21 ve heh bunu beğendi.
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sonucu merakla bekliyorum Ogün Bey.
     
  17. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Bu araba sayesinde motor ustası oldun abi yakında dükkan açarsın
     
    rem21 bunu beğendi.
  18. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aslinda ugrasmamam gerek ancak arkamdan adimla.anilmak istihkrum
    Sonucta arac satista.
    Tespiti dogru olmali ki yuzumuz ak olsun.

    Diger yandan cidden usta olmasamda fikir ve dogruluga hakjn cevao olusuyor Mahir :)
     
  19. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Hayırlı satışlar abi. Sanırım tek kalacağım forumda :( aklınızda bir araç var mı?
     
    ogun bunu beğendi.
  20. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Simdi hakan kardesim,
    Selenoid sorunsuz calisti.
    Actuater yukari kalkiyor.
    Hani kisadevre olmasi dogal.
    Ancak,
    Turbo islik sesi hala 1500 den sonra devam.ediyor .
    Hatta gokhanin turbo ariza kisminda paylasmistim yalovada.

    Yarin , selenoid kablosunu takmadan aktuater kapali da olsa sadece paneller aacilmaz ama mil de fan yine yuksek devirlere daha yavas ta olsa cikarak ,ama donecektir

    Eger mil balansi varsa yine bu sesin olmasi gerekir

    İslik sesi cok kafami kurcaliyor.
    GokhaaNin turbo ariza konusu da video paylasmistim ses ile.ilgili hatirlaesin muliyavlargibi...
    Simdi.
    İlk once selenoid fisini takmadsn 1500 2500 devirde sssi dinleyecegim egrr ses varra bi defa intrrcooler soketini ciksrip test edecegim yine ses varsa turbo mesin mil balansi dusuncesindeyim.

    Yok islik sesi bu denemelerde kesilirse,
    Bir yerde kacak ihtimali daha baskin geliyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş