10 Kasım LPG KABLO

Frenler sıkışıyor. (Kia Venga)

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda mnurnisli tarafından 15 Nisan 2018 tarihinde açılan konu

  1. mnurnisli

    mnurnisli Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Şubat 2015
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Erzurum
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammed Nur NİŞLİ
    Araç Modeli:
    Kia VENGA (2010 Dizel)
    İyi günler. Kia Venga dizel bir aracım var. Şehir içi trafikte bir süre sonra frenler sıkışmaya başlıyor. Frene kuveetli basıp bırakınca normale dönüyor. Sorunum (gereksiz yere) hidroliği değiştirdikten sonra başladı. Hidrolik kapağında dot3 veya dot4 yazıyor. Ben de dot3 koydurdum. Usta üst hazneden şırınga ile hidroliği aldı. Tekerlerden de havasını boşaltarak yeni hidroligi koydu. Birkac gün bir sorun yaşamadım. Ama bir gün sabah çok yoğuktu. İşe giderken aracın hızlanmadığını farkettim. Önce el freni sıkıyor sandım ama sonraki gün frenler bir sıktı. Sanayiye zor yetiştirdim aracı. Balatalar neredeyse yanacaktı. Başka bir usta dot3 koyduğun için ana merkezdeki plastikleri şişirmişsin ana merkez değişecek dedi. Ama kapakta dot3 de oluyor yazıyor dedim ama usta yok dedi. Önce 4 tekerden hava aldı ve yeni hidrolik koydu. Belki düzelir dedi. Sistemde çok hava varmış. 15 20 km kadar yol yaptik. Sanki düzelir gibi oldu ama bir baktım kalkarken hafif bir gırçlama var. Birkaç gündür araç bu vaziyette. Ilk çalıştırmada normal. Şehir içi trafikte bir süre sonra hafif bir sıkışma başlıyor. Frene sert basıp bırakıyorum fren de rahatlıyor. 4 tekerin sıcaķlığına bakıyorum önler arkaya göre daha sıcak. Sol ön ise hepsinden daha sıcak. Bir usta vestinghouse da dedi ama araba dururken fren şişiyor. Çalıştırırken rahatlıyor. Sürerken de sertleşme yok. Fren tutmasında sorun yok. Sorun ana merkezdeyse yapacal birşey yok değişirim ama başka bir nedeni de olabilir mi onu merak ediyorum. Yardımınızı bekliyorum.
     
  2. mnurnisli

    mnurnisli Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Şubat 2015
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Erzurum
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammed Nur NİŞLİ
    Araç Modeli:
    Kia VENGA (2010 Dizel)
    Bu arada hidroligi gereksiz yere degiştirdim derken sorunum frende değil debriyajdaydı. Vites geçişlerinde sorun vardı. Debriyaj altta kavriyordu. Baskı balata değişmesine rağmen sorun düzelmeyince hidroliği değişelim dedik başımiza iş açtık. Bi de ilginçtir fren problem çıkardıkça debriyaj düzeliyor sanki. Kavrama normale donuyor pedaldaki fazla yumuşaklik ortadan kalkiyor. Ya da bu sorun benim psikolojimi bozdu ben oyle hissediyorum.
     
  3. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Benim pedal aşağıya iniyordu fren ana merkezi değiştirdim ve Castrol dot4 koydum süper oldu. Dot3 belki uyum sağlamadı. Hava alma işlemi de çok hassas olmak lazım.
     
  4. mnurnisli

    mnurnisli Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Şubat 2015
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Erzurum
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammed Nur NİŞLİ
    Araç Modeli:
    Kia VENGA (2010 Dizel)
    Benim de sorunum fren merkezi gibi görünüyor. Değiştirelim bakalım, inşallah sorunum çözülür benim de.
     
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Vengalar ile aynı değiliz.

    Bizimkiler fren ve devriyaj aynı merkezi kullanıyor. Bizim sorunlar burada başlıyor.
     
    umutd07 bunu beğendi.
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    İlk önce yeni bir dot4 yağ alıyorsunuz 2 kutu. PO / castrol /shell

    Sonra adam gibi bir FREN ciye gidiyorsunuz

    Sistemdeki tüm hidrolik yağını boşalttırıp yeni dot4 ü ekletiyorsunuz ve havalarını aldırıyorsunuz.
    Sistemde yeni dot4 ün tamamı ile dolaşmasını sağlatın.

    Ayrıca Sıkışan klapeleri frenci alıştıracaktır.

    Sonra da işinize bakıyorsunuz
     
    umutd07 bunu beğendi.
  7. mnurnisli

    mnurnisli Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Şubat 2015
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Erzurum
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammed Nur NİŞLİ
    Araç Modeli:
    Kia VENGA (2010 Dizel)
    Erzurumda frenci olduğunu zanneden birine gittim. castrol dot4 hidrolikle sistemdeki tüm yağı değiştirdi havalarıni aldi. sonuc yine ayni oldu. başka bir ustanin tavsiyesi üzerine fren merkezini degiştirdik. hidrolik degisti ve havası alındı. sonuç yine hüsran. simdi de usta abs beyni değişecek diyor. yaklaşik 3000 tl. sorun çözülecekse taksitle alayım ama abs beyninin fren sıkmasıyla ne alakası var bilmiyorum. bugün farkettim sağ ön ve sol arka teker daha fazla ısınıyor.bir frenci de 4 teker aynı anda sıkışmaz diyor. sadece iki teker isınınca acaba adam haklı mı diyorum. kafayı yemek üzereyim bi yardım edin Allah rızası için :(:(:(
     
  8. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Geçmiş olsun.
    Ana merkez hava yapmış olabilir . vakumla tüm yağ çekilse iyi olurdu.
    sonra castrol dot4 yağla değişim yapılır. kaliteli bir yağ kısaca .
    fren pistonları sökülüp bakıldımı rahat çalışıyormu. pistonlarda sıkıntı varmı yağlanıp alıştırıldımı.
    abs sensörleri kontrol edildimi.
     
  9. mnurnisli

    mnurnisli Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Şubat 2015
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Erzurum
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammed Nur NİŞLİ
    Araç Modeli:
    Kia VENGA (2010 Dizel)
    teşekkür ederim. vakumla değil tekerlerden hava aldılar. usta "pompala, bas, basılı tut" diyerek havasını aldı. castrol dot4 koyuldu. pistonlara abs sensörüne bakılmadı. sanırım ben söylemeden de bakmayacaklar. pistonlara da baktırıp sonucu burada yazarım. inşallah sorun çözülür.
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Kaliper pimlerinizi de kontrol ettirin.Eğilme ve ya aşırı aşınma da sıkışmaya sebep olabilir.
     
  11. mnurnisli

    mnurnisli Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Şubat 2015
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Erzurum
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammed Nur NİŞLİ
    Araç Modeli:
    Kia VENGA (2010 Dizel)
    iyi akşamlar. bugün yeni bir frenciyle benzer uygulamalari (yani hidrolik yenileme ve hava alma) işlemlerini tekrarladık. bu frenci farklı olarak abs beyin tarafından da hava aldı. bir türlü kaliperlere baktıramadım. araba 8 yaşında kaliperlerde pistonda vs. sorun olmaz dedi. (tanıdık aracılığıyla gidince de adama ısrarcı olmadım) frenler tabiki yine sıktı. adam da tam bu işe anlam veremez ve frenler rampa bir yerde bu şekilde sıkı vaziyette iken kaputu açıp hidrovak (vestinghouse) hortumunu yerinden çıkardı. arabada bir hava boşalmasıyla frenler bırakıverdi. o hortumu erzurumda bulamadık ama usta başka bir aracın sübabıyla benim aracın hortumunu birleştirdi. hortumun içindeki sübabı çıkardı. geri taktı. epey dolandık şimdilik sorun yok gibi. pazartesi orijinal hortumu sipariş edecem. kısaca sorun hidrovak hortumundaymış. inşallah sorunum da böylece çözülmüştür. sizlere de teşekkür ediyorum.
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  12. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    inşallah sorun çözülmüştür. Siz yapmanız gereki yapmışsınız . her 40 bin kmde eskiyen fren hidrolik yağı değişmelidir
    işi bilen, işini hakkıyla yapan iyi bir frenciye gidin sadece.
     

Bu Sayfayı Paylaş