İyi günler. Kia Venga dizel bir aracım var. Şehir içi trafikte bir süre sonra frenler sıkışmaya başlıyor. Frene kuveetli basıp bırakınca normale dönüyor. Sorunum (gereksiz yere) hidroliği değiştirdikten sonra başladı. Hidrolik kapağında dot3 veya dot4 yazıyor. Ben de dot3 koydurdum. Usta üst hazneden şırınga ile hidroliği aldı. Tekerlerden de havasını boşaltarak yeni hidroligi koydu. Birkac gün bir sorun yaşamadım. Ama bir gün sabah çok yoğuktu. İşe giderken aracın hızlanmadığını farkettim. Önce el freni sıkıyor sandım ama sonraki gün frenler bir sıktı. Sanayiye zor yetiştirdim aracı. Balatalar neredeyse yanacaktı. Başka bir usta dot3 koyduğun için ana merkezdeki plastikleri şişirmişsin ana merkez değişecek dedi. Ama kapakta dot3 de oluyor yazıyor dedim ama usta yok dedi. Önce 4 tekerden hava aldı ve yeni hidrolik koydu. Belki düzelir dedi. Sistemde çok hava varmış. 15 20 km kadar yol yaptik. Sanki düzelir gibi oldu ama bir baktım kalkarken hafif bir gırçlama var. Birkaç gündür araç bu vaziyette. Ilk çalıştırmada normal. Şehir içi trafikte bir süre sonra hafif bir sıkışma başlıyor. Frene sert basıp bırakıyorum fren de rahatlıyor. 4 tekerin sıcaķlığına bakıyorum önler arkaya göre daha sıcak. Sol ön ise hepsinden daha sıcak. Bir usta vestinghouse da dedi ama araba dururken fren şişiyor. Çalıştırırken rahatlıyor. Sürerken de sertleşme yok. Fren tutmasında sorun yok. Sorun ana merkezdeyse yapacal birşey yok değişirim ama başka bir nedeni de olabilir mi onu merak ediyorum. Yardımınızı bekliyorum.
Bu arada hidroligi gereksiz yere degiştirdim derken sorunum frende değil debriyajdaydı. Vites geçişlerinde sorun vardı. Debriyaj altta kavriyordu. Baskı balata değişmesine rağmen sorun düzelmeyince hidroliği değişelim dedik başımiza iş açtık. Bi de ilginçtir fren problem çıkardıkça debriyaj düzeliyor sanki. Kavrama normale donuyor pedaldaki fazla yumuşaklik ortadan kalkiyor. Ya da bu sorun benim psikolojimi bozdu ben oyle hissediyorum.
Benim pedal aşağıya iniyordu fren ana merkezi değiştirdim ve Castrol dot4 koydum süper oldu. Dot3 belki uyum sağlamadı. Hava alma işlemi de çok hassas olmak lazım.
Benim de sorunum fren merkezi gibi görünüyor. Değiştirelim bakalım, inşallah sorunum çözülür benim de.
Vengalar ile aynı değiliz. Bizimkiler fren ve devriyaj aynı merkezi kullanıyor. Bizim sorunlar burada başlıyor.
İlk önce yeni bir dot4 yağ alıyorsunuz 2 kutu. PO / castrol /shell Sonra adam gibi bir FREN ciye gidiyorsunuz Sistemdeki tüm hidrolik yağını boşalttırıp yeni dot4 ü ekletiyorsunuz ve havalarını aldırıyorsunuz. Sistemde yeni dot4 ün tamamı ile dolaşmasını sağlatın. Ayrıca Sıkışan klapeleri frenci alıştıracaktır. Sonra da işinize bakıyorsunuz
Erzurumda frenci olduğunu zanneden birine gittim. castrol dot4 hidrolikle sistemdeki tüm yağı değiştirdi havalarıni aldi. sonuc yine ayni oldu. başka bir ustanin tavsiyesi üzerine fren merkezini degiştirdik. hidrolik degisti ve havası alındı. sonuç yine hüsran. simdi de usta abs beyni değişecek diyor. yaklaşik 3000 tl. sorun çözülecekse taksitle alayım ama abs beyninin fren sıkmasıyla ne alakası var bilmiyorum. bugün farkettim sağ ön ve sol arka teker daha fazla ısınıyor.bir frenci de 4 teker aynı anda sıkışmaz diyor. sadece iki teker isınınca acaba adam haklı mı diyorum. kafayı yemek üzereyim bi yardım edin Allah rızası için
Geçmiş olsun. Ana merkez hava yapmış olabilir . vakumla tüm yağ çekilse iyi olurdu. sonra castrol dot4 yağla değişim yapılır. kaliteli bir yağ kısaca . fren pistonları sökülüp bakıldımı rahat çalışıyormu. pistonlarda sıkıntı varmı yağlanıp alıştırıldımı. abs sensörleri kontrol edildimi.
teşekkür ederim. vakumla değil tekerlerden hava aldılar. usta "pompala, bas, basılı tut" diyerek havasını aldı. castrol dot4 koyuldu. pistonlara abs sensörüne bakılmadı. sanırım ben söylemeden de bakmayacaklar. pistonlara da baktırıp sonucu burada yazarım. inşallah sorun çözülür.
Geçmiş olsun.Kaliper pimlerinizi de kontrol ettirin.Eğilme ve ya aşırı aşınma da sıkışmaya sebep olabilir.
iyi akşamlar. bugün yeni bir frenciyle benzer uygulamalari (yani hidrolik yenileme ve hava alma) işlemlerini tekrarladık. bu frenci farklı olarak abs beyin tarafından da hava aldı. bir türlü kaliperlere baktıramadım. araba 8 yaşında kaliperlerde pistonda vs. sorun olmaz dedi. (tanıdık aracılığıyla gidince de adama ısrarcı olmadım) frenler tabiki yine sıktı. adam da tam bu işe anlam veremez ve frenler rampa bir yerde bu şekilde sıkı vaziyette iken kaputu açıp hidrovak (vestinghouse) hortumunu yerinden çıkardı. arabada bir hava boşalmasıyla frenler bırakıverdi. o hortumu erzurumda bulamadık ama usta başka bir aracın sübabıyla benim aracın hortumunu birleştirdi. hortumun içindeki sübabı çıkardı. geri taktı. epey dolandık şimdilik sorun yok gibi. pazartesi orijinal hortumu sipariş edecem. kısaca sorun hidrovak hortumundaymış. inşallah sorunum da böylece çözülmüştür. sizlere de teşekkür ediyorum.
inşallah sorun çözülmüştür. Siz yapmanız gereki yapmışsınız . her 40 bin kmde eskiyen fren hidrolik yağı değişmelidir işi bilen, işini hakkıyla yapan iyi bir frenciye gidin sadece.