Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

EGR İptali Hakkında...

'Rio Forum - Club' forumunda gear tarafından 25 Nisan 2012 tarihinde açılan konu

  1. gear

    gear Sürücü

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesaj:
    202
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Semih
    Araç Modeli:
    Rio Sporty 1.4 DSL
    Yeni rio' da egr var mı? Bunun iptaliyle ilgili değişik yorumlar okudum. Bilen arkadaşlar bu konuyla ilgili bilgi verebilirler mi acaba?
     
  2. emre99

    emre99 Sürücü

    Katılım:
    20 Nisan 2012
    Mesaj:
    185
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    merhaba
    bildiğim kadarı ile egr çoğu araçta var. Bunun amacı yine bildiğim kadarı ile emisyon. İptali ile hem kurumlanma önleniyor hem de performans artışı oluyor. Ama araç yeni dizel motor ayrıca DPF varsa iptali bunu da etkiliyor olabilir. İptali hem yazılım hem de körleme yoluyla yapılıyor.Servise garanti durumunu sormadan iptal ettirmeyin.
     
  3. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Garanti direkt iptal olur ama motorun ömrüne fayda doğaya zarar olarak geri döner ...
     
  4. ibrahim

    ibrahim Sürücü

    Katılım:
    14 Kasım 2011
    Mesaj:
    82
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    adana
    Biraz performans artışı vede yakıt artışı sağlar..egsoz sisteminde aşırı kuruma yol açar .aracınız dizelse vardır..dizel motor da iptal edilmesi motor ömrünü kısaltır
     
  5. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Egr İptalinin Motorun Ömrüne Faydası Yoktur, Sadece Emme Manifolduna Geri Dönüş Yaptığı İçin Orası Kurum Bağlamaz..
     
  6. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Bu konu burada daha öncede tartışılmıştı. 2 ayrı görüş var. Olaya sadece güç ve yakıt tasarrufu ve emisyon değeri olarak bakmamak lazım. Motoru dizayn edenler konuyu mühendislik açısından değerlendirmişlerdir. Ben trafikte döneceği yönü sinyalle belirtmeyenlere; "Sinyal kolu aksesuar değildir" diyorum. Biraz kaba oldu ama, otomotif mühendisliği diye de bir bilim var.
     
  7. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Hyundai Servis Manuelindeki Yazı

    Aciklama : EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) sistemi, yanma odasındaki fazla havayı ve sıcaklıgı azaltmak üzere emme havasına egzoz gazı eklemek için kullanılır.
    Elektrikli EGR valfı solenoid valf ve pozisyon sensöründen ibaret olup elektrikli EGR valfının pozisyonunu tespit eder.
    Elektrikli EGR valfi, motor yüküne ve emme havası ihtiyacına bağlı olarak ECM'nin devrede kalma kontrolü sinyali aracılığıyla kontrol edilir ve vakum valfiyle değil selenoid valfi tarafından çalıştırılır.
     
  8. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.996
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
  9. nrks

    nrks Sürücü

    Katılım:
    2 Kasım 2011
    Mesaj:
    130
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    kocaeli
    şikayetiniz yoksa iptal ettirmeyin , sıfır arabada sıkıntı da çıkarmaz ileride bir rahatsızlık verirse düşünün derim,motor ömrünü uzatacağı ve yakıtı arttıracağını düşünenlerdenim daha önce opel aracıma yaptırdım ama sıfır arabaya dokunmayın bence olurda arıza verirse iptali değiştirmekten ucuz o zaman düşünürsünüz iyi sürüşler:thumbup:
     
  10. gear

    gear Sürücü

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesaj:
    202
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Semih
    Araç Modeli:
    Rio Sporty 1.4 DSL
    İptal ettirmeyi düşünmüyorum sonuçta garantinin gitmesi var, sadece sizin görüşleriniz imerak ettim. Bilgilenmek amacıyla sormuştum... Herkese teşekkürler...
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    EGR hakkında biraz bilgi verirsek;
    Ticari büyük dizel makinelerde de oluşan iktisadi devir çalışmasının sonucu oluşan carbonlar dekarbonize denen işlemle yanma odası ve egzost sıcaklık-basıncının yükseltilmesiyle atılır.Bu işlem tekrar edilmezse hararet ve turbo ile valf problemleri başta olmak üzere birçok arıza ortaya çıkmak için maalesef sırada bekler.

    Tüm bunların yanında EGR valfinin sisteme eklenmesinin tek amacı emisyon kaygıları değildir.EGR valfi hakkında biraz bilgi verecek olursak;

    İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki Hava/Yakıt oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkar.Bu sorunlar giderilmezse materyal ömrünün kısalması aşınmanın artması kaçınılmazdır.

    Bizim araçlarımızda ki EGR valfi tipi vakum kontrollü EGR dir.
    Egzoz manifoldunda bulunan egzoz gazlarını emme manifolduna transfer eden bir çelik boru bağlantısı vardır ve emme manifoldunda vakum değişmesini sinyal şekline getirip bir valfe vererek egzoz geçişini gaz kelebek açıklığına göre kontrol eden bir de vakum yardımlı kesme valfı mevcuttur. Manifold vakumuyla çalışan bu valfe vakum, motor soğutma suyu sıcaklığı ile çalışan bir termo valf tarafından sağlanır. Motor henüz ısınma esnasında iken termo valf kapalı olduğu için EGR valfı çalışmaz. Motor ısısı arttıkça termo valf açılarak emme manifoldunda ki vakum değişimlerini EGR valfine iletir ve motor hızına göre geri verilen egzoz gazı miktarı ayarlanmış olur. Isı ile çalışan valf motor su sıcaklığı 40°C’nin üstüne çıktığı anda bimetal disk genleşerek kanalı açar


    Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır.

    H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır. Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir.

    Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir. Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir. Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır. Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır. Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydası da vardır. Bu şekilde, özellikle düşük yüklerde HC ve CO emisyonlarında da iyileşme elde edilmektedir . Egzoz gazlarındaki NOx miktarı, emme anındaki nitrojene, oksijenin miktarına, yanma sonu sıcaklığına ve bu sıcaklıkta kalma sürecine bağlıdır.

    Motor relantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez

    Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır. Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar. Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır

    Motor tam yükte çalışırken motordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldunda ki havanın hızının artmasıyla vakum o kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfine ulaşmasına izin vermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır.

    Ben EGR iptalini eğer performans arttırmayı istiyor ve manifoldun kurum bağlamasın diyorsanız yaptırabilirsiniz.Ancak EGR sadece çevre kaygıları ile üretilmemiştir.Bence iptal ettirmemek daha iyi olur.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 26 Nisan 2012

Bu Sayfayı Paylaş