Merhabalr, 2010 ceed manuel diesel aracım var. Çok kullanmam. Hafrada bir veya iki kere kullanırım . Pazar günü aracı calıstırdım. Gösterge panelindeki devir saati göstergesi 0 da duruyordu. Stpo edip tekrar çalıştı rdım, devir saati düzeldi. Bugün aracın park yerini değiştirmek için aracımı tekrar çalıstırdım, devir saati yine çalışmadı. Stop tekrar çalıştırilınca tekrat devir saati çalıştı fakat tekrat stop edip çalıştırdım yine devir saati 0 da kaldı, böyle stop edip bir kac kere daha denedim , bir daha devir saati çalışmadı. Forumda buna benzer sorunu olanlar gösterge paneli değiştirmişler. Garanti olmadığı için ne kadar ücret tutar. Sigortadan felan yapabilir mi?
Sabah calistirdim, devir saati calisti. Yaklasik 7-8 km yol gittim. Stop ettim. Donuste tekrar calistirdim, devir saati calismadi, stop edip tekrar calistirdim ama devir saati calismadi. Mecbur oyle yurudum. Devir saati ile birlikte hiz gistergesi, km, yol bilgisayarindaki bazi hesaplamalar calismiyordu. Eve varinca stip edip tekrar calistirdigimda hepai duzgun calisti. Eger calisiyorsa stop etmezsen calismasi duzgun. Ama calismiyor seklinde yurursen de kendiliginden çalışmıyor.
Geçmiş olsun.İyi bir elektrikçi de soket ve bağlantıları söküp temizletin ve tekrar takın.Şayet düzelmez ise o zaman role problemi olabilir.Sıkıntı aslında soğuk lehim problemine benziyor.En son değişim yoluna gidin.
Tesekkurler, aslinda elektrikciye gittim ama biz anlamayiz diyip yolladilar, baska elektrikcilere soracagim. Ayni ariza dublo kullanan bir arkadasimda olmus, sensorleri degistirmisler sanayide cozulmus. Bu role bozuksa degisim ucreti ortalama ne kadardir, ve torpido gogus komple sokuluyor mu?
Gösterge paneli ile ilgili elektronik kart ve elemanların hemen hemen hepsi gösterge paneli içerisindedir.Ceed de nasıldır tam olarak bilmiyorum ama kart üzerine entegre küçük roleler de mevcuttur.Yüksek ihtimal soğuk lehim olma olasılığıda var.Hayır tüm göğüsü sökmeye gerek kalmaz.Gösterge panelini birkaç vida ve tırnaktan kurtararak sökebilirsiniz.