Beyler Selamlar , Pazar günü kardeşimin eşi ile Rio'larımız ile hem yakıt tüketim değerlerimizi hemde ara hızlanmada ki farklılıkları gözlemlemek üzere bir test yapalım dedik , Kandilli den Şileye köy yollarından gittik dönüştede otobandan geri döndük . Kerdeşimin aracı 2012 model Fancy donanım Rio dizel manuel 86.000 km lerde ve motorda yazılım yok yani orjinal 90 hp yanlız lastikler 205-55-16 Continental Premium Contact 5 ile donatılı , araçta depo neredeyse boş idi . Benim aracım ise 13.000 km de yaklaşık 115 hp civarı güç üreten chip tuning işlemi yapılmış motor , 205-45-17 Continental Sport Contact 5 ler ile donatılıydı , depomun 4te 3'ü doluydu . Benim Sporty hem donanımsal fazlalıkları hem kendi ağırlığım hemde depomun dolu olması ile yaklaşık tahminen 70-80 kg gibi daha ağırdı . Bu arada 2 araçta da K&N hava filtreleri var . Kandilli - Kavacık ve akabinde Şileye köy yollarından trafiğin izin verdiği hızlarda ilerlemeye başladık whatsapptanda sesli arama ile sürekli vites ve yakıt tüketim bilgilerimizi söyleyerek ilerledik , Şileye yaklaştığımızda Kardeşimin stock fancy 3.8 litre ile yol alırken benim Chipli sporty 4.0 litre ile yol alabildi . Dönüşte otobandan gidip hızlanma testleri yaptık ve otobanda trafiğin seyir hızıyla ilerledik , evimize geri döndüğümüzde iki araçta günü 5.2 litre ile tamamlamış oldu sanırım otobanda benim arcım bir parça daha az yakıt tüketti . Fancy Rio'daki lastiklerin yakıt tüketim indexi C ile değerlendirilmiş benim araçtaki lastikler E ile değerlendirilmiş yani daha savurgan diyebiliriz Yakıt tüketim değerlerine bakarsak çok benzer iki aracında değerleri hem lastik ebatları farkı hem hamur farkı hemde benim aracımda yazılım olmasına rağmen . Chip tuning ekonomik sürüşlerde sanırım denildiği gibi çok az ekonomi sağlayabiliyor . Hızlanma testlerine gelirsek Chipli rio 3.4.5. viteslerde kalkışlarda 10-12 boy kadar fark atıyor ama 180 km hızlara çıkınca fark hep sabit kalıyor taki yokuşa denk gelene kadar , yokuşta fark minik minik artmaya devam ediyor lakin son süratler pek değişmiyor malum tork bandı yüksek devirlerde artmıyor . Chip tuningte araç doluyken yada ara hızlanmada fark biraz hissediliyor ama öyle ahım şahım 0-100 hızlanması olmuyor sanırım benzinli otomobiller bu konuda daha fazla his veriyor . Zaman ayırdığınız için teşekkürler .. Öncelikle
Güzel bir değerlendirme ve test olmuş. Sizin araç daha ağır , daha büyük jant olmasına rağmen anladığım kadarıyla hemen hemen aynı yakmış. Yazılım bence genelde fayda sağlıyor.
Teşekkür ederim yorumunuz için , Evet dediğiniz gibi jant büyük lakin diğer araçtaki lastiğin çapı benim aracımdakinden büyük . 700 tl gibi bir ücreti var bu işlemin ama değer bence
güzel karşılaştırma olmuş.yakıt işini daha uzun km.lerde daha iyi çözersiniz bence. mesela şehir içi ben rio ile aynı yakıyorum.ama şehir dışı ortalamamız hep 0,5lt yani o 5 yakıyorsa ben 5,5lt o 4.8lt yakıyorsa ben 5,3lt yakıyorum.iki araçta stock
Venga değil mi bahsettiğiniz araç ? Bizim Rio lar uzun yolda normalde 3.9-4.3 litre gibi yakıyor biz şehir içi - otoban - en az 10 defa dip gaz hızlanmalar 192 km hıza falan çıktık o yüzden 5.2 yazdı
Valla çok güzel bir karşılaştırma olmuş aynı zamanda da eğlenceli olduğunu düşünüyorum depo ve ağırlıklarda birbirine denk olsa belki chip in farkını biraz daha çok görürdünüz 70-80 kilo dediğiniz az değil bence. Keşke bizim spolarda da olsa chip (Yok diye biliyorum yanlış olmasın yinede)
Murat kardeşim burada yazdım mı tam hatırlamıyorum, HCTR'de yazmış olabilirim ama tekrar yazayım. 1.4 CRDI motorlar yazılımsal olarak zaten oldukça ekonomik tutulmuş durumda, bu motorlara yapılacak yazılımla kayda değer ekstra bir tasarruf pek mümkün değil. Eğer ekonomi için yazılım yaptırmak istiyorsanız 1.4 CRDI motorlara kesinlikle önermiyorum.
biz rio ile 180 üzerine çıkamadık.(4 yetişkin,2 buyuk bavul) evi önünde kontak kapattıgımızda yakıt 4.8lt idi (bandırma-kadıköy)
Evet Serdar Bey haklısınız yakıt tüketimi hakikaten düşmüyor daha fazla , hoş bende performans isteği için yaptırmıştım kafi geldi
Faydalı bir inceleme olmuş. Teşekkürler. Yakıt tasarrufu olmuyor desek de, %10-15 civarı bir beygir "performans" artışı ile yakıtta bir artış olmaması da bir nevi tasarruftur
Rica ederim Özkan Bey , evet aslında dediğiniz gibi chip tuning yakıt tüketimini gaza basınca artırıyor ama sakin kullanımda da çok az düşürüyor , gün sonunda benzer yakıt değerleri aldık bizde
guzel bır ınceleme olmus tesekkurler. bende kıa cerato aldım aracıma chıp uygulaması yaptırmak ıstıyoum faydası yada zararı olur mu
Ben teşekkür ederim , Doğru firma ile çalışırsanız ve bakımlarınızı atlatmazsanız bir sorun olacağını tahmin etmiyorum .