10 Kasım LPG KABLO

Cerato 1.5 2006 model EGR

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda trgtozer tarafından 29 Mart 2013 tarihinde açılan konu

  1. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Merhaba, 2006 model 1.5 Cerato CRDI'm var. Aracımın check ışığı yanıyor. 4-5 dakika rölentide çalıştırsam kapatıp 30 dk sonra kontağı açsam sönüyor, yolda giderken 110'u geçersem veya aracı yüksek devirde zorlarsam ışık tekrar yanıyor. çekişi de düşük, bir kaç tamirciye götürüp pc ye bağlattım egr den dediler. Aracımın yüksek devirde siyah duman atması da bununla mı ilgilidir?
    Ayrıca hangi istasyondan yakıt almalıyım siz hangisini kullanıyorsunuz? Opet veya shell den alıyorum şu anda.
    EGR yi değiştirmek mi yoksa temizletmek mi daha mantıklı? 2 ay önce enjektör temizliği yaptırdım ama yine ışık yanıyor diğer parçalara zarar verir mi bu şekilde kullansam? krum yayılır mı?

    teşekkürler.
     
  2. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    284102A100 - EKSOZ DONUSUM VALFI - 760.25
     
  3. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    merhaba turgut bey foruma hoşgeldiniz. kendinizi tanışma konusunda tanıtabilirmisiniz.
    iyi forumlar...
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turgut Bey merhaba.Aramıza hoş geldiniz.Aracınızı kazasız belasız kullanmanızı dilerim.EGR valfi öncelikle çevre ve emisyon kaygıları ile üretilmiş olmasının yanında yanma esnası ve sonrasında yanma odası içerisindeki hararetin kontrol altında tutulması gibi bir görevi de vardır.
    Bazı arkadaşlarımız EGR valfini iptal ettirerek araçlarını kullandıklarını belirtmişlerdi.Ancak o arkadaşlarımızda da cerato mu vardı onu bilmiyorum.Bazen egr iptal edilip motor arıza lambası söndürülse bile;özellikle bizim 1,5 araçların ecu larının,egr nin olmadığını bir yerlerden kontrol edip arıza lambası yaktığını duymuştum.
    Egr valfi düşük devirlerde ve tam gaz da devrede değildir.Siyah duman attığınızda eğer gaz pedalına sonuna kadar bastıysanız normalde egr nin açık olmaması gerekir.Eğer açık kalıyorsa bu durum oluşabilir.Egr yi temizletmeniz eğer değiştirmeyi düşünüyorsanız biraz değişimi geciktirebilir.Ancak bu tamamen ihtimal.
    Egr siz de aracınızı kullanabilirsiniz.Sonuçta iptal ettirip o şekilde kullanan birçok kişi var.Ama yukarıda bahsettiğim gibi arıza lambası bir süre sonra tekrar yanabilir.Lamba yanarken kullanmaya devam ederseniz de olası başka bir arızadan lamba sürekli yandığı için haberiniz olmayacaktır.Egr valfi onaran yerleri araştırın bence.Onarım çok daha düşük maliyetle sonuçlanabilir.Geçmiş olsun.
     
  5. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    cevaplarınız için teşekkür ederim. bursada 2 adet büyük yetkili servisi var kia'nın oraya götürmüştüm egr'yi iptal edemeyiz demişlerdi. sanırım para kazanmak istiyorlar bu işten. açar bakarız temizlenmesi gerekiyorsa temizleriz olmazsa değişimi şart dediler. çıkma parça da almak istemiyorum nasıl çıkacağını bilemez insan. sonuçta yıllarca kullanmak niyetindeyim arabadan çok memnunum tek sorunu işte bu egr.

    son zamanlarda araç zorlandığında 3.000 devirden ileriye gitmiyor arabayı stop edip tekrar çalıştırdığımda eski haline geliyor, tekrar yüksek devre çıktığımda yada aracı zorladığımda tekrar 3000 de takılı kalıyor. pompacıya götürdüm pc ye bağlayıp baktı muhtemelen turbo devreye girmiyor dedi. şimdi turboda da mı sorun var anlamadım sanırım derinlemesine bi inceletme yaptırmam gerekiyor. her halukarda 700+ işçilik çıkacak benden :)
     
  6. centillboy

    centillboy Sürücü

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesaj:
    100
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar Bahar
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Merhaba peki bizim araçlarda egr tam olarak nerede acaba?
     
  7. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    EGR.JPG
    ;)
     
  8. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    valla mustafa bey sizin burada olmanız teknik ve diğer açılardan herkezi memnun ediyordur diye düşünüyorum...
    çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için :)
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ben sıkıntının turbodan kaynaklandığını sanmıyorum.EGR daha mantıklı.Enjektörlerde sorun yoktu sanırım kontrol ettirmiştiniz,öyle değil mi?
     
  10. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa

    evet daha 2 ay önce enjektörler temizlendi 300'tl ye. ama kara duman atıyor işte şimdi o da sanırım egr'den dimi?
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aldığınız yakıt ve kalitesi de önemli.Tasarruf yakıtlarından kullanmıyorsunuz öyle değil mi?Kimi markaların tasarruf yakıtları da siyah dumana sebep olabiliyor.
    Hiç würth ün motorin katkısını denediz mi?Valflerde birikmiş tortu ve karbonda bu olaya neden olabilir.Ancak normal çalışan bir egr valfi;gaza tam olarak sonuna kadar bastığınızda tamamen kapalı olur ve o anda siyah duman atılabilir.

    Hangi yakıtı kullanıyorsunuz.Tasarruf yakıtı kullanıldığında karbon bağlama daha kolay olabiliyor ve sonuç olarak ta valfler de kurum birikmesine neden olabiliyor.Aynı şekilde egr valfi ve turbo türbin kanatçıklarında da.
    Normal çalışan bir egr;gaza tam olarak basıldığında tamamen kapanır ve güç kaybı olmasının önüne geçer.Bu sırada siyah duman atılabilir.Siz siyah dumanı sürekli mi görüyorsunuz?
     
  12. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    İntercooler borusunda catlak olabilir. Bi kontrol ettirin


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Egr valfi ne işe yarar?
    EGR hakkında biraz bilgi verirsek;
    Ticari büyük dizel makinelerde de oluşan iktisadi devir çalışmasının sonucu oluşan carbonlar dekarbonize denen işlemle yanma odası ve egzost sıcaklık-basıncının yükseltilmesiyle atılır.Bu işlem tekrar edilmezse hararet ve turbo ile valf problemleri başta olmak üzere birçok arıza ortaya çıkmak için maalesef sırada bekler.

    Tüm bunların yanında EGR valfinin sisteme eklenmesinin en büyük hedefi emisyon değerlerini düşürmek olsa da, tek amacı emisyon kaygıları değildir.EGR valfi hakkında biraz bilgi verecek olursak;

    İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki Hava/Yakıt oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkar.Bu sorunlar giderilmezse materyal ömrünün kısalması aşınmanın artması kaçınılmazdır.

    Bizim araçlarımızda ki EGR valfi tipi vakum kontrollü EGR dir.
    Egzoz manifoldunda bulunan egzoz gazlarını emme manifolduna transfer eden bir çelik boru bağlantısı vardır ve emme manifoldunda vakum değişmesini sinyal şekline getirip bir valfe vererek egzoz geçişini gaz kelebek açıklığına göre kontrol eden bir de vakum yardımlı kesme valfı mevcuttur. Manifold vakumuyla çalışan bu valfe vakum, motor soğutma suyu sıcaklığı ile çalışan bir termo valf tarafından sağlanır. Motor henüz ısınma esnasında iken termo valf kapalı olduğu için EGR valfı çalışmaz. Motor ısısı arttıkça termo valf açılarak emme manifoldunda ki vakum değişimlerini EGR valfine iletir ve motor hızına göre geri verilen egzoz gazı miktarı ayarlanmış olur. Isı ile çalışan valf motor su sıcaklığı 40°C’nin üstüne çıktığı anda bimetal disk genleşerek kanalı açar


    Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır.

    H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır. Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir.

    Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir. Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir. Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır. Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır. Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydası da vardır. Bu şekilde, özellikle düşük yüklerde HC ve CO emisyonlarında da iyileşme elde edilmektedir . Egzoz gazlarındaki NOx miktarı, emme anındaki nitrojene, oksijenin miktarına, yanma sonu sıcaklığına ve bu sıcaklıkta kalma sürecine bağlıdır.

    Motor rolantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez

    Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır. Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar. Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır

    Motor tam yükte çalışırken motordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldunda ki havanın hızının artmasıyla vakum o kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfine ulaşmasına izin vermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır.
     
  14. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa

    ilk kalkışlarda bi atıyor sonra kesiliyor sonra devir yükseldikçe yine atmaya başlıyor. sonuna kadar gaza yüklenince atıyor gene. bazen yavaş yavaş hızlanayım zorlanmasın diyorum 2000 devir'e çok az kala topluca atıyor. hele yokuş yukarı zorlasam varya sanırsın ki kamyondan çıkıyor duman. 80 km/h 2000 devirde düz yolda birşey görünmüyor birtek. o da gaza çok hafif basmamdan kaynaklanıyor sanırım.
    -yakıt olarak euro dizelden başka yakıt almadım opet ve shell den alıyorum sadece. würth aklıma geliyor ama daha enjektörleri yeni temizlettiğim için gerek duymamıştım alayım bi deniyeyim.
    -würth hem turbo hem de egr'yi temizler mi?
    -enjektör temizliği egr'deki kurumları temizlemez değil mi?
    -egr'nin temizlenmesi mi yoksa değiştirilmesi gerektiğini nasıl anlarız?
    -1 tane würth yeter mi yoksa garanti olsun diye 2 defa uygulasam mı?


    teşekkür ederim cevapların için.


    baktırayım. (ben anlayamam mı çatlak olup olmadığını?)
     
  15. turand

    turand Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Haziran 2011
    Mesaj:
    26
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Merhaba ,
    Aynı sorun bende de oldu. Würth yada o tarz bişeyler kesinlikle fayda etmiyor. Egr valfini değişirken,egr den çıkan bir boru var o borunun içi çamurumsu ve yapışkan bişey kaplanmış nerdeyse hava deliği bile yoktu . Usta onu güzelce benzinle yıkayıp harbiledi ve duman olayı tam bitmedi ama gerçekten çok azaldı. Vaktim olursa böyle kurum bağlayan bir yer varmı ona baktırıcam ve carbon clean yaptırıcam. Aracımın benden önceki sahibi herhalde euro dizel kullanmadı , size tavsiyem shell GTL yakıt kullanın.
     
  16. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Aracım 132 bin’de. Bana da carbon clean önermemişlerdi. Yaptıracaksan pompacıya götür motoru açtırarak yaptır dediler. Şu siyah dumanı tam olarak kesmenin çözümü yok mu? Zengin karışım dan yapıyormuş bir de. Karışım ayarlanıyormuş fakat araba da çekişten düşüyormuş.
     
  17. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    İntercooler borularina alt muhafaza oldugundan dolayi bakamazssiniz.
    Eger catlak varsa yeterli basinci veremez cekisten duser ve siyah duman atar.
    Cunku turbo tam basinc acamaz dahacok yakit ile yurumeye calisir araba.
    Bu da dumana sebep olur:)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  18. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    en iyisi şu servise vereyim bi derinlemesine incelesinler. teşekkürler cevaplarınız için.
     
  19. sakaryalı5454

    sakaryalı5454 Sürücü

    Katılım:
    1 Nisan 2013
    Mesaj:
    52
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    sakarya
    yeni konu açmak istiyom yardımcı olan varmı?
     
  20. trgtozer

    trgtozer Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2013
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    servise verdim. egr değişecek (temizleriz fakat pek fazla idare etmez yine arıza lambasını yakar dediler) 800 tl hava akış sensörü de arızalıymış 400 de o. 150 işçilik. iskonto miskonto 1.250 TL'ye sorunun hallolacağını belirttiler. Bakalım bir müddet kullanıp sonucu editlerim buraya. saygılar.
     

Bu Sayfayı Paylaş