10 Kasım LPG KABLO

Ceed baski balata tavsiyesi

'Cee'd' forumunda AnGeLdUsT tarafından 3 Haziran 2017 tarihinde açılan konu

  1. ilhanmid

    ilhanmid Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Aralık 2016
    Mesaj:
    35
    Alınan Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet ilhan dönmez
    Araç Modeli:
    2013
    aracınız için doğru olan ürünü almışsınız, zaten aracın orjinal baskı balatası valeo dur.
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayırlı olsun.Kazasız belasız kullanın.
     
  3. muhendismy

    muhendismy Yeni Üye

    Katılım:
    11 Ağustos 2017
    Mesaj:
    9
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Konya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yüca
    Araç Modeli:
    Kia Ceed 1.6 CRDI
    Selamünaleyküm;
    Daha önce yazmıştım valeo set 2-3 defa bileye dağıttı diye başka bir başlığa. Süreci buradan edindiğim bilgi ile yaptığım araştırma ve acı deneyim ile toparlar isek;
    Aracım Kia Ceed 1.6 crdi Dizel 66 kw 6 Vites 2011 Model
    1- Eylül 2016 da Kia yetkili servisinde muadil parça talebi (benden önceki sahibi tarafından) ile valeo mavi kutu Taypar ithalatı olan HD-203 KİT takılıyor kitin iç parçaları HD-132+HDC-100+PRB-96 olan set.
    2- Ben Kasım ayında aracı satın aldım ve Ocak 2017 de bilye dağıttı (Bu arada vites geçişleri sorunlu ve debriyaja tam basamıyorum gibiydi. o kadar sert ki bacak dayanmıyordu.Özellikle 1-2 vites geçmiyordu vurarak atıyordum). Servis Eskişehirde ben Konyada olmam ve ve muadil parça olması hasebiyle sanayide sadece bilye değiştirdik kit sağlam diyerek. Ancak bu sefer balata kaçırdığı için tekrar indirip hem çıkan parça hemde şasi nosu ile uyumlu diyerek yine aynı kiti taktılar. Ancak aynı sorunlar devam etti. Ustaya söylememe rağmen hiçbir iyileştirme olmadı. Sonra çözüm olarak Debriyaj Alt Merkez milini uzatarak baskının yarım basık kalmasının önüne geçemeye çalıştılar Bu bir miktar iyileştirse de yine olmadı.
    3- Nisan 2017 de tekrar bilye dağıttı. Bu sefer set sağlam diye yine garantiden bilye değiştirdik. Usta bu kialar böyleymiş orjinal olmadan asla ayar tutmuyormuş abi dedi. Alt merkez milini biraz daha uzatarak yolumuza devam ettik. Biraz iş gördü. kalite olarak %80 oldu diyebilirim. Bu sefer de soğuk havalarda 1. vitesten boşa geçememeye sıkışmış hissi vermeye başladı. Araştır araştır sor soruştur sonuç; soğuk havaya bağlantılı olan hidrolik o zaman alt yada üst merkez bozuk. Alt ve üst merkezi değiştirdik bu sefer kalite %50 seviyesine indi. O kadar berbatlaştı ki geri vitese atamadım araç çalışırken. Stop et geri vitese at tekrar viteste çalıştır uygulaması yapmaya başladım. Artık ne zaman elimde kalacak diye beklemeye başladım.
    4- Yukarıdaki alt üst merkez değişiminden 2 ay sonra yani iki gün evvel baskı bilyesi tekrar dağıttı. Ve böylece toplamda 5. Kez (ikinci madde de 2 kez) şanzıman indirildi. Artık yetkili servis yolu göründü derken araştırmalara başladım neden yani neden? Derken;
    http://www.kiaclubtr.com/threads/ceed-baski-balata-tavsiyesi.13157/page-2
    buradaki konuyu irdeledim.
    Önce aracımın orjinal parça numaralarını buldum linki bu (2. sayfada bir arkadaşımız vermişti) ;
    https://kia.7zap.com/en/gen/ceed/sgenped10/01:s6,02:1e,03:c,04:5,/

    Sonra bu numaralar karşılık gelen baskı balata setini buldum linki burada;
    https://www.valeoservice.co.uk/en-uk/techassist/car (buradan araç bilgileri ile çıkan set 832086)

    http://ows-cdn.tecdoc.net/valeo/hom...2018-2:22:21#b1ea24afdab83498548fa80fe6f82565

    Bu link ile işlem daha kolay açılan sayfada sağ üst köşede Settings tıklayınız açılan yerdeki dil seçeneğini Türkçe yapıp sağ köşeden Save and Close yapınız sayfa Türkçe olacak. Ekranda açılan sayfanın sağ köşesinde basitleştirilmiş arama seçeneğine tıklayınız. aracınızın marka model ve bilgilerini giriniz. Ve en son size uygun birkaç ürün çıkacaktır. Burada dikkat edeceğiniz şey ruhsattaki motor numarasının ilk 4 hanesinin tutması vites sayınız M6 (manuel 6 vites) gibi özelliklere dikkat ederek doğru parça numaranızı bulabilirsiniz. Bendeki numara yine 832086

    Sonra yine yoğurdu üfleyerek yemek adına 832086 içeriğine ve diğer HD-203 kiti içeriğine baktım. Ülkemizde Valeonun TAYPAR dağıtımlı ve Birde VALEO (Şirket adı varsa Bilmiyorum) var. Taypar Valeo HD-203 gibi bir kodlama kullanırken Valeo ise 832086 gibi bir numara kullanıyor. Taypar mavi Valeo Yeşil kutu kullanıyor. Baktım kia parça numaralarından ulaştığım tayparın seti HDK-179 diğer bir adı HD-202 HD-154+HDC-117+PRB-96 Ancak bana verilen set ise HD-203 KİT HD-132+HDC-100+PRB-96. Demek ki parça yanlış dedim. Tayparın Mavi kutu HDK-179 yada diğer adı HD-202 KİTİ veya Valeo Ana bayinin 832086 yeşil kutu. Hem kullanıcı yorumları hemde yeni parça bayii yeşil kutu tercih etmemi istediler. Bu başlıkta 2. sayfada mavi kutu alıp memnun olan arkadaşımız var onun fotoğrafında dikkat ettiyseniz HDK-179 yazıyor Bu gün 832086 seti satın aldım. Kutuyu açtım ki içinden HD-154 (Balata) ve KIC-33 (baskı)+PRB-200 (Çelik Rulman) Çıktı. Parçalar aynı fabrikanın normaldir ama KIC-33 da neyin nesi dedim zira 832086 setin 20 adet şemsiyesi var ama bu KIC-33 dediğimde 18 Şemsiye dişlisi var. Lanet olsun dedim bu parça da yanlış diye Valeo ana bayi aradım. Aracım için 832086 set uygun olduğunu söylediler ancak 20 dişli diye set bilgisinde yazmışsınız ben seti açtım 18 var deyince mühendislere soralım sizi arayalım dediler. Tayparı aradım nasılsa bu paketin içindeki aynı kot ürünler diyerek. Emre Bey diye bir beyefendi Sette olması gereken baskının HDC-117 yerine KIC-33 olarak modifiye edildiğini ve siz benden ürün isteseydiniz HD-202 verecektim ve bu setin içeriğinde de KIC-33 çıkacaktı dedi. İçime bir su serpildi ama hala bir endişem var. Hani amiyane tabirle giren şemsiye açılmaz misali. Ustaya parça doğru tak deneyelim dedim. Bakalım yarın montajını yapacak sonucu buradan yazacağım. Çok uzun oldu hem içimi dökeyim hemde başkaları mağdur olmasın diye yazdım. Aşağıda benim aracım orj seri numaraları ve buna karşılık parça kotları mevcut. Bu arada şanzımanın civatalarının yarısı yemiş yeniden vida açtılar. ustayı bu son durumda değiştirdim tabi parça aldığım yeride. Şimdi bazı arkadaşlar diyebilir Servise gitseydin diye. Şöyleki sadece set için 2000 TL dediler. Takılan set aslında valeonun aynı seti diye biliyorum. Şuanda Parça 750 Tl ye aldım. 250 TL işçilik (vida açma başka işler hariç) yani aradaki fark uçurum. Zaten geçmişte toplam 2000 TL ye yakın masraf edilmiş artık dedim olacaksa olsun olmayacaksa yapacak birşey yok. Bu arada Sıra ile önce servisi sonra ikinci parçayı satan parça bayisini tüketici hakem heyetine vereceğim evet üzerinden 2 yıldan fazla oldu ama verdikleri set araca uygun değil. Olumsuz olursa cevap mahkemeye vereceğim. 2000 daha harcayacağım ama arkasını da arayacağım bu işin.

    TAYPAR VALEO SET: HDK-179 Yada HD202KİT (HD-154+HDC-117+PRB-96)
    VALEO: 832086 (HD-154+KIC-33+PRB-200)

    Balata Parça NO: 4110032021
    Baskı Parça NO: 4130032021
    Bilye PArça NO: 4142123020 yada 4142123000
    Aslında dikkat edilecek husus bu parça numaralarına uygun olan set doğru set olacak. İ30 ile aynı deyip i30 yada i20 aynı deyip i20 parça veriyorlar ama maalesef sonucu hüsran oluyor. Ekte size parça numaraları ile Parça kotlarının eşleşmesini gösteren katalogtan benim araca verilen ve verilmesi gereken kotları işaretledim. Umarım başkalarının canı yanmaz. Hatta herşey daha bitmiş değil dua edelim son durum yanlış olmasın. Vesselam.
     

    Ekli dosyalar:

    tt_boy bunu beğendi.
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Geçmiş olsun. Çok sancılı bir durum.
    Malesef TÜK ustalarımızın uydurmasyon mevzuu.
    Bazen Zoru başarır, imkansız zaman alır.
    Bazende işin içine ederler.

    "Debriyaj Alt Merkez milini uzatmalarının " sebebini hala anlamış değilim. Bu operasyon sonunda ALT MERKEZ değişmesi durumunda zaten sorun oluşması doğal olacaktır.

    Vites setlikleri yada boşalmalar zaten alt üst merkez yada fren hidrolik yağı yada sistemde havadan olduğunu hep konuştuk.

    Asıl konu ise BALATANIN orijinal olması.

    i30 1.6 benzinli aldıktan hemen sonra balatayı takı değişmek zorun da kaldım.
    Bu değişim esnasında MAVI valeo yerine yeşil VALEO yu tercih ediyordum. Araştırmalarımda ( http://ows-cdn.tecdoc.net/valeo/hom...2018-8:22:30#b1ea24afdab83498548fa80fe6f82565 ) bende araştırdım.
    Bana uygun kodlu parçayı buldum ama parçacılarda bulamadım. Bana Admire-ERA 1.6 uyumlu parçanın i30 a uyumlu olduğu bildirilip 400 TL YE takım verildi.
    başka bireyde ise i30 un balatasının 600 tl olduğunu öğrendim.
    neyse aldık.
    Şanzıman indi, ancak balata göbeği dişliler aynı olamasına karşılık oturmadı.
    ESKİ balata da "sachs" çıktı.
    PAÇARCI Prizdirek te şişme olabilir temizlese oturur dedi savmak istedi.

    Kavga gürültü valeo yu iade edip sachs aldım ve CUK yerine oturdu.

    Ancak işlem sonun araç ilk kalkışlarda hala hafif titreme yapıyor. Ama kaçırma birşey yok.
    Ustamada ısrarla " VOLANDA birşey varmı tornalatalım" dedim.

    Sonuç maceralı bir balata değişimi sonunda yine temiz bir onarım olmadı.

    1. DOĞRU parça çok önemli.
    2. Doğru usta çok önemli.


    Aracınız CEED CRDI 1.6 HB -2006-2011 66KW (90HP) dizel
    valeo 832086 nın dış çapı 0.1 mm düşük. yani 241 mm yerine 240 mm
    çok bir şey değişmez.0.1mm bastığı alan küçük olacaktır.
    Sorun tekil etmeyecektir.
    Önemli olan Göbek ,dişli derinliği ve sayısı,
    Şemsyede sayısı da debriyajın sertliğini etkiler.
    Ne kadar çok şemsiye o kadar yumuşak balata.
     
    tt_boy bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş