10 Kasım LPG KABLO

Ceed baski balata tavsiyesi

'Cee'd' forumunda AnGeLdUsT tarafından 3 Haziran 2017 tarihinde açılan konu

  1. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    Merhaba arkadaslar,

    2011 Ceed 1.6 crdi aracim icin baski balata yenilemeyi dusunuyorum.
    Uzakdogu arac markalari icin exedy-daikin ve aisin i duymustum.
    Araci icin bu markalari kullananlar var mi ? Veya baska marka onerirmisiniz.
    Bir de aracimda soyle bir sikinti var;
    Kalkislarda ve vites degisimi sonrasi yigilma ve sonrasinda birden gaz yiyerek hizlanma yapiyor.Ozellikle 2 ve 3 viteslerde.
    Bu sorun baski balata dahilinde midir?
    Yoksa motor kurum ve enjektor temizligi ile mi alakalidir ?
    Yakiti da artti gibi. Duz yolda hizlanirken 2000-2500 devirlere geldiginde vites gecerkenb anlik tuketim 13-14 lere firliyor.
    Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
     
  2. ademkucuk

    ademkucuk Sürücü

    Katılım:
    23 Ocak 2015
    Mesaj:
    116
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    PENDİK
    Gerçek Ad-Soyad:
    Adem KÜÇÜK
    Araç Modeli:
    Kia Ceed 2012 1.6 Crdi Concept
    Merhaba aracın km si nedir ve en son ne zaman değişmiş ben o araçtan kullanmıştım çokta keyifli bir araçtı eger 2500 devirden sonra araç kendini toparlamıyorsa muhtemelen balata zafıylamıştır bence servise git orda değişim yapsınlar dışarda yaptırmıştım yapamadılar birdünya masraf ettim olmadı sonra tekrar servise gitmek zorunda kalmıstım en azından servis yaptıgı işin arkasında duruyor dışarda muhatap bulamıyorsun bilgin olsun
     
  3. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    86 binde aldim araci,suan 91 binde.ikinci sahibiyim.ilk sahibinin degismemis daha once baski balata.yetkili serviste yaptirmak isterim fakat cok ucuk rakamlar cekiyorlar Adem Bey.90 bin agir bakimini yeni yaptirdim mesela icime sinsin diye kiydim paraya.
    Uzun yol yuksek hizlarda problem yasamiyorum. Sehir ici trafikte hizlanmalarda oluyor yukarda belirttiklerim.
    Isinin ehli biyer bulabilirsem yaptiricam mecbur.
     
  4. ademkucuk

    ademkucuk Sürücü

    Katılım:
    23 Ocak 2015
    Mesaj:
    116
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    PENDİK
    Gerçek Ad-Soyad:
    Adem KÜÇÜK
    Araç Modeli:
    Kia Ceed 2012 1.6 Crdi Concept
    benim aracıma dışarıda hundaı era balatası takmışlar gidişinde kalkısında hiç problem yoktu ama yoğun trafikte ve dur kalklarda araba vitese geçmiyordu ve debriyaj taş gibiydi kimse kabul etmedi orj taktık dediler taki serviste ögrendim ben era balata taktıklarını sonra götürdüm yapılan yere gözümün içine baka baka yalan söylediler onca tartışma kötü söz de çabası ama hakkımı helal etmedim 650tl paramı aldılar 1150 tlye serviste tekrar yaptırdım araba kendine geldi ban sorarsan iyi bir tanıdık ustan yoksa araca binicem daha dersen direk servise git derim birazda pazarlık yap tekkar gülal erbek oğluşlar hepsinden fıyat al bazen iyi fiyat denk geliyor çünkü
     
  5. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Valeo markada tercih edebilirsiniz. Forumda çok övgü alıyor ayrıca kia'ların orijinal baskı balatası.
     
    AnGeLdUsT bunu beğendi.
  6. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Valeo'nun 832086 numaralı debriyaj kiti işinizi görür ... Bu set ki bizim grubun Ceed / Cerato / Carens / Venga / Accent / i20 / i30 araçlarında kullanılıyor, çok yüksek ihtimalle yetkili servisten alacağınız kitin kutusunda Kia/Hyundai yazacak ancak metal parçaların üstünde Valeo damgası olacaktır :)

    Bahsettiğiniz yığılma toparlanma durumu biraz çetrefilli, dişler tam tutmuyor o arada kaçıyor sonra tam kavrama sağlandığında araç normal gücüne kavuşuyor gibi düşünülebilir ancak bunun başka sebepleri de olabilir. Direkt baskı/balata demek yanıltıcı olabilir, incelemek başka testler yapmak lazım tam adresi bulmak için.

    Keyifli emniyetli sürüşler

    [ Not : Valeo parça numarası Kia/Hyundai D4FB motor ve M6CF3 Mekanik Şanzuman içindir. Kaynak VALEO ]
     
    umutd07 ve AnGeLdUsT bunu beğendi.
  7. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    Bilgilendirme icin tesekkurler Fatih Bey,internetten bir arastirayim o zaman belirttiginiz kiti.
    Zamaninizi calmak istemem ama,bu yigilma ve sonradan toparlanma olayi icin diger sikintilar ne olabilir acaba ? Bir fikriniz var mi?
    Yakitin artmasini enjektor ve kurum temizligine baglayabilir miyiz ?
     
  8. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Yığılma ve toparlanma yakıt sisteminin tümü ile alakalı olabilir yani mazot filtresi, yüksek basınç pompası, enjektörler ve yakıtın kendisi ... Birden çok ihtimal sayabiliriz bu durum için, ancak bu hadise sadece baskı ya da balatanın tam görevini yerine getirememesi ile de yaşanabilir.

    Sadece vites değişimlerinden sonra oluyorsa akla öncelikle aktarma organı gelir ancak düz yolda araç viteste giderken de yapıyorsa başka şüpheler doğar. Misal ayağınızı gazdan çektiniz, yakıt akışı durdu sonra tekrar yavaşça gaz verdiniz ve yine yapıyorsa durum farklı olur (debriyaja hiç dokunmadan tercihen eğimsiz bir yolda yapmanız lazım bunu).

    Forumda baskı balata kontrolü ile ilgili detaylı açıklamalar var, müsait bir alanda (otopark, geniş bahçe, trafiksiz yol) bu testleri uygulayarak debriyaj setinin durumu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca aklıma gelmişken yazayım, çok elzem bir durum yoksa asla seti parça parça değiştirmeyin. Bazen ustalar balata sağlam baskı bitikmiş, sadece onu değiştirelim ucuz olur falan derler. Tamam ucuz olur ama en sağlıklı çözüm seti komple değiştirmektir, hem parçaların genel ömrü hem tam uyum ve verimli çalışma için önerilen budur.

    Keyifli, emniyetli sürüşler.
     
  9. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    Baski balatanin bitik oldugunu yokus cikarken cok hissediyorum 2-3 haftadir.
    Gazliyorum,devir yukseliyor ,motor bagiriyor fakat arac ayni oranda hizlanmiyor. Duz yolda kalkislarda da sehir ici trafikte ara hizlanmalarda da ayni sekilde.
    Geri vites takili yokus asagi iken kacirma testi de yaptim,makul diyemiyorum.
    Rolantide sorun yok mesela,ama kalkislarda ve vites gecislerinde silkeleme de yapiyor.
    Filtreler yeni degisti,yakiti da shell den aliyorum.
    Baski balata set olarak degismesi dediginiz gibi mantikli olan.
    Bakalim,umarin cebimizi cok yakmadan bu islemleri halledebilirim ins.
    Kurum temizligi de yaptirirsam sanirim epey keyifle surmeye devam ederim.Masallah baska bir sikintisi yok cok sukur.
     
  10. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Kurum temizliği için (eğer aşırı bir tıkanıklık yoksa) Würth Dizel Enjektör temizleyici katkı kullanabilirsiniz, ilk kullanımda biraz yoğun bir karışım (yarım depoya 300ml gibi) sonrakilerde tam depoya 300ml tam kutu uygulayabilirsiniz. Forumda bu konuda bolca yazımız var, vakit bulursanız arama yapıp ulaşabilirsiniz ;) Faydalı olacaktır.

    Keyifli, emniyetli sürüşler
     
  11. ilhanmid

    ilhanmid Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Aralık 2016
    Mesaj:
    35
    Alınan Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet ilhan dönmez
    Araç Modeli:
    2013
    @AnGeLdUsT Merhabalar ,aynı sıkıntıları bende yaşıyorum ,baskı balatanı değiştirdinmi ?sıkıntılarını çözdünmü?
     
  12. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    Daha dun degistirdim hocam.cok detayli test edemedim fakat bariz bir sekilde silkeleme,titreme ve cekisten dusme olayi kayboldu.
    Egr ve manifold temizligi de yaptirdim.
    Yanliz anlamadigim bir durum var,aracin kavrama noktasi baski balata degisiminden sonra biraz daha geriye kaymis.Sebebi hakkinda arkadaslarin yorumlarini rica ederim.
     
    ilhanmid bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Baskı balatanız yeni olduğu için yukarıda kavrıyor.Aşındıkça aşağı inecektir.
    Hayırlı olsun.

    Düzeltme: Yanlışlıkla tam tersini yazdım.Doğrusu balata eskidikçe debriyaj daha yukarıda kavrar.
     
    Son düzenleme: 22 Aralık 2017
  14. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    Sagolun hocam.
    Yanlis mi biliyordum bu zamana kadar acikcasi anlayamadim,cunku her yerde baski balatanin eskidikce geride kavrayacagi ve sertlestigi yazilmis.
     
    heh bunu beğendi.
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Haklısınız.Tam tersi olacak.
    Ben karıştırdım.:)
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ayar vidası işaretli yerde;
    [​IMG]
     
    AnGeLdUsT bunu beğendi.
  17. AnGeLdUsT

    AnGeLdUsT Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Mart 2017
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Naci Kesen
    Araç Modeli:
    Ceed
    Foto icin tesekkur ederim hocam.
    Ustmerkezdeki itici cubuga benziyor.
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet ozelden yazdığınız mesajda belirtmiştim.Debriyaj üst merkez rodu bu.Ayar vidası debriyaj pedalı alt tarafında.
     
  19. Senol_Bey

    Senol_Bey Acemi Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2017
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞENOL GÖNÜL
    Araç Modeli:
    Ceed' HB Crdi - 2010
    Sanırım debriyaj baskı seti sonrası kavrama noktasının daha yukarı taşınması normal. Fakat ben bu noktayı aşağıya almak istiyorum. Fotoğraftaki vida ile mi bu ayar yapılabilir?
    Teşekkürler

    Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Evet pedal üzerindeki o vida ile kavrama noktasını ayarlayabilirsiniz.
     

Bu Sayfayı Paylaş