10 Kasım LPG KABLO

Capital Restorasyon Çalışmaları Başlıyor..

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda emirhancakir tarafından 21 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Evet muayeneden geçemiyor burçlardan :D keşke poryanın yenisini işlerken video alsaydım ama 2 saati geçmişti. İçeride bir delikler var koltuğun bastığı yerler, bacak geçer bacak :D :D koltuk cidden boşta duruyormuş, komple silikon basmışlar o da atmış açılmış arabanın altı, yerler gözüküyor :D
     
  2. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    Emirhan senin bu dediklerini okuyunca efsane ilanlardan ,tabandaki delikler nedeniyle klimaya ihtiyaç duymayan reno aklıma geldi.Bence önceki sahibi onları havalandırma maksadıyla bırakmıştır,ellemeseydin keşke :D:D Muhtemelen slikonu da eskiyen koltuk yaylarına katkı yapsın diye basmışlardır:)
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  3. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Silikonları deliklerin dökülen çürük saclarınu birbirine tutturmak için kullanmışlar :) o reno zaten ayrı bir efsane :D arkadaşlar o ilanı görmemişler hiç, bilmiyorlarmış efsane ilanları. İlanı gösterdikten sonra benim aracı da ilk defa gördüler kahkahalara boğuldular, benim araca da ilan ismi bulduk :D "Doktordan Fantezi arayana hastasına" diye düşündük :D :D ben de o delikleri doğal klima ve sigara falan içilince atılması için açık kalsın diye söylemeyi düşünüyorum sorana :D
     
    ReNe bunu beğendi.
  4. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Çalıştığım için ancak bu kadar çekebildim. Çürük delik yerler pek belli olmuyor fotoğraflarda ama her yer komple delik. 20170123_153412-1328x747.jpg 20170123_153403-1328x747.jpg 20170123_153356-1328x747.jpg 20170123_153339-1328x747.jpg 20170123_153327-1328x747.jpg 20170123_153317-1328x747.jpg 20170123_153310-747x1328.jpg 20170123_153303-1328x747.jpg 20170123_153300-747x1328.jpg 20170123_153257-747x1328.jpg
     
    umutd07 bunu beğendi.
  5. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Emirhan ben bu filmi biliyorum , Titanic değil mi bu görseller ? :D
     
    bayteriner, seryılmaz ve emirhancakir bunu beğendi.
  6. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    Emirhan senin aracının taban sacında delik yok bu fotoğraflara göre,deliklerde yer yer sac var :D Senin bu hurdayı adam etme konusundaki iyimserliğini gördükçe geleceğe yönelik umutsuzluğumu gözden geçirmeden edemiyorum.Yalnız bu arada dizi film izler gibi izlemeye başladık paylaşımlarını,gelecek bölümde neler olacak diye heyecan içinde bekliyoruz emin ol:)
     
    Ali34CaN, KAPSHY ve ReNe bunu beğendi.
  7. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    :D:D:D:D
     
  8. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Evet, Titaniğin ta kendisi bu film :D Titanic 2 oluyor bu, denizden çıkarttık batmayan gemiyi yeniliycez :D
    İnanın herkes bu hurdayla uğraşma, sat, hurdaya ver diyip duruyor. Kafamı yediler diye diye. Delikler de sac var evet :D yolcu koltuğunun olduğu yer komple arka kapı dibinden itibaren kopuk ön kapıya kadar. Bastırınca aracın altına eğiliyor ve aralar açılıyor. Bu sorunlar yetmezmiş gibi bir de yağ yakmaya başladı 3-4 gün önce. Daha bir yeri bitiremeden başka bir yeri çıkıyor meletin :D
     
    ReNe bunu beğendi.
  9. bayteriner

    bayteriner Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesaj:
    319
    Alınan Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail Akkaş
    Araç Modeli:
    Cerato
    Kolay gelsin Emirhan arkadaş. Sen her yeni paylaşımda olumsuzlukları gündeme getirdikçe; bir arabaya ancak böyle ihanet edilebilinir diye düşünüyorum. Arabanın kaportası çürümüş olabilir, poyranın kaynatılmasını anlamam mümkün değil. O işlemi yapan "usta"yada diyecek söz bulamıyorum. En başta söyledim"bu işlere girmek cesaret ister" diye. Kendi emeğinle bazı işlemleri yapabilirsiniz. Ancak motorun yağ yakması mide bulandırıcı bir durum. Taban sacının değişmesi iyi bir kaportacı ile halledilir. Yağ yakan bir motor o kadar kolay temizlenmez.
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  10. bayteriner

    bayteriner Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesaj:
    319
    Alınan Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail Akkaş
    Araç Modeli:
    Cerato
    Ne diyeyim ALLAH kolaylık versin
     
  11. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Taban sacını da inşAllah yarın akşam başlıyorum. Aracı güzel yüksek açılan bir kriko bulup dingilin tam ortasına vurup kaldıracağım. altını oksijen şalama ile yakıp eski pis zifti temizleyip sacın çürük yerlerini kesme taşı ile kesip yeni sacı puntalayıp uçlarından, çekiç ile aracın altının şeklini vererek puntalayacağım. en son puntalama ve aracın taban şeklini verdirme işlemi bittikten sonra komple aralıksız çekmeden tek parça şeklinde başlayıp bitireceğim parçanın kaynağını. Ertesi gün de içeriden eski aracın orjinal ziftini yakıp içeriye komple kaynak yapacağım. Umarım kaynak yaparken, kesip biçerken kendimize zarar vermeyiz :) Motorun yağ yakması aslında temizlenebilir, jilet gibi olur. Ama tabi ki maddi durum gerekiyor bunu yapabilmek için. Belki o zamana maddi durumum olursa motoru vinç ile indirip yapabiliriz inşAllah sorunsuz bir şekilde toplayabiliriz. Motoru komple ciddi anlamda sıfır yapmak için çok Motor Mekanik kitabı okumam gerekiyor :)
     
  12. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Onu kaynaklayan, motoru saçma sapan pistonlar ile toplayan şahsiyetler de gerçekten "usta" imiş. motor 2 valf silindir başı. Üzerinde ki silindirler 3 valf. Çok merak ediyorum o valf ağızları iki valf yerinin ortasına mı basıyor nereye basıyor acaba. Boşluk zaten istemedeğin kadar vardı.
     
  13. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Harfiyat çalışmaları başladı :)
    Şoför tarafında ciddi derecede çürükler var. sacın altı komple delik sanırım. düzgün kaynatmamışlar ve tekrar çürümüş. şoförün yanında ki yolcu koltuğunun ön kısmına ayağınız ya da eliniz ile bastırdığınız da kapı eşiğinin sacı ile taban sacı 1 parmak kadar ayrılıyor ve orta direkten ön tarafa kadar komple açılıyor. Sanırım bunları yapmasaydım Allah korusun yolda giderken orada oturan kişi aracın altına inecekti. Yolcu koltuğunun arka tarafında ise koltuğun bastığı yerler ve emniyet kemerinin olduğu taban sacı zaten önceden görmüştünüz komple çürük. Bastırınca orası da kapı eşiklerinden ayrılıyor. Neyse fazla uzatmayalım, zift kazıma işine devam :D

    Harfiyat, kazı çalışmaları;
    20170124_180329-747x1328.jpg 20170124_180320-1328x747.jpg 20170124_180438-1328x747.jpg 20170124_180427-1328x747.jpg 20170124_180529-747x1328.jpg 20170124_180451-1328x747.jpg 20170124_180551-1328x747.jpg 20170124_180544-1328x747.jpg 20170124_180617-747x1328.jpg 20170124_180556-1328x747.jpg
     
    umutd07 ve heh bunu beğendi.
  14. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    İşte sağ yolcu koltuğunun orda ki her yeri patlak olan yama sacının puntalarını koparttım ve aracın altında ki koca delik.. Bu kadar olana kadar nerde kalmışlar çok merak ediyorum.

    20170124_213933-1328x747.jpg 20170124_213945-1328x747.jpg
     
    umutd07 bunu beğendi.
  15. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Saat oldu 10 bugün çok çalıştım :D yarın da diğer tarafı sökeceğim. Takip edenlere teşekkürler.
     
    KAPSHY ve ReNe bunu beğendi.
  16. ibrahimclk

    ibrahimclk Sürücü

    Katılım:
    28 Ekim 2016
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    25
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    İBRAHİM ÇELİK
    Araç Modeli:
    SPORTAGE
    Ellerine , emeğine sağlık gerçekten çok emek ve vakit harcıyorsun ama eminim bitince gururla biniceksin arabana :) takipteyiz :)
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  17. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Çok teşekkür ediyorum, umarım öyle olur. Gerçekten tüm vaktimi çalıyor ama umarım harcadığım vakde ve emeğe değer. Bu aracı bu hale getiren insanları da kınıyorum. Bir araç ne kadar hor, ne kadar pis kullanılabiliyor ise daha da beter halini yapmışlar. Her kullanan iteleyip ötelemiş. İçten sac kaynatmışlar dıştan açık bırakmışlar. Onu da punta ile kaynatmışlar. kaynak bile değil. Her yerinden su almış içeri ve çürük olmayan hiç bir yer yok . Taban sacını elinizle itseniz aracın altına gidiyor. Nasıl kasa ile birleştireceğim hiç bir fikrim yok.
     
  18. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Arkadaşlar merhaba. Bugün arka sağ teker sürekli denge kolunun burçlarından dolayı oynuyordu her yöne. Öğle paydosum da dona dona karın altında tekeri söktüm ve denge kolunu söküp burçlardan birini değiştirdim. Oksijen ile eski burcun lastiğini yaktırdım. Çıkmıyordu çünkü. Kol boşaltıldı, kelebek gibi bir şey var kafasında büyük ortası merkezkaç şeklinde olan bir mili vardı. Yeni burca taktım. Kola vazelin ile sürerek geçirdik. Diğer burcu değiştirmeye vaktim olmadı, öğle paydosum bitti ve tekeri geri taktım. Yarın da kolun diğer ucun da ki burc'u değiştireceğim inşAllah.

    Arabaya ilk restorasyona başladığım da koltukları sökmüştüm. Koltukları sökmek için 2 tane tornavidam kırılmıştı. Başka tornavidam da yoktu zaten. Adamlar koltuğu akıllı vida ile tutturmuşlar.. Çürümüş ve kaynamış vida da. Komşumdan tornavida istemiştim. Verdiği tornavida İZELTAŞ idi. Onunla zorladım, vidanın ağzı bozuldu ve en son vida açıldı. Tornavida da hiç bir şey yoktu. Ben de ucuz mala para verecek kadar zengin değilim diyerek gittim bugün İZELTAŞ'ın 7 parça tornavida setini aldım :) Ömür boyu garantili, kafam rahat. Kaybetmedikçe ömürlük tornavidalarım var artık :)

    8519 eklentisini görüntüle
     
    umutd07 bunu beğendi.
  19. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Takımlarda kalite benim için tecrübe ile sabittir. Ceta ya da Beta diye olan kaliteli markalar da olsa eminim o vidayı açarken uçları kırılmasa bile zarar görecekti. Eviniz ve aracınız için sadece benim kanaatim İZELTAŞdır.
    Bu da takımın resmi;
    20170126_163607_001-747x1328.jpg
     
    ReNe bunu beğendi.
  20. Ayberk

    Ayberk Sürücü

    Katılım:
    12 Aralık 2015
    Mesaj:
    134
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Tekirdağ
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yenici
    Araç Modeli:
    Kia Rio Fancy
    Köyde çiftçilik yaptığımızdan ağır takımlarla işimiz oluyo kesinlikle İZELTAŞ ve RİCO tavsiye edilir...
     

Bu Sayfayı Paylaş