10 Kasım LPG KABLO

Baskı-Balata ve Bilyesi Değişimi(Baskı Balata Değişim Paylaşımlarını Buradan Yapalım)

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda heh tarafından 12 Temmuz 2014 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba değerli üyelerimiz.Manuel vitesli araçlarımızda belli bir kullanım zamanından sonra,materyal ömrü,biraz da şehir içi ve dışı kullanıma ama daha çokta kullanım alışkanlıklarına göre baskı balata problemi yaşarız ve bu sıkıntılar belli şekillerde kendilerini gösterir.Baskı balata ömrü azalıp değişim zamanı yaklaştıkça baskı balata ömrünün bittiğini gösteren emareler artar.

    Mesela;Arabaya yavaş yavaş gaz verdiğinizde araç hızlanıyor birden yüklendiğinizde motor devri hızla yüklendiği halde sürat eskisi gibi aynı oranda artmıyorsa baskı ile balata birbirini kavramıyor/sıyırıyordur.Ya da debriyaj pedalınız artık çok altta kavramaya başlamıştır ve serttir.

    Daha önce baskı balata değişim zamanının tayin edilebilmesi için kendimiz tarafından yapılabilecek basit kontrolleri içeren bir konu açıp test prosedürlerini paylaşmıştım.

    Siz de linkteki testleri yaparak baskı balata değişim zamanınızın gelip gelmediğini anlayabilirsiniz.Link; http://www.kiaclubtr.com/showthread....nla%FE%FDl%FDr

    Ancak ben ilgili maddeleri buraya da ekliyorum;

    Doğru debriyaj balatası değişim zamanını aşağıdaki bazı kolay testleri yaparak kendimiz anlayabiliriz.(Bu testleri yaparken lütfen kendimizin ve çevremizdekilerin emniyetini tehlikeye düşürecek tüm kontrolleri yaparak olumsuz durumları ortadan kaldıralım.Durum emniyetli olduğunda bu testleri yapalım.)

    1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır.Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz.Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır.Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir.Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir.Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden debriyaj baskı balata ve bilye değişimi için bir servis/debriyaj-şanzuman tamircisine gitmenizde fayda vardır.Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir.Ya da balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verebilir.Bu durum şüphesiz ekstra masraf açacaktır.Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilse de yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukça da pahalı makine parçalarıdırlar.Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır.Aşınmış balata ayrıca yakıt sarfiyatını da yükseltir.Aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır.Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleri de zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.

    2. Aracınızı dik bir yokuşa önü aşağıya gelecek şekilde park edip el frenini çekin.Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı ileri gitmekten alı koyacaktır.Ancak debriyaj balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde balata aracınızı hafifte olsa ileri kaçıracaktır.Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz.Ancak biliyoruz ki bazı kia modelleri araç yeni de olsa viteste bırakıldığında aracı kaçırmaktadır.O yüzden diğer testlerin tamamını uygulamakta fayda var.

    3. El freninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın.Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda aşağı indirir.Aracınız bu halde stop etmeye eğiliminde bulunuyor ve aracınızın arkasını siz debriyaj pedalına basıp çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilir.

    4. El freninizi çekin.Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 devre,benzinli ise 4.000-4.500 devre kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır.Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşmıştır.Stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    5. Aracınızı düz bir yere park edin.Önü boş olsun.Dizel araçlarda 3.000,benzinli araçlarda 4000-4500 devre kadar motorunuzu getirin.Bu devirde 3,4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın.3 Viteste kalkmıyorsa balatanız sağlamdır.3.viteste kalkıyor ama 4.viteste kalkamıyorsa kısa bir süre daha idare edebilirsiniz ancak 5.viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.NOT:Bu durum 5-6 vitesli araçlarda değişiklik gösterebilir.6 vitesli araçlarda 3. viteste araç kalkabilir.

    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır.Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.

    Pek çok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevi de görür.(Bizim araçların tüm modellerinde bu şekilde değil diye biliyorum.Bu durumu en iyi Mustafa Bey(silverhawk07) bilir.)Bilyenin sızdırmaya başlaması balatayı yağlayacaktır.Bu da aracınızı kullanılamaz hale getirebilir.Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir.Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için debriyaj baskı ve balatanız değiştirilirken bahsi mevzu hidrolik merkezini-debriyaj bilyesi de değiştirilmelidir.(Hidrolik merkezi bu şekilde olan araçlar için.)
     
    borayz, u_d_cicek ve Mahir bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ben de aracımın baskı balata ve bilyesini geçen Çarşamba değiştirtmeye karar verdim.Paylaşım yayılıp ileride değiştirmeye karar verenler için kılavuz olması maksadı ile bu baskı balata değişimini biraz detaylandıracağım.

    Aslında ben de aracımın baskı balata değişim zamanını tayin etmek için kendi açtığım konudaki testleri yaptım.Aslında biraz daha zaman vardı.Yani testleri hemen hemen geçiyordu.Ancak benim aracımda beni rahatsız eden neydi?;

    -aracım özellikle 2. viteste gaza biraz fazla yüklendiğimde balata sıyırıyordu.Yani motor devri sanki boştayken gaza basıldığındaki atiklikle arttığı halde,araç sürati aynı isteklilikle yükselmiyordu.Normal şekilde yavaş yavaş hızlandığımda sorun yaratmıyordu.
    -eskiden çok nadir olan geri vitese geçerken tam geçmeme ve sıyırma sesi artık daha sık meydana gelmeye başlamıştı.
    -debriyaj pedalı artık iyice sertleşmişti.
    -eskiden yukarıda kavrayan debriyaj,pedalı tam basılı konumdan hemen kaldırır kaldırmaz kavramaya başlamıştı.
    -araç ilk hareket esnasında titreme yapıyordu.
    -gaz kestiğimde araba motor freni ile yavaşlama eğilimine geçerken ve gaza bastığımda özellikle 2. viteste silkeleme yapıyordu.Bu silkeleme şiddetli idi.
    -aracım artık eskisi gibi hızlanmıyordu.İvmelenme düşmüştü.

    Ancak yokuşta aracım bayılmıyordu.Özellikle 3. vites ve sonrası viteslerde dişli oranı gereği balata sıyırma yapmıyordu.Uygun devirde vites değişimi yaptığım için yokuşta herhangi bir kayıp yaşamıyordum.

    Tüm bunları üst üste koyduğumda ve yukarıda yazdığım mesajda bulunan testleri yaptığımda daha zamanım olsa da debriyaj baskı balata ve bilyasını değiştirmeye karar verdim

    Aslında ben bu değişime geçen kışta yanlış hatırlamıyorsam Aralık ayında karar vermiştim.Mahir Bey kendi baskı balata değişimi için Sandıkçı KIA Sakarya ya gitmiş ve sanayi ile aynı fiyata baskı balatasını değiştirtmişti.Onun aracı da aynı benimki gibi 1.5 dizel cerato.1.5 dizel cerato ve riolara uyumlu baskı balata seti -ki bu kit set halinde satılıyordu.- diğer, parça parça fiyatlandırılan baskı balata takımına göre daha uygun fiyatlı idi.Mahir Bey o zaman değiştirtti Mahir Bey e bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

    Daha sonra O periyotta bende değiştirmeye karar verdiğim baskı balata seti için Sandıkçı KIA yı aradım ve o ürün için kampanya olduğunu ve kampanyadan dolayı fiyatın indirimli olduğunu söylediler.Ancak ellerinde o setten yoktu ve sipariş etmeleri gerekiyordu.Sonrasında yanlış hatırlamıyorsam bir süre o setin tedarik aşamasında kalacağını ve parçaların Koreden getirilerek Çelik Motor stoklarına alınacağından bahsettiler.Kampanyanın o parça gelene kadar da sona erebileceğini eklediler.Ben de yukarıdaki mesajda ki testleri tekrar yaptım ve daha zamanım olduğuna kanaat getirerek
    değişimden biraz da zorunlu olarak vazgeçtim.

    Daha sonra malumunuz 3,5 ay kadar yurtdışında bulundum.O süreçte araba yattı ve gelince yine 2. vitesteki sıyırmadan yola çıkarak baskı balata değiştirmeye karar verdim.Ancak kampanya ve indirim varsa yapacaktım bu işi.Yoksa biraz daha erteleyecektim.
     
    Zeki_80 ve u_d_cicek bunu beğendi.
  3. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Hakan bey tekrardan hayırlı olsun çıkan volani gorebildiniz mi
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sakarya Sandıkçı KIA yı aradım ve yedek parçadaki arkadaşla görüştüm.Bahsekonu parçadan bahsettim ve sonra bendeki parça numaraları ile ondakileri teyit ettik ve Çelik Motor stoklarında bu malzemenin olduğunu öğrendim.Fiyatını sorduğumda İşçilik dahil 550 TL olduğunu öğrendim.Kampanya olduğunu söylediler.Yani indirim vardı.Hem parça hem de işçilikte.Açıkçası çok mutlu olduğumu söylemeliyim.Ben de sipariş vermelerini istedim.Ancak fiyata KDV dahil mi diye sormayı unutmuştum.Daha sonra Metin ile yaptığım bir telefon görüşmesinde sağolsun Metin bu durumu hatırlattı.İçime bir kurt düşse de KDV dahil fiyat olmasını temenni ettim.Sipariş için saat 15.30 u geçtiği için 1 gün beklemek gerekiyordu.15.30 dan önce yapılan siparişler ertesi gün,sonrasında yapılan siparişler ise +1 gün daha sonra ellerine geçiyordu.

    Daha önce niyetlendiğim halde Sandıkçı KIA ya hiç gitmemiştim.Ancak kendini geliştiren bir servis olduğunu ve memnun kia kullanıcı sayısının günden güne arttığını forumdan takip etmiştim.

    9 Temmuz Çarşamba günü telefon ile görüştüğümde işin 4-5 saat süreceğinden erken gelmem tavsiyesine uyarak saat 10 sularında Sakarya ya yola çıktım ve 10.40 gibi Sandıkçı KIA ya vardım.abi oraya gitmeden önce parçanın gelip gelmediğini öğrenmek için bir daha yedek parçayı aradım ve parçanın geldiğini teyit ettim.Daha önce sadece Kocaeli servisini kullanmıştım ve bir kez de Bursa da servis içerisine girmiştim.Daha kapıdan içeri girdiğimde Sandıkçı servisin çok daha geniş alana sahip olduğunu gördüm.İçerisi tıklım tıklımdı.Yani insanlar belli ki bu servisten memnundu ve tercih ediyorlardı.

    Önce arabayı dışarı park edip aklımdaki KDV soru işaretini yok etmek ve koordine için içeri arabasız girdim.KDV dahil işçilik + baskı balata seti toplam 550 TL idi.Kapıda servis danışmanı beni karşıladı ve o sıcak ve Ramazan ayı olmasına rağmen güler yüzü daha kapıda beni etkiledi açıkçası.Sağolsun hemen ilgilendi ve problemi sordu.Detayları ve öncesini anlattıktan sonra ilgili ustaları çağırdı ve onlarda şikayetimi dinledi.Baskı balata değişim zamanının geldiğini kime bakıttığımı sordular ve ben de kimseye bakıtmadığımı kendim tespit ettiğimi söyledim:)

    Arabayı içeriye aldım ve ustalara teslim ettim.Bir süre sonra sonra arabayı götüren ustalardan biri geldi ve 'Abi haklısın baskı balata değişim zamanı gelmiş' dedi.Kayıt yapıldıktan sonra arabanın olduğu yere gittim ve iş bitene kadar da çok az oradan ayrıldım.Tüm değişimi seyrettim.Araçta 2 usta çalıştı sürekli.İşçilik ve tecrübe açıkçası beni etkiledi.Ustalar tecrübeliydi ve hepsi orta yaşa yakın ve ya orta yaşlı idi.

    Daha önce baskı balata değişimi aracımda yapılmadığından sökülecek parçalar hakkında çok fazla bir tahminim yoktu.Ancak neredeyse motor bölümünün yarısı söküldü.Önce motor bölümünün üstünden hava emiş filtre keysi komple,akü ve akü tabanlığı+tutucuları,hava akış sensörü borusu ,filtre keysi sonrasında turboya kadar olan temiz hava borusu,turbo ile intercooler arasındaki boru,emme manifoldu ile intercooler arasındaki boru.Bazı baska boru bağlantıları,debriyaj hidrolik merkezinin debriyaja bağlantı kısımları ve vites halatı bağlantıları ve şu anda aklıma gelmeyen bir sürü sensör kablosu ve devre bağlantısı söküldü.

    Daha sonra aracı tekrar lifte kaldırdılar Ve alttan sökmeye devam ettiler.Önce motor karter koruma kapağını söktüler.

    [​IMG]

    Daha sonra ön tekerlekleri söktüler;
    [​IMG]

    Bu arada her sökülen parçayı da itina ile kontrol ettiler.Tabi bende kontrol ettim ve birçok soru sordum.Sağolsunlar tek tek cevap verdiler.Aslında detaya girecek sorulardı %90 ı ve doyurucu/tatmin edici cevaplar aldığımı belirtmeliyim.

    Balatalar ve ön diskler iyi durumda idi.Bijon saplamalarında diş sıyırma yoktu.Disk bağlantı vidası iyi durumda idi.Dönmemişti.

    Disk bağlantı somununu söktüler ve amortisör aks bağlantısını ayırdılar.Hava kanalları diskte görülebiliyordu.Ön çamurluk davlumbazlarını söktüler.
    [​IMG]

    Disk aks bağlantı dişlerinde sıyırma yoktu ve aşınmada tespit etmedik.Lastiklerde yırtılma ya da deformasyon incelme yoktu.Hem ben,hem de ustalar.:)
     
    Son düzenleme: 11 Nisan 2016
    egemen_erkal@hotmail.com bunu beğendi.
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim.Kaçırdım Mahir Bey.Ben bekleme salonunda iken söküp tornaya götürmüşler.Ben tornadan sonraki halini gördüm.Resim ekleyeceğim:)
     
    Mahir bunu beğendi.
  6. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.877
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Cee'd 1.6 CRDi Otomatik
    Hayırlı olsun, sandıkçı kia nın en kaliteli servisidir.
     
    heh bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sandıkçı KIA Servisine Sonsuz Teşekkürler....

    Aks körükleri kirli olmasına rağmen elastikiyetini kaybetmemişti.Disk amortisör bağlantı civatalarında boşluk laçkalaşma yoktu.Civatalar ddeforme olmamıştı ve bükülmemişti.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hazır açılmışken şanzuman yağını da boşalttırdım.

    [​IMG]

    dişler hem şanzuman hem de tekerlek tarafında iyi durumda idi.Lastikler de öyle.

    [​IMG]

    Teker teker motor ve şanzuman kulakçıklarını da söktüler.Sökmeden önce motoru askıya aldılar.

    [​IMG]
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Çok teşekkür ederim Hüseyin Bey.Az çok arabadan ve ya mekanikten anlayan birisi olarak ben de test ettim onayladım.Size katılıyorum.
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sandıkçı KIA Servisine Sonsuz Teşekkürler....

    Şanzumanı aşağı indirdiler.

    [​IMG]

    Şanzumanın içi balata tozu olmuştu.Sürekli ısınıp soğumaktan kahverengi/turuncu karışımı bir renk oluşmuştu.

    [​IMG]

    Bir ara çok sıcak olduğu için bekleme salonuna daha serin bir yere,bekleme salonuna geçtim.O arada volan diskini söküp tornaya götürmüşler.Tornalama öncesi volanın durumunu görmedim ve parça tornada iken volanın bağlantı yerinin fotoğrafını çektim.

    [​IMG]

    Resimde görülen civata yuvaları olan motor-volan bağlantı diskinin sol tarafında volanın yanlış balansa sebep olmaması için metal rod diskin sol tarafında dikkat çekiyor.

    [​IMG]

    Buradan daha net görülüyor.
    [​IMG]
     
  10. cihanbilal

    cihanbilal Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Ekim 2013
    Mesaj:
    502
    Alınan Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cihan Bilal
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 2012
    Baskı balatanın masrafı nedir abi ?
     
    heh bunu beğendi.
  11. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    Hakan abi hayırlı olsun. Herhalde kerata bu bakımdan sonra bir daha naz yapmaz :)
     
    heh bunu beğendi.
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu resimde turbo da sağ üst tarafta görülebiliyor.

    [​IMG]

    Çıkan eski balata ve altında baskı kısmı;
    [​IMG]

    Rod;
    [​IMG]

    Diğeri;

    [​IMG]

    Balatayı detaylı incelediğimizde aslında balatanın henüz birmediğini gördüm.Ustalar ile beraber tekrar inceledik ve balatanın yarıya yakınının hala durduğunu daha kullanılabileceğini konuştuk.Ancak sıkıntı baskı(Kapak)kısmında idi.Deforme olmuştu ve biraz da yıpranmıştı.Sıyırmanın sebebi buydu.Baskı bilyası da çok iyi durumda sayılmazdı.;
    [​IMG]
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Liste fiyatı ne idi tam hatırlamıyorum şimdi ama yarın servis bilgilendirme kağıdının fotoğrafını eklerim.Kağıt arabada kaldı.Ama 300 TL civarındaydı.İşçilikle birlikte 550 TL.

    Çok teşekkür ederim.Yapmaz herhalde.Gönlünü yeterince aldım:D
     
  14. cihanbilal

    cihanbilal Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Ekim 2013
    Mesaj:
    502
    Alınan Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cihan Bilal
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 2012
    anladım abi kız gibi olmuştur araba bende sakaryadayım yine gelirsen görüşelim, aslen kocaeliliyim bende :)
     
    heh bunu beğendi.
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sandıkçı KIA Servisine Sonsuz Teşekkürler....

    Volan diski tornadan geldi.Sadece toz paso almışlar.Çok az yanma izleri varmış.Yepyeni görünüyordu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Çok önemli parçalar için ben mutlaka orjinalini kullanmanızı tavsiye ederim.Ben nasıl kullanıyorum derseniz;ben polen filtresi hariç orjinal olmayan hiçbir sarf ve değişim/yedek parçası kullanmadım bugüne dek.Sizlere de orjinalden şaşmamanızı tavsiye ederim.En azından orjinal olmasa da en kalitelisini seçin aracınız için ki daha sonra arıza onarımlarına çok daha fazla bütçeler ayırmak zorunda kalmayın.İşte aracıma takılan baskı balata ve bilya seti ile parça numaraları.Bu parçalar 1.5 dizel cerato ve dizel rioya uygundur.Parçayı servise danışmadan uyumluluğunu teyit etmeden yine de almayın derim ben.

    [​IMG]

    Valeo marka orjinal kia yedek parçası.Kutularından çıkarıldıktan sonra;
    [​IMG]

    Baskı bilyesi ile birlikte;
    [​IMG]
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    İnşallah görüşürüz kardeşim.Ben en azından servis için gelecem oraya..Arada gezmeye de geliyorum.İnşallah görüşürüz.Kocaeli buluşması olunca da görüşelim.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sandıkçı KIA Servisine Sonsuz Teşekkürler....

    Debriyaj baskı bilyası;
    [​IMG]

    Şanzumanın baskı balata kısmını içinde taşıyan kısmındaki balata tozları yerine takılmadan önce balata temizleme spreyi ile temizlendi.Aks kolları ve bağlantı dişlileri de aynı şekilde temizlendi.Debriyaj çatalı;

    [​IMG]

    Baskı balata yerine takıldıktan sonra;

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aküyü daha önce değiştirdiğimde üzerinde yazan yazıları okumamıştım.Burada okuma ve paylaşma şansım oldu.;
    [​IMG]
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Herşey tekrar sökülme sırasına ters sıra ile tekrar yerine takıldı.Boşaltılan şanzuman yağının yerine resimdeki dijital sayaçlı pompa ile 2,0 litre castrol 75/90 şanzuman yağı koyuldu.

    [​IMG]

    Daha önce belirtmeyi unuttum;kontrol ettiğimiz önemli bir ayrıntı da şanzuman ve motor kulakçıkları idi.Hepsi sağlamdı ve çatlak/kopma yoktu.Bu resimde de görüleceği gibi turbonun temiz hava emişinden turbo temiz hava pervanesini ve turbo rotorunu kontrol ettik.Rotor yataklarında boşluk yoktu.Elle rotoru çevirdik ve dikey hareketler yaptırmaya çalıştık.Çok şükür ki rotor yatak boşluğu olması gerektiği gibi idi.Turbonunda hava giriş flencini,ve söktüğümüz turbo hava hortumlarını sprey ve sonrası hava ile temizledik.

    [​IMG]

    Sökülen parçalar tekrar;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Benim balata percinlere kadar gelmisti guzel paylasim olmus tesekkurler
     
    heh bunu beğendi.
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ben teşekkür ederim Mahir Bey.Siz bizimle paylaşmasanız hiçbirimizin haberi olmazdı.Ben de size teşekkür ederim.
     

Bu Sayfayı Paylaş