10 Kasım LPG KABLO

Arabanın rampalarda tepki vermemesi

'Cerato' forumunda MeeTiN tarafından 23 Mayıs 2017 tarihinde açılan konu

  1. MeeTiN

    MeeTiN Sürücü

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesaj:
    247
    Alınan Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin Boduroğlu
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1.6 CRDI LX 2008
    Merhaba Arkadaşlar

    Arabamın rampalarda gaza yüklendiğimde tepki vermemesi sıklaştı rampa bittikten sonra yine eski haline dönüyor veya vites küçültmem gerekiyor. Bir arkadaşım baskı balatadan yaptığını söyledi ama tam emin olamıyorum yardımcı olurmusunuz.

    baskı fiyatlarınıda araştırdım az çok ustam hersey dahil 900 dedi valeo marka sadece baskıya 500 tl dedi bana baya fazla geldi
    alo parcada valeo baskıyı 210 tl civarında buldum ustama dedim böyle buldum diye sakın alma o paraya çakmadır dedi pek inanmadım aloparçadan daha öncede ürün aldım hepside orjinaldi
    arkadaşlar bana bir fikir verin lütfen baskıdansa yolda kalmak istemem çekici falan haddini aşar eger yaşayan varsa daha önceden benzer sorunu direk değişim baskıyı.

    simdiden yorumlar için teşekkürler
     
  2. Storm31

    Storm31 Sürücü

    Katılım:
    6 Şubat 2015
    Mesaj:
    198
    Alınan Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Hatay
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet UYGUR
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX Comfort
    Ben baskı balatayı bundan 6 ay önce 230 tl civarına aldım orjinal. benzinli aracım.

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  3. Deeper

    Deeper Acemi Sürücü

    Katılım:
    2 Kasım 2016
    Mesaj:
    14
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AD
    Araç Modeli:
    RIO
    merhaba
    kavrama yeriniz gerçekten çok yukarda olduğuna inanıyorsanız evet değişimi yapın.
     
  4. MeeTiN

    MeeTiN Sürücü

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesaj:
    247
    Alınan Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin Boduroğlu
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1.6 CRDI LX 2008
    kavrama yeri en dipte yapıyor biraz üzeri yanı 2 cm civarında pedal yumuşak değil
    @Storm31 baskı balatanın markası valeo muydu

    bu sorunun kaynağını nasıl bulabilirim turbodan yapar mı acaba
    yarın obd ile bağlanıp aynı yerde deneme yapıcam bugun birde gaza yuklenınce kara duman attıgını farkettım ama cok az enjektor temizleyici alıp uyguluycam belkı tıkanıklık vardır.
     
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sadece balata değişmez,
    Baskı + BALATA + Bilya takım olarak değişir.
    Dizellerde ceratolarda bu 400-500 ü bulur. şanzıman indir bindir 200-250 de o tutar 750 civarı biter.

    Lakin,
    rampa yukarı gaza basınca motor devri yükselip boşta gidiyor ancak araç daha hızlı gitmiyorsa, balata denir.
    gaza bastığınızda motor devri yava yavaş yükselip araçta yavaş yavaş hızlanırsa balata diyemeyiz.

    Arıza lambası yanmadan kolay kolay obd II ile cevap alınamasada
    bazen sorun hatası düşmekte.
    denemek gerek
     
  6. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Valeo takım olarak geliyor tabi ürünü almadan teyıd alın karşı taraftan ben çakma olacağını zannetmiyorum Valeo çok iyi ürün dur
     
  7. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
  8. MeeTiN

    MeeTiN Sürücü

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesaj:
    247
    Alınan Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin Boduroğlu
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1.6 CRDI LX 2008
    Baskı balatamı kontrol ettim herhangi bir sorun. Bu süre zarfında würth yakıt katkısı kullandım ve arabayı iyice zorladım pislikten olma ihtimali için ama tepkisizlik sorunu kafasına göre zaman zaman oluyor.
    vites geçişlerinde rampalarda bazen düz yolda kafasına göre takılıyor. Bugün 3.viteste 2.500 devirlerde giderken 4.vitese attım araba bi anda yığıldı ve hızlanmayı bıraktı gaza dibine kadar batım yaklaşık 3-4 saniye sonra araba birden ok gibi fırlamaya başladı. her zaman başka tepkiler veriyo anlıyamıyorum kaynağını sanki turbo devreye girmiyor veya geç giriyor gibi geldi bana fikri olan var mı?
     
    rem21 bunu beğendi.
  9. deza.

    deza. Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2017
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cuma B.
    Araç Modeli:
    Getz 1.5 CRDI
    Tavsiyem basitten zora doğru ilerleyin. Her çekiş probleminin kaynağı debriyaj seti kaynaklı olmayabilir.
    Bunun haricindekilerden ilk aklıma gelenler :
    - Hava akışmetre kontrolü temizliği
    - Orjinal yakıt filtresi ile filtre değişimi
    - Başka istasyondan yakıt alıp test etme
    - Yakıt deposundaki şamandıranın dibinde bulunan filtre temizliği
    - Enjektörlerin kontrol edilmesi
    - Enjektör temizleyiciyi daha önce periyodik olarak kullanmadıysanız şimdi kullanmanız faydadan ziyade zarar verebilir. Zamanla oluşan yakıt hattındaki pislikleri söküp enjektörlere zarar verebilir.
    - Hangi viskozite yağ kullanıyorsunuz bilmiyorum ama CRDI için 5w40 tavsiye ediliyor , turbo yağlanmasının daha iyi olduğunu söylüyorlar.
    - Sizin aracın kronik bir problemleri varsa ilk onlara yoğunlaşmalı. Örneğin getz de kronik depo boya atma sorunu var , 5 viteste arabam bayılıyordu gitmiyordu. Şamandırayı söktüm altındaki filtresini güzelce temizleyip geri taktım , bidaha da problem yaşamadım. Buna benzer bilindik kronik problemler çözümü kolaylaştırıyor.

    Umarım kısa sürede probleminiz çözülür.

    LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    zeynel54 bunu beğendi.
  10. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Arac 1800 devir altinda cansiz kalmasi sasirtmaz.
    Ancak 1800 devir yukarisinda koltuga yaslamasi gerek.

    3 ana nokta
    1 intercooler uzerindeki map sensorunu yagsiZ kontak spreyi ile temizleyin.
    Gaza bastiginizda turbo devreye girdiginde 2000 devir yukarisi ontercooler emme manofolt hortumu sismesi tas gibi olmasi gerek

    2 hava filtresi uzerindeki soketin bulundugu bogumu filtre ustunu sokerek maf sensorunu yagsiz kontak spreyi ile temizleyin.

    3. Selenoid valfin turboya giren borusu cekildiginde pamakla test ettiginizse boru emme yapmasi gerek.
    Test edin.

    En son egr nin soketini cekip egr siz test edin.
    Bunlari tek tek deneyerek sonuca gidin.

    Egr ve emme temiz degilse performans dusuk olur.
    Usta inceler yada emmeden kontrol edilir.

    Turbo daha hassas bir konudur.
    Bilen bakmasi gerek

    Enjektorler en son , kurcalatmanizi tavsiye etmem.
    Kolay ayar tutmuyor
     
    rem21 ve zeynel54 bunu beğendi.
  11. smurf55

    smurf55 Sürücü

    Katılım:
    6 Mart 2016
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    TR
    Gerçek Ad-Soyad:
    halil ibrahim Şirin
    Araç Modeli:
    kia cerato lx
    Aynısı bende de oluyordu aracım 2006 cerato ilk egr iptal edildi sonra selenoid valf değişti sizinki büyük ihtimalle selenoid valf

    SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    zeynel54 bunu beğendi.
  12. Cerato28

    Cerato28 Acemi Sürücü

    Katılım:
    14 Ağustos 2016
    Mesaj:
    24
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cihan Önerge
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Büyük ihtimalle aracı eco modda kullanıyorsunuz hiç tavsiye etmem, yokuş yukarı kendiniz vites atarsınız hızınıza göre vites yüksekse araç daha düşük vitese otomatik geçer buda patinaj çekmesine yol açar manuel modda kullanıp gaza yavaşça basarak tekrar deneyin işe yarayacaktır
     
  13. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    merhabalar aynı sorun bendede var sorunu giderdinimi giderdiyseni nasıl halloldu
     
  14. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    merhabalar selenoid valf değiştikten sonra sorun halloldumu. halolduysa valfi nerden ve ne kadara aldını
     
  15. smurf55

    smurf55 Sürücü

    Katılım:
    6 Mart 2016
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    TR
    Gerçek Ad-Soyad:
    halil ibrahim Şirin
    Araç Modeli:
    kia cerato lx
    Kusura bakma uzun zamandır forumlara girmiyordum Selenoid valf değiştikten sonra halloldu servisten orijinal taktırdım 450 TL gibi birşeydi bir turbo emme hortumlarını kontrol edin aracın çekişi düşmüştü ve kara duman çok atıyordu turbo hava emiş hortumu yırtılmış değiştirdim düzeldi


    SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    rem21 bunu beğendi.
  16. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    ogün abi valla çok süper anlatmışsınız elinize sağlık
     
    ogun bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş