Merhaba Arkadaşlar Arabamın rampalarda gaza yüklendiğimde tepki vermemesi sıklaştı rampa bittikten sonra yine eski haline dönüyor veya vites küçültmem gerekiyor. Bir arkadaşım baskı balatadan yaptığını söyledi ama tam emin olamıyorum yardımcı olurmusunuz. baskı fiyatlarınıda araştırdım az çok ustam hersey dahil 900 dedi valeo marka sadece baskıya 500 tl dedi bana baya fazla geldi alo parcada valeo baskıyı 210 tl civarında buldum ustama dedim böyle buldum diye sakın alma o paraya çakmadır dedi pek inanmadım aloparçadan daha öncede ürün aldım hepside orjinaldi arkadaşlar bana bir fikir verin lütfen baskıdansa yolda kalmak istemem çekici falan haddini aşar eger yaşayan varsa daha önceden benzer sorunu direk değişim baskıyı. simdiden yorumlar için teşekkürler
Ben baskı balatayı bundan 6 ay önce 230 tl civarına aldım orjinal. benzinli aracım. SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
kavrama yeri en dipte yapıyor biraz üzeri yanı 2 cm civarında pedal yumuşak değil @Storm31 baskı balatanın markası valeo muydu bu sorunun kaynağını nasıl bulabilirim turbodan yapar mı acaba yarın obd ile bağlanıp aynı yerde deneme yapıcam bugun birde gaza yuklenınce kara duman attıgını farkettım ama cok az enjektor temizleyici alıp uyguluycam belkı tıkanıklık vardır.
Sadece balata değişmez, Baskı + BALATA + Bilya takım olarak değişir. Dizellerde ceratolarda bu 400-500 ü bulur. şanzıman indir bindir 200-250 de o tutar 750 civarı biter. Lakin, rampa yukarı gaza basınca motor devri yükselip boşta gidiyor ancak araç daha hızlı gitmiyorsa, balata denir. gaza bastığınızda motor devri yava yavaş yükselip araçta yavaş yavaş hızlanırsa balata diyemeyiz. Arıza lambası yanmadan kolay kolay obd II ile cevap alınamasada bazen sorun hatası düşmekte. denemek gerek
Valeo takım olarak geliyor tabi ürünü almadan teyıd alın karşı taraftan ben çakma olacağını zannetmiyorum Valeo çok iyi ürün dur
Hakan beyin baskı balata ile yapmış olduğu çalışma var okursanız iyi olur http://www.kiaclubtr.com/threads/debriyaj-balatasının-değiştirilmesi-gerektiği-nasıl-anlaşılır.5012/
Baskı balatamı kontrol ettim herhangi bir sorun. Bu süre zarfında würth yakıt katkısı kullandım ve arabayı iyice zorladım pislikten olma ihtimali için ama tepkisizlik sorunu kafasına göre zaman zaman oluyor. vites geçişlerinde rampalarda bazen düz yolda kafasına göre takılıyor. Bugün 3.viteste 2.500 devirlerde giderken 4.vitese attım araba bi anda yığıldı ve hızlanmayı bıraktı gaza dibine kadar batım yaklaşık 3-4 saniye sonra araba birden ok gibi fırlamaya başladı. her zaman başka tepkiler veriyo anlıyamıyorum kaynağını sanki turbo devreye girmiyor veya geç giriyor gibi geldi bana fikri olan var mı?
Tavsiyem basitten zora doğru ilerleyin. Her çekiş probleminin kaynağı debriyaj seti kaynaklı olmayabilir. Bunun haricindekilerden ilk aklıma gelenler : - Hava akışmetre kontrolü temizliği - Orjinal yakıt filtresi ile filtre değişimi - Başka istasyondan yakıt alıp test etme - Yakıt deposundaki şamandıranın dibinde bulunan filtre temizliği - Enjektörlerin kontrol edilmesi - Enjektör temizleyiciyi daha önce periyodik olarak kullanmadıysanız şimdi kullanmanız faydadan ziyade zarar verebilir. Zamanla oluşan yakıt hattındaki pislikleri söküp enjektörlere zarar verebilir. - Hangi viskozite yağ kullanıyorsunuz bilmiyorum ama CRDI için 5w40 tavsiye ediliyor , turbo yağlanmasının daha iyi olduğunu söylüyorlar. - Sizin aracın kronik bir problemleri varsa ilk onlara yoğunlaşmalı. Örneğin getz de kronik depo boya atma sorunu var , 5 viteste arabam bayılıyordu gitmiyordu. Şamandırayı söktüm altındaki filtresini güzelce temizleyip geri taktım , bidaha da problem yaşamadım. Buna benzer bilindik kronik problemler çözümü kolaylaştırıyor. Umarım kısa sürede probleminiz çözülür. LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arac 1800 devir altinda cansiz kalmasi sasirtmaz. Ancak 1800 devir yukarisinda koltuga yaslamasi gerek. 3 ana nokta 1 intercooler uzerindeki map sensorunu yagsiZ kontak spreyi ile temizleyin. Gaza bastiginizda turbo devreye girdiginde 2000 devir yukarisi ontercooler emme manofolt hortumu sismesi tas gibi olmasi gerek 2 hava filtresi uzerindeki soketin bulundugu bogumu filtre ustunu sokerek maf sensorunu yagsiz kontak spreyi ile temizleyin. 3. Selenoid valfin turboya giren borusu cekildiginde pamakla test ettiginizse boru emme yapmasi gerek. Test edin. En son egr nin soketini cekip egr siz test edin. Bunlari tek tek deneyerek sonuca gidin. Egr ve emme temiz degilse performans dusuk olur. Usta inceler yada emmeden kontrol edilir. Turbo daha hassas bir konudur. Bilen bakmasi gerek Enjektorler en son , kurcalatmanizi tavsiye etmem. Kolay ayar tutmuyor
Aynısı bende de oluyordu aracım 2006 cerato ilk egr iptal edildi sonra selenoid valf değişti sizinki büyük ihtimalle selenoid valf SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Büyük ihtimalle aracı eco modda kullanıyorsunuz hiç tavsiye etmem, yokuş yukarı kendiniz vites atarsınız hızınıza göre vites yüksekse araç daha düşük vitese otomatik geçer buda patinaj çekmesine yol açar manuel modda kullanıp gaza yavaşça basarak tekrar deneyin işe yarayacaktır
merhabalar selenoid valf değiştikten sonra sorun halloldumu. halolduysa valfi nerden ve ne kadara aldını
Kusura bakma uzun zamandır forumlara girmiyordum Selenoid valf değiştikten sonra halloldu servisten orijinal taktırdım 450 TL gibi birşeydi bir turbo emme hortumlarını kontrol edin aracın çekişi düşmüştü ve kara duman çok atıyordu turbo hava emiş hortumu yırtılmış değiştirdim düzeldi SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi