10 Kasım LPG KABLO

Araç Bazen Rolantide Stop Ediyor

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda med_cezir tarafından 17 Eylül 2018 tarihinde açılan konu

  1. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Merhaba arkadaşlar,

    2008 Dizel Kia cerato sahibiyim, aracım bazen rölantide iken devir azalıyor ve dalgalanıyor. Bazende stop ediyor. Fakat bu işlem her zaman olmuyor, trafikde uzun süre dur kalk yapıyorum olmuyor, hiç beklemediğim bir zamanda ise oluyor. son yaptığı durumda aracı boşta iken hafif yokuş aşağı 500 metre civarı hiç gaza dokunmadan giderken rölanti düştü,dalgalandı sonra tekrar düzeldi fakat stop etmedi.

    Aracın yakıt filtresi, hava filtresi değiştirildi. Enejtörler kontrol edildi, ismini bilmediğim enjektöre gelen filtreler kontrol edildi, Usta bir filtrenin çok kirlendiğini onu temizlediğini ve düzeltme beklediğini söyledi fakat maalesef gene aynı sorun devam etti. Eğer gene yaparsa rail sistemi dedikleri sistemi değişmesi gerektiğini ve iki bin lira civarında masrafı olduğunu belirtti.
    Aracı bilgisayara bağlayınca da herhangi bir arıza çıkmıyor, herşey düzgün çalışıyor gözüküyor.

    En son yaşadığım tecrübede aracın klimasını açıp, camları açma düğmesine basılı tuttuğumda gene aracın devir dalgalandı ve motor stop edecek gibi oldu, sesi değişti . Klimayı kapatıp, cam düğmelerini bırakınca da devir toparladı. Buradan yola çıkarak akü ve şarj dinamosu kaynaklı mı acaba diye düşündüm. Ve ümraniye saniyede bir oto elektriçiye gittim. Aküye bir cihaz bağlayıp baktılar akü normal, aküye yük bindirincede şarj oluyor şarj dinamosunda bir sorun yok dediler.

    Ve mekanikçiler de arıza kaydı çıkmadığı için hiç bir tam teşhis yapamıyor.

    Aracımda immo anteninde bazen çalıştırmama sorunu var, anahtarı çıkartıp tekrar takınca yada kumandadan kitleyip açınca tekrar çalışıyor. Fakat bu yolda giderken rolantide stop ettirecek bir durum mudur?

    Tecrübelerinizi aktarabilirseniz sevinirim.
     
  2. samet622

    samet622 Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Aralık 2015
    Mesaj:
    49
    Alınan Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    samed ayranci
    Araç Modeli:
    2010 Kia Rio 1.5CRDİ
    kia rıomda basıma gelmıişti. rolantıde dalgalanma bazende stop problemı vardı. benım aracımda hava akıs müşürü vb. bir iki müşür kontrol edildi. 1 tanesı değişmişti duzelmıstı. ancak ismini hatırlayamadım. ama bence kesınlıkle müşürierini sensorlerını kontrol ettir
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  3. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Sizde de bilgisayara bağlandığında bir hata çıkmıyor muydu? Sanayideki ustalar bir hata yoksa maalesef bir şey yapmıyor. O sebeple perşembe günü service gideceğim. Hava akış müşürü dediğiniz sanırım maf sensörü ile mi ilgili acaba
     
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Imo onemli konu, Stop eder. yada çalışmaz.

    Anahar girişini söktürüp IMO antenini temizletin.
    Muhtemelen sorun çözülecektir.

    Ayrıca Rölante düşmesi için ŞARJ dinamo kasnağı ve bilyasını kesinlikle kontrol ettirin.
    bilya arada kasarsa rölanteyi düşürür
     
  5. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    imo, marş basarken bakıyor, sonrasına karışmıyor, 1 kere çalıştığı zaman yolda stop ettirmez. İçindekileri öldürme riski var, yolda böyle bir kontrol et, immo okumadı motor kapat sistemi olmaz.
    Bu videoma bir bakın,



    bir de size anlık voltaj dalgalanmasini kontrol etmenizi rica edeceğim. sarj dinamosu vs ne durumda gormek icin. elektrik hattına yük binince besleyebiliyor mu?




    Daha olası yer,
    hava Filtre cikisindan sonra akısmetre var, orada sorun olabilir.
    tam model yazarsanız kactane sensor var bir bakayim.
     
  6. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Bugün yetkili servise gideceğim. İnşallah bir çözüm üretirler. Sonucu sizlerle paylaşacağım inş.

    Aracımın modeli 2008 Kia Cerato 1.6 Dizel Advance
     
  7. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Arkadaşlar aracı perşembe günü gül-al yetkili servise verdim. Atölye şefi ile de test sürüşü yaptık. Test sürüşünde ve iki günlük süreçte onlarda bir arıza yapmamış, bilgisayarda da bir arıza göstermediği için şimdilik bir müdahalede bulunmamışlar.

    Usta ile yaptımız test sürüşünde şöyle bir durum dikkatimizi çekti. Örneğin 80 km hız ile giderken aracı boşa atınca devir saati 2.000 küsür devirde sabit kaldı. Usta bunu görünce devir saati sabit kalıyor, bu bozuk dedi. Ama danışmanın dediğine göre henüz bir işlem yapacak arıza bulamamışlar :(
     
  8. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Arkadaşlar bugün internette dolaşırken http://www.techturkey.com/forum/dizel/224927-accent_era_1_5_crodi_otomatik_stop_etme_sorunsali.html şu konuya denk geldim. Arkadaşın aracı otomatik ama geç marş alma hariç neredeyse benim sorunuma benziyor. Onda da hata kotu yok, araç bazen stop ediyor bazen etmiyor, ve edeceği zaman devir bazen toplayamıyor vs.

    Buldukları çözüm ise "Depodan yakıt çeken hortumun şamandıraya bağlı olduğu rakor dibinden kırık, şamandırayı değiştirin..." açıklaması olmuş.

    Yarın ilk iş bu durumu servise ileteceğim. İnşallah benim sorunumda bundan kaynaklıdır .
     
  9. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Park ettiğiniz bölgede mazot kokusu oluyor mu?
     
  10. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Olmuyor hiç fark etmedim. Görüşmemi tavsiye ettiğiniz Kadem bey yakıt pompası müşrü kaynaklı olabilir dedi.
    Araç serviste hala, henüz onlarda teşhis koyamadı maalesef. Bekliyoruz :(
     
  11. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Araca son olarak enjektör bakımı yapıldı. Bu bakım esnasında enjektör memeleri değiştirildi, ayarlamalar yapıldı. Enejektörlerin durumunun kötü olduğu söylendi. Daha önce bilgisayar üzerinden yapılan kontrollerde bir sorun gözükmüyordu.

    Yakıt deposu kontrol edildi, depoda bir pislik yoktu, şamandıra temizlendi.
    Mazot Pompası basınç sensörü değiştirildi. Parça kodu : 0928400652
    Egr Valfi temizlendi.
    Maf temizlendi.

    bu işlemlerin sonrasında aracın çalışma sesi, yakıt tüketimi vs çok değişti. Artık araba daha sessiz, düzenli çalışıyor. Ve sorunun giderildiğini düşünüyoruz.

    Benim için bu arıza süreci çok sancılı oldu. Bilgisayarda hata kodu çıkmadığı için kimse net olarak birşey diyemedi. Bu süreçte forumda çok tavsiye edilen kartaldaki usta, ümraniye sanayide bir kaç usta ve gülal yetkili servis arabayı inceledi ve net olarak bir çözüm üretemediler. En sonunda kadosanda teknik dizel servise gittim (bosh servis) orada da bilgisayarda birşey çıkmadığı için önce birşey yapmak istemediler fakat bu durumdan artık çok sıkıldığım için benim araştırmalarım ve ustaların tecrübelerine dayanarak bahsettiğim işlemleri yaptık. Biraz riskli deneme yanılma yöntemi oldu ama işe yaradı.

    Eğer aracınızda bir hata kodu yoksa ve bazen olan bazen olmayan sorunlar yaşıyorsanız. Maalesef işiniz çok zor :(
     
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Geçmiş olsun,

    Görüntü Enjektör yada basınç sensörü ağırlığı var. EGR ile maf stop ettirmez.
    Dizel yakıt ve güçte çok konforlu olmakla birlikte , arıza tarafında KOK söktürüyor malesef.
     
  13. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Egr ve maf ı elimiz değmişken onları da yaptırayım diye temizlettim :)

    Fakat araştırmalarımız esnasında eğer sensör şukadar voltaj verirse sağlam yoksa değil vb. açıklamalar görüyoruz. Fakat ben bunu bu şekilde tespit eden bir usta görmedim maalesef. Bu şekilde çalışan bir usta yada servis bulursanız lütfen bize de bilgi verin.
    Araç normalken yada arıza kodu çıkınca arızayı tespit etmek, yağ su değiştirmek kolay. Önemli olan zor bir sorunu çözmek. Fakat bu konuda ben maalesef içime yatacak bir usta göremedim.
    Bilgisayarda hata yoksa arabada normal gibi bakıyorlar.
     

Bu Sayfayı Paylaş