10 Kasım LPG KABLO

2018 Hyundai Kona 1.6 Tgdi Dct Awd Testimiz

'Otomobil Testleri / Karşılaştırmalar' forumunda Serdar tarafından 27 Temmuz 2018 tarihinde açılan konu

  1. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi

    Merhaba arkadaşlar, bu testimizde Hyundai’nin B segmenti crossover aracı kona ile karşınızdayız. Test aracımız Hyundai KONA 1.6 T-GDI 177HP 7 ileri DCT AWD ELITE SMART donanım paketi ile satışa sunuluyor. Aracın test tarihindeki tavsiye edilen satış bedeli 156.600TL, ilave olarak 1.200TL siyah tavan opsiyonu var.


    Motor seçeneği olarak sunulan alternatifler;

    1.0 TGDI = 120hp / 172nm

    1.6 TGDI = 177hp / 265nm


    Dış Mekan :
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tasarım olarak diğer Hyundai modellerinden farklı olan KONA sportif hatları ile dikkat çeken bir SUV. Özellikle tampon etrafı detaylar aracın sportif havasının ön plana çıkmasını sağlıyor. Kaputa yakın konumlandırılmış sinyal ve gündüz farlı kombinasyonu ve hemen alt kısmında yer alan mercekli far ve viraj aydınlatma farları alışıla gelmiş hyundai tasarımından oldukça farklı. Yine sis farları biraz daha panjura yakın konumlandırılmış. büyük altıgen panjur açık renk modellerde çok dikkat çekici, krom çerçevesli önden bakıldığında sportif hatları olan araca ayrıca şık bir görünüş veriyor. Yaya güvenliği için geriden başlayan kaput tasarımı bu modelde de kullanılmış.

    [​IMG]
    Farlara uzanan plastik çamurluk dodikleri, piyano black yan ayna kapakları ve direk kaplamarı yine aracın dış görünümünde ön plana çıkan detaylar.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Yan aynalar oldukça büyük, geniş bir görüş alanı sunmasının yanı sıra içerisine yerleştirilmiş kör nokta uyarı sistemide oldukça kullanışlı. Bu sistem sadece kör noktadaki araçlar için uyarmakla kalmıyor, aynı zamanda yanınızdaki araca fazla yaklaştığınızda da benzer şekilde hem görsel hemde sesli olarak sürücüyü uyarıyor.


    Bu uyarı aynı zamanda araç içerisindeki motorize kalkabilen HUD ekranda da görünüyor.

    [​IMG]
    Araç üzerinde gelen lastikler 235/45/R18 ebadında Hankook Kontrol. 45 oran yanak yüksekliğe rağmen konforu iyi ancak inanılmaz asvalt sesi yapıyor, performansı yüksek ama gürültülü bir lastik tercih edilmiş. Emniyet kemerlerinin araç renginde olması ve ön koltuklardaki yarı yüksek yan dayanaklar aracın sportifliğini pekiştiriyor.
     
    samet46, u_d_cicek, MSI_ERA ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    İç Mekan :

    İç mekan olarak tavan yüksekliği ön tarafta oldukça yeterli, aracın tavanı maalesef cam tavan değil, bu nedenle arkada ferah bir alan sunmuyor. Koltuklarının kenarları deri, orta kısmı ise kolay temizlenebilen kumaş tercih edilmiş. Koltuk konforu dikkat çekici şekilde D segmentine yakın, özellikle konumu ileri geri de ayarlanabilen başlıklar rahat etmenizi sağlıyor.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ön göğüs tasarımı piyano black kaplama ve gövde rengi hat çerçeveleri ile spor olduğu kadar şık bir görüntüde sunuyor. Orta konsol oldukça işlevsel, elektronik el freni yerine klasik el freni tercih edilmiş, multimedya ve klima düğmelerin konumu başarılı.

    [​IMG]
    Yine KONA ile tanıştığımız HUD ekran oldukça kullanışllı. Hız bilgisinin yanı sıra kör nokta, cruise control, fm radyo bilgilerini bu ekran da görebiliyorsunuz.
    Düğme ile yada aracın çalışmasıyla direksiyonun arkasından motorize sistemle çıkan HUD ekran araca ayrı bir hava katıyor. Tozlanmadan korunması için aracı stop ettiğinizde tekrar yerine giriyor.​

    [​IMG]

    Sürücü kapısında bulunan cam ve ayna kontrol panelinde sadece sürücü camı otomatik inebiliyor. Maalesef diğer kapı kollarındaki cam düğmelerinde aydınlatma yok!?!?
    [​IMG]
    Direksiyon kaplamasının özellikler elin çok değdiği bölgeleri teride önleme açısından delikli kalın deri ile kaplanmış, önceki deri direksiyonlara göre daha uzun ömürlü olması düşünülmüş olabilir. Direksiyonda ihtiyacınız olan bütün multimedya, yol bilgisayarı, handsfree ve cruze control gibi donanımların aydınlatmalı düğmeler mevcut. Direksiyon arkasındali vites değişim kulakcıkları KONA’da yok. Çok gerekli görmemekle beraber spor kullanım için olmasını isteyenler olacaktır.


    [​IMG]
    Klima kontrol paneli oldukça sade, donanım paketinin doluluğuna rağmen Dual ve clean air özellikli klima paneli, ön koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma gibi özellikler maalesef yok.

    [​IMG]

    Klima panelinin altında kablosuz şarj istasyonunun yanı sıra ilave bir kat daha saklama gözü mevcut. 2 adet 12 volt çıkış, usb ve aux çıkışları yine bu bölümde.

    [​IMG]

    Tavan ışıklandırmaları oldukça şık ve yeterli aydınlatmayı sağlıyor. Torpido gözü maalsef yeterli büyüklükte değil. Kol dayama hascim olarak yeterince derin.

    [​IMG]
    Multimedya sistemnin dokunmatiği yeterince hassas, ses seviyesi ve ses tokluğu tatminkar. geri görüş fonksiyonu direksiyon açı sensörü bağlantılı ve manevra yapacağınız noktaya sanal konum çizgileri çizebiliyor. Navigasyon/usb/aux v.s. özellikleri yazmaya gerek, TV hariç full bir sistem. Apple ve android desteği ile telefonunuzu yansıtabiliyorsunuz.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Arka koltuklarda isofix ve kol dayama tabii ki standart. Bu konularda Hyundai hemen hemen her pakette oldukça bonkör donanım olarak. Koltuklar bağımsız katlanabiliyor. Bu sayede 361 litre olan bagaj hacmi tahmini olarak 1.000 litrelerin üzerine çıkıyor.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Arka diz mesafesi olarak i30’dan fazla bir farkı yok diyebilirim, sadece orta oturma kısmı biraz dar bırakılmış ancak diğer kısımlar bu sayede daha geniş bir kullanım alanı sunuyor.

    Kullandığımız test aracı ülkemize ilk gelen parti olduğu için arka pandizot yoktu, şu an satılan versiyonlarında mevcut.
     
    u_d_cicek, MSI_ERA ve 23korg23 bunu beğendi.
  3. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Konfor ve sürüş dinamiği :

    KONA’da süspansiyon konforu 18” jant ve düşük yanaklı lastiklere göre oldukça iyi, karakteristik olarak ix35’e benziyor. ix35’in ön süspansiyonları oldukça konforluydu, arkalar biraz sertti. Maalesef ondülasyon olan yollarda arka yolcular zıplamalardan biraz rahatsız oluyor. Meşhur era zıplaması kadar olmasada tuscon kadar başarılı değil arka süspansiyonları. Otoyol kullanımında bir sorun yok.

    Tabiiki bu lastik ve süspansiyon seçimi başarılı bir yol tutuş sunuyor. AWD sisteminin getirileri ile birlikte virajlarda KONA’nını yanına yaklaşacak SUV modeli muhtemelen oldukça sınırlıdır. SUV olmasına rağmen sürüş dinamiği olarak spor araç performansı sunması oldukça şaşırtıcı. Virajları yatmadan dönebilmesi sürücüye ekstra bir güven veriyor.

    Fren performansı segmenti için yeterli ancak sunduğu spor kullanım için yeterli gelmeyebilir. Uzun süreli frenajlarda sistemsel bir performans kaybı yok.

    İlave güvenlik sistemlerinden şerit takip sistemi ve aktif cruise control yok maalesef. Eklense çok güel olurdu.

    Motor performansından bahsetmeye gerek yok sanırım, TUCSON’u kanatlandıran 177HP’lik ünite ve 7 DCT şanzıman KONA’nın bir tık daha fazla performanslı gitmesini sağlıyor.

    Motor konusunda tek olumsuz gözlemim soğuk motorda hızlı ısınma elde etmek için yapılan ince devir dalgalanması. Benim gibi motoru fazla dinleyen her kullanıcıyı ilk başta bu yöntem rahatsız edecektir muhtemelen. Bu yeniliğede alışacağız artık.

    DCT şanzıman özellikle yokuş inişlerinde aracın frenlerini kullandıkça cutoff için vites düşürüyor. Siz tekrar gaza dokunana kadar aracın motor kompresyonu ile stabil kalmasını, sürekli fren durumunda yavaşlamasını sağlamak için elinden geleni yapıyor. Araçta ağır arazi yokuş iniş desteği vitesin yanındaki düğme ile aktif edilebiliyor.

    [​IMG]
    [​IMG]

    KONA AWD sistemi sayesinde üzerindeki asfalt lastiklerine rağmen ıslak çim üzerinde gayet başarılı bir sürüş sergiledi. ilk kalkışlarda yarım debriyajı biraz fazla kullansa bile, tutunmayı yakaladıktan sonra gücü lastiklere doğru şekilde aktarabiliyor.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Motor performansı ve Yakıt :

    [​IMG]

    1.6 Turbo GDI yeni nesil aşırı beslemeli motor 177HP gücü kullanıcısına sonuna kadar hissettiriyor. Özellikle DCT şanzımanla uyumu çok başarılı. Yakıt tasarrufu için gaz pedalına özellikle alt devirlerde biraz geç cevap veriyor. Tabii bu durum pedal sert kullanıldığında ortadan kalkıyor, daha sportif tepkiler alınabiliyor.

    Bizim testimizde 0-100 hızlanma değeri 7.81 saniye çıktı. 1600cc bir SUV için oldukça başarılı bir değer. Tabii bun hızlanmada DCT şanzımanın hızlı tepkilerinin yanı sıra, AWD sisteminin (özellikle ilk kalkışta) verdiği desteğide unutmamak gerekiyor.



    Bu kadar güçlü ve zevkli bir motorun tabii ki bir dezavantajı var, o da yakıt tüketimi. Agresif kullanımda aşırı beslemenin de etkisiyle araç oldukça fazla yakabiliyor.

    Şehiriçi az yoğun trafikte 9.0 -9.5 Litre gibi bir tüketim elde ettik. Cuma akşamı e5 aşırı yoğun trafiğinde kozyatağı - pendik arası sürekli dur kalk trafikte, klima açık 12 litreleri gördü araç.​

    [​IMG]

    Otoyol kullanımında fabrika verisini yakalamak hatta altına inmek mümkün. Gebze > Çamlıca gişerler arası 110 KM sabit hız, Çamlıca gişeler > Kozyatağı arası çok hafif trafikte yol bilgisayarı verisi; Ortalama hız : 90 km/saat ve Ortalama yakıt tüketim : 5.7 litre olarak gerçekleşti. Kullanım tarzınıza ve yol koşullarına göre bu değer +1,5 litre kadar artabilir. Hızlı otoyol kullanımnda ise 8-9 litreleri görebilirsiniz.

    [​IMG]

    Sonuç :

    KONA sunduğu sprotif görünüm ve sürüş dinamiğinin yanı sıra, yeterli donanım ile rakiplerinden fiyat/performans olarak önde diyebiliriz. Güvenlik olarak EURONCAP ve IHS testlerinde gösterdiği yüksek başarının da satış rakamlarında etkili olacağını tahmin ediyoruz.


    Eksileri :

    - Üzerinde gelen çok sesli lastikler.

    - Bozuk yollarda arka yolcu konforu.

    - Araç kilitlendiğinde camlarını kapatmıyor.

    - Sürücü harici cam düğmelerinde aydınlatma yok.

    - Sert plastik iç trimler. Kol dayamanın çok stabil olmaması.
     
    ReNe, u_d_cicek, MSI_ERA ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  4. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Çok güzel bir inceleme ve anlatım Serdar bey, teşekkürler. Elinize sağlık.
     
    Serdar bunu beğendi.
  5. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    0-100 ==> 7,81 bu sınıf araç için mükemmel bence ;)
    Donanım olarak Sportage ve Tucson özellikleri de olsa tadından yenmez.
    Elinize emeğinize sağlık Serdar bey. ;)
     
    Serdar bunu beğendi.
  6. cemalettinlevent

    cemalettinlevent Acemi Sürücü

    Katılım:
    27 Temmuz 2018
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cemalettin Levent
    Araç Modeli:
    Kia Sportage
    Emeğinize sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler..
     
    Serdar bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş