10 Kasım LPG KABLO

2016 cerato crdi yakıt tüketimi ve sürüş izlenimi

'Cerato' forumunda Antiqist tarafından 18 Şubat 2018 tarihinde açılan konu

  1. Antiqist

    Antiqist Acemi Sürücü

    Katılım:
    5 Şubat 2018
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Durak
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 crdi concept plus
    merhaba arkadaşlar.
    2016 cerato 1.6 crdi concept plus dct aracımı yaklaşık 1.5 ay önce 18000 km de aldım şu an 3000 km kadar yol yaptım.3000 km boyunca araç hakkında edindiğim izlenimleri paylaşmak istedim.
    1-yakıt tüketimi : ben genelde aracı istanbul şehir içi trafiğinde bol yokuşları bulunan fatih,beyoğlu ve kağıthane civarlarında kullanıyorum ve her depoyu fullediğimde yol bilgisayarını da resetliyorum.Bu yol şartlarında ortalama hız verisi genelde 22 km hız ortalama gösteriyor ve araç 170 tl ile net 500 km yol gidiyor bugün mazotun litresi 5 tl. km/l hesapladığımızda 6.8 lt/100 km sonuç çıkıyor.bu da kilometrede 34 kuruşa denk geliyor.bu arada yol bilgisayarı ortalama tüketimi yaklaşık 0.7 lt fazla gösteriyor.aynı şartlarda bir önceki aracım 2014 octavia 1.6 tdi dsg 6.5 lt civarı yakıyordu.

    2-konfor yol tutuş: Aracın konforu octavia'dan sonra bana çok iyi geldi.trim sesi yok çukurlardan geçerken gayet yumuşak.asfalt yolda gayet akıcı ve sessiz.octavia da sanırım liftback bagajdan kaynaklanan araç içinde sürekli insanı yoran bir uğultu vardı.ceratoda şu ana kadar bunların hiçbiri yok.yol tutuşu yüksek hızlarda henüz deneme fırsatım olmadı ama 130 - 140 civarına kadar gayet iyi.sadece tek sıkıntı araç üzerinde bulunan nexen lastikler bana biraz yol sesi konusunda zayıf gibi geldi zamanı geldiğinde kişisel olarak beğendiğim continental veya michelin ile değiştirmekte fayda olacak.sürüş modları eco mod belki uzun yolda avantajlı olabilir ama şehir içinde normal mod gayet iyi. sport mod ise 136 hp yi hissettiren tek mod.
    vites geçişleri konusunda dsg ile aynı diyebilirim ancak dct bir yönüyle daha iyi dsg özellikle yokuş çıkarken vites değişimlerinde çok kararsız kalıyordu ve yokuş bittikten sonra bir süre daha düşük viteste gitmeye devam ediyordu.dct nin bu konuda avantajı yokuş çıkarken kararsızlığı hiç yok ayrıca kulakçıklar ile müdahale edebilmek te bir keyif.ancak yokuş inerken durum tam tersine dönüyor dct yokuş inişlerinde vitesi gereğinden fazla düşürüyor ve kompresöre fazla yüklenip boş yere aracı bağırtıyor. kulakçık ile vitesi arttırmanız gerekebiliyor.dsg de böyle bir durum yoktu.

    3-bu araç alınır mı: ben bu aracı uzun süre takip ettim.kasım ayında sıfırı için 95000 tl fiyat almıştım karar verme aşamasında iken araca iki veya üç zam üst üste geldi ve sanırım su an 127000 tl civarında.bu zamlar beni az km li ikinci el arayışına soktu şubat 2017 trafiğe çıkışlı 2016 model 18000 km de boyasız hatasız aracı 81500 tl ye aldım.2016 b segment araçların dahi 70-75000 tl civarında olduğu bir piyasada bu araç fiyatı,donanımları,gücü ve sürüş keyfi ile fiyat performans olarak çok ama çok iyi.

    ben bu aracı araştırırken aracı hiç kullanmamış kişilerin marka algısı ile onu alacağına şunu al bunu al diye benim gözümde çöp olan araçları tavsiye edenleri çok gördüm.evet bu araç premium bir araç değil tabiki ancak bence sınıfının fiyat performans olarak en iyilerinden.herkese kazasız belasız keyifli yolculuklar.
     
    koreci, Ysfcrt, firecrab ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  2. Mur@tti

    Mur@tti Yeni Üye

    Katılım:
    20 Mart 2018
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Yılmaz
    Araç Modeli:
    2016
    Yazdıklarınıza kelimesi kelimesine katılıyorum.
     
    Antiqist ve Ysfcrt bunu beğendi.
  3. Erhan35

    Erhan35 Acemi Sürücü

    Katılım:
    27 Ağustos 2017
    Mesaj:
    14
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ulusan
    Araç Modeli:
    Kia cerato concept plus 2017
    Bende aynen katılıyorum dediklerinize. Fiyat/fayda denkleminde çok önde bence. Bizdeki marka takıntısı ve daha bismillah deyip direksiyona geceden oluşan 2. el kaygısı bazı araçlara gereken ilginin oluşmamasını sağlıyor. C sedanda kanımca lider yeni cerato...
     
    Antiqist bunu beğendi.
  4. samet622

    samet622 Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Aralık 2015
    Mesaj:
    49
    Alınan Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    samed ayranci
    Araç Modeli:
    2010 Kia Rio 1.5CRDİ
    kesinlikle cok dikkatimi ceken bir arac. donanimli yakisikli ve en buyuk avantaji bence ensllerine gore uygun. bence tek eksigi led far teknolojisi. bilemiyorum en ust donanimda varmi ama yolda gorduklerimde rastlamadim. gule gule kullanim o fiyat arasında arac arasam direk alacagim bir arac olurdu.
     
    Antiqist bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş