10 Kasım LPG KABLO

2005 sorento ısınınca çalışmama

'Sorento' forumunda Yasinnehir tarafından 12 Temmuz 2018 tarihinde açılan konu

  1. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Arkadaşlar merhaba almanyada yaşıyorum aracım yeni 2005 model 2.5 benzinli sorento. Sorunum şöyle motor gayet güzel çalışıyor fakat motor ısınıp hararet göstergesi 85-90 dercelere geldiğinde motoru kapatıp açtığımda tekrar çalışmıyor araç sanki boğulur gibi yada elektrik zayıflamış da çalışmıyor gibi anormal şekilde çalışmıyor 10 dk civarı bekledikden sonra tekrar çalışıyor sizce ne olabilir fikirleriniz bilgilerinizi bekliyorum lütfen.
     
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sorentolar benzinli hiç çıkmadı ama, Almanya ya belki gelmiş olabilir.

    Isındıktan sona çalışmama sebepleri
    MAf sensörü algılama hatası ( temizlik gerek)

    Sistemde hava birikimi Yakıt filtresi , enjektörler, a
    sistemden tekrar hava alınıp kaçaklar kontrol edilmeli.

    Yakıt basınc düşüklüğü ( rail basınç düşüklüğü)
    Geridönüş valvi kaçırıyor olabilir yakıt filtre pompasından valf üzeine basıp bırakarak valfin şişmesini sağlayın ve marşa basın.

    FArklı sebepler var ise arkadaşlar yardımcı olacaktır.
     
  3. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Teşekkürler bunları kontrol edeyim. Almanyada çok var 2500 motor benzinli ama türkiyede olmadığını duydum. Üzerindeki motor zaten hyundai santefe motorunun aynısı birebir kopya yapmışlarBu motorlar özellikle güney amerika ve avrupa için yapılmış buradaki sorento bayinden öğrendiğim bu. Diğer bir bilgi ise avrupaya yapılan sorentolarla Türkiyeye yapılan sorentoların alt takımlarının ve süspansiyon sisteminin farklı olduğu nekadar doğru bilemiyorum. Fakat 2005 model olmasına rağmen ön camda silecek ısıtma tertibatı mevcut Türkiyede ise 2005 modellerde mevcut değilmiş.
     
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Yukarıda ifadelerim DİZEL üzerinedir.

    Size benzinli içi tavsiyem,
    MAF sensörü Boğaz kelebeği, ayrıca KANİSTERİ kontrol ettirmeniz olacaktır.
     
    Yasinnehir bunu beğendi.
  5. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Türkiyede kore araçlarıyla ilgilenen bir tamirciyede telefonla danıştım. Oda benzin pompasından şüphelendiğini söyledi sorentolarda bu soruna pompadan dolayıda rastlanabiliyprmuş sebebinide eğer düşük yakıtla uzun süre dolanmakla pompanın hava yapması tarzı bir ifade kullandı nekadar doğru bilmiyorum tabi fakat öncelikle sizim söylediklerinizi dikkate alacağım. Almanyadaki kia servisinden malesef 10 gün sonrasına randevu alamıyorsunuz arabatı 3000 avroya aldım birde bunun kaç sürecekse işciliği var emin olun arabanın yarısı işclik ödersiniz burada:) o sebeple az çok elimden geldiği için kendim kontrollerini yapmak istiyorum.
     
  6. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Ogun hocam öncelikle ilginiz için teşekkürler. Sorunu sizinde yönlendirmenizle buldum diyebilirim.
    Bir çok araçta tecrübem olmasına ramen kore grubu araçları pek tanımıyordum. O sebeple burada sizlere danışmak istedim genellikle alman araçlarında sorunlara daha hakimim yaşadığım yer itibariyle ama suçluyu öncelikle sizinde tahmininizle motor bölümünde aramaya başladım belliki çok hızlı ısıya maruz kalan bir parça bunu yapabilirdi maf sensöründen sonra krankmili sensöründen şüphelendim ve bir başka sorentodan bunu sökerek test ettim motor soğukken sensör doğru çalışıyordu fakat yüksek ısıda sensör devre dışı kalıyordu değiştim parcaylada sorunun bundan kaynaklandığını buldum. Her nekadar benzinli sorento Türkiyede bulunmasada sonucu paylaşmak istedim çok teşekkürler.
     
    Gomodoejderi ve ogun bunu beğendi.
  7. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sorunun çözümüne sevindim.
    Krank sensörü de ilintili parçalar arasındadır. Çok ilginçtir kolay arıza yapmaz. Tabiki yapmayacağı anlamına da gelmez :)

    Güle güle kullanın, keyifli sürüşler.
     
  8. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Teşekkürler
     
  9. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Bu aradada beyninde krank sensörü arızasını kaydetmiş
     
  10. yamac

    yamac Sürücü

    Katılım:
    22 Ağustos 2017
    Mesaj:
    68
    Alınan Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yamaç Ertürk
    Araç Modeli:
    Sportage
    Marş otomatiğinin kömürlerini kontrol ettirsene. Aynı sorun benim BMW motosikletimde vardı. Aylarca kimse bulamadı sonunda sorun 50 tl lik kömürlerde çıktı. Krank sensörü 3 defa, beyin 2 defa değişti :)
     
    Yasinnehir bunu beğendi.
  11. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Aklıma gelmişti yazacaktım ama BMW de oluyor bu krank pozisyon sensörü arızası genelde diye yazmadım. Demek ki her araçta ısınınca okumama yapıyormuş bu namussuz sensör, BMW ye has değilmiş :)
     
    Yasinnehir bunu beğendi.
  12. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Sanırım krank sensörü değil çünkü tekrar etti bu arada marş motoruda sıyırma yapıyordu şimdi 3-4 marşda anca çalışıyor sonra motor ısınınca araba stop ediyor ve çalışmıyor ne lpg de nede benzinde motor soğuyup 50 derece civarlarına düştüğünde tekrar çalışıyor ısınınca tekrar stop ediyor ama marş motorunda sorun olduğu kesin ısınınca çalışmamasının bunla alakası varmı Sorun acaba hararet müşürüde olabilirmi
     
  13. yamac

    yamac Sürücü

    Katılım:
    22 Ağustos 2017
    Mesaj:
    68
    Alınan Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yamaç Ertürk
    Araç Modeli:
    Sportage
    Bende o şekilde düşünmüştüm ama hararet sensörü de sağlam çıkmıştı. Tek aklıma gelen pek marş otomatiğinin içi. Araç ısınınca marş basıyor gibi gözüküyor ama ateşleme yapamıyor du. Bence sen de bir kömürleri kontrol ettir.


    Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
     
  14. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    LPG sisteminde, motor suyu 60derece uzerindeyse doğrudan LPG ile calistir agibi bir secenek aktifse, LPG de geri kaciyorsa, sicakken çalışmaz.

    Motor sicakken, calistirmadan once LPG yi benzine alma tusu ile kapatıp marş dener misiniz?
     
  15. Yasinnehir

    Yasinnehir Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Temmuz 2018
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin aral
    Araç Modeli:
    Kia sorento
    Marş motorunu değiştirdim marş alma sorunu ortadan kalktı. Bu ayrı bir sorundu çözüldü. Öte yandan ısınınca stop etme olayı krank konum sensöründe kaynaklandığını buldum sensör öyle lanet bir yerdeki bütün kayışları trigier kayışını herşeyi sökmeden çıkaramıyorsunuz tam iki günümü aralıksız yedi sağolsunlar koreliler öyle bir yere monte etmişlerki kabloyu nereerden geçirmişler o kablo hattının ezilmemesi vibrasyondan imkansız zaten kabloyu zamanla yaralamış hemde motor bloğunun ısısıyla sensörün plastiği dağılmış gevrekleşmiş böyle oluncada yüksek ihtimal ısıya maruz kalan devre ve leğimler ısınınca devre dışı kalıp araba stop ediyor. Sensörü değişince sorun ortadan kalktı tam bir gün motoru toplamakla geçti tam keyiflendim hadi dedim çalıştırayım aracı bus seferde sübap sedi hafif gelmeye başladı trigieri ellemediğim halde sırf ayarı bozulmasın diye trigierin arasından sekiz çizerek parmakları feda ederek sensörü değiştim. Hadi dedim onu hallederiz bugün yarın dedim hararet müşürünü el attım değiştireyim bkımları tam olsun derken yeni müşürü taktım ve motoru ısıtmaya başladım 80 derece civarına gelince hararet ibresi bir saniyede tavana vurdu öyle kaldı ama cihazdan bakıyorum su ısısı 88-90 arası stabil müşürün bozuk olduğunu düşündüm ve çalışan eski müşürü tekrar taktım ve motoru tekrar ısıttım bu seferde hararet 88 e gelmesine rağmen cihazda arabadaki göstergede yerinden kıpırdmadı bile. Sağlam şeyi bozduğumı düşünerek ve sinirlenerek arabayı kapatıp taksiyle eve döndüm iki günde resmen soğudum oysaki araç servis bakımlı herşeyi tertemiz ama neyi ellesek arıza yapıyor şanssızlıkmı nedir anlayamadık. Trgeri diş atlatmadık sensörü yeniledik müşürü yeniledik ama durum böyle arkadaşlar. Para sorun değil 80 avro sensöre 10 avro müşüre verdim ama para değil yorgunluk moral bitirdi beni.
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  16. Haydar18

    Haydar18 Yeni Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2018
    Mesaj:
    5
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Haydar Çolak
    Araç Modeli:
    Kia Sorento
    Ogun hocam yardımcı olursanız sevinirim benimde 2008 Sorento var sogukken çalıştırıyorum sıkıntı yok belli bir zaman sonra çalıştırıyorum gaz yemiyor birkaç dakika bekledikten sonra normale dönüyor yardımcı olursanız sevinirim
     
  17. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Termostat MOBIS mi ?
     
  18. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    İlginç arıza,

    Isınınca , Marşa basınca ilk zaman çalışmıyor ise, yine rail basıncı il akla gelen konu.
    enjektör olsa sabahta çalışmaz.

    Sıcak iken eğer çalışmaz ise ; yakıt filtresi üzerideki Çek bas ile sistemi şişirin. basamıyacak kadar sertleşsin.
    Marş yapın. çalışırsa check-valf sorunu.
    Çalışmadı;
    Filtre solunda hava tabası var. 11-12 ii ağız açar.
    çekbas sertleşince tapayı gevşetin , yakıtla hava gelirse sitemde hava oluşmuştur.
    bu işlemi sadece yakıt gelene kadar tekrarlayın. sonra tapası kapatıp marş yapın.
    çalışırsa, basınç bundan da kaçak yapabilir.

    Kank pozisyon sensörü de etkilidir. Ama ECU de bu arıza çıkar.
    Ecu de düşük rail hatası da çıkar.

    en makul ECUYU okumak.

    Deneyin tekrar konuşalım.
     
    AŞKINRANCE, Gomodoejderi ve heh bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş