10 Kasım LPG KABLO

10W-40 yerine 5W-30 koymak istiyorum?

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda ilk.aşkım.cerato tarafından 25 Şubat 2017 tarihinde açılan konu

  1. ilk.aşkım.cerato

    ilk.aşkım.cerato Acemi Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2014
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    Fatih İsleyen
    Araç Modeli:
    Cerato ve Sephia II
    Merhaba kia severler, kia sephia 1.5 16V Benzinli 2000 model bir arabam var 2 bin km sonra yağ değişimi yapılacak, normalde hep 10W-40 koyduruyordum bu aralar 5W-30 u araştırdım ve kullanan herkesin memnun olduğunu gördüm, aracımın kullanma kitapçığı olmadığı için uygun yağların hangisi olduğunu bilmiyorum. yani 5W-30 koymam uygunmudur? Bu konuda yardımcı olabilecek biri varmı?
     
  2. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Merhabalar ,

    http://www.sekizsilindir.com/2016/06/motor-yag-viskozite.html

    Önden şu makaleye göz atmanızı öneriyorum .
    Akabinde muhakkak Kia yetkili servisinden bilgi almanızı tavsiye ederim , aracınızın km sini bilmiyorum ama 2000 model olduğunu yazmışsınız , o günkü teknoloji ile üretilmiş ve aşınmış bir motordan sanırım bahsediyoruz . Bunları dikkate alarak yetkili servisin önerdiği viskoziteden şaşmayın derim .
     
  3. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Bu zamana kadar ne koyulmuşsa ona devam edin çok ince yağ size yaramayabilir. Kaliteli bir 10w40 ile yola devam derim. 5 w30 ile liftrler şakırtı yapabilir.
     
    kuzgun08 ve Ergin57 bunu beğendi.
  4. Ergin57

    Ergin57 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Kasım 2015
    Mesaj:
    465
    Alınan Beğeniler:
    144
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ergin keser
    Araç Modeli:
    2008
    Aracınızın yaşına göre 5w30 cok ince gelir kesinlikle 10w40 dan vazgecmeyin araca göre 5w30 iyi gelir
     
    kuzgun08 bunu beğendi.
  5. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Aracın yaşı, modeli, motorun durumundan önce bence kullanma kılavuzuna bakmanız gerek ... Eğer üreticisi 5w30'u önermişse diğer maddeleri inceleyebilirsiniz.

    Internetten 2000 Model 1.5 Benzinli Sephia için bulduğum kullanıcı kılavuzunda önerilen yağlar arasında 5w30 görmedim, Kia aracınız için sadece 10w30 - 10w40 ve 10w50 önermiş, yani 5w size çok ince gelecektir. Bence denemeyin bile. Bulabilirseniz sentetik 10w40 sizin için en ideal yağ olacaktır.

    Elinizde aracın kitapçığı varsa sizde bu bilgiyi teyit edebilirsiniz.

    Emniyetli, keyifli sürüşler.
     
    kuzgun08 ve ReNe bunu beğendi.
  6. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    İnce yağın cebinize şu şekilde zararı olur; aşınmış motor yağı yakar. Eğer motorunuz temiz ise yağ yakmaz. Ama motorunuzun contaları sağlam değil ise bu sefer yağ kaçırır. Şakırtı şukurtu sesleri de ince yağ yüzünden yapmaz aslında. Parçalar aşınmıştır, kalın yağdan dolayı sesi yapamıyordur. İnce yağı koyduğunuz da ses yapar. Temiz bir motor da 5w-30 motorunuzu 10w-40 yağa göre çok daha iyi korur.
     
  7. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Motorun temizi kirlisi , eskisi yenisi , yıpranmışı sağlamından ziyade eğer bir motor (ve yağlama sistemi) 5w inceliğinde yağa göre tasarlanmamış ise korumadan çok zarar verirsiniz motora ... Bakım sırasında keyfi olarak kullanırsınız, yol yapmadan temizlik amacıyla (flush) araç liftte iken 0w koyarsınız katkıyla birlikte temizlik bitince kendi yağınıza dönersiniz vs buna itirazım yok ancak yük altında tasarlandığı değerlere uygun olmayan yağ ile çalışan motor hasar görür.
     
    anaconda41, ReNe ve Ergin57 bunu beğendi.
  8. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Benim Elantra Aracım var idi. 10w-40 yağ kullanıyordum. Mobil'in bana önerdiği yağ 0w-40 New Life idi. Eski aşınmış motorlar için yüksek koruma diyor. Ben sadece gördüğüm, duyduğum ve tecrübe edindiğim konu hakkında yorum yapıyorum. Kesinlikle bunu kullanmalısınız demiyorum. Aracım 350bindeydi sattığımda.
     
  9. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Emirhan bey, yaptığınız iş doğrudur/yanlıştır demiyorum ve size neden yaptınız diye bir soru da sormuyorum ... Tecrübe değil benimki, okuduğum bildiğim ve bana öğretileni paylaşıyorum. Lise ve üniversite sürecimde makineler üzerine eğitim aldım, gemi makineleri (yani motorlar) hakkında ciddi çalışmalarım oldu. Eğer mezun olduğumda ailem gönül koymasa idi şu anda büyük ihtimalle kıtalar arası gezinip duran bir gemide çarkçı başı (makine dairesinin en üst rütbeli görevlisi, kaptandan sonraki en sorumlu kişi) olarak görevli olacaktım ve sürekli o koca makineler ile iç içe yaşayacaktım ;)

    Açar bakarsınız Elantra'nın kitabına, orada 0w yağ varsa koyarsınız sorunsuz çalışır çünkü motor ve diğer bileşenler o incelikte yağa göre tasarlanmıştır/uyum sorunu yoktur ... Ancak orada en düşük 10w görüyorsanız (ki örnekteki Sephia'da durum bu) siz bu araca 0w koyduğunuzda tasarım limitlerinin dışına bilerek ve isteyerek çıkıyorsunuz demektir, olası bir sorunda zaten garantisi bitik olan eski aracınızda yağ üreticisi hiçbir sorumluluk kabul etmez. Gerek mobil gerekse de diğer yağ üreticilerinin sitelerinde size önerilerde bulunurken mutlaka aracınızın kullanma kılavuzuna bakın der, işte o not bu tarz uyum sorunlarını aşmak ve tüketicinin kendi aracına uygun yağı seçmesini sağlamak içindir. Sitelerdeki bilgiler/yönlendirmeler tamamen referans ve tavsiye amaçlıdır.

    Örneğin Mobil şu ikazı koymuş ;

    Velhasıl, özellikle forumlar gibi umuma açık yerlerde bilgi paylaşırken bence bu tarz hassas konulara dikkat etmek gerekir, tabii ki paylaşmayın demiyorum ancak paylaşırken dikkatli olmak ve soru soran kişiyi yanlış yönlendirebilecek cevaplardan kaçınmak lazım. Nasıl kendi araçlarımıza bir zarar gelmesin diye uğraşıyorsak forumdaşlarımızın araçlarını da düşünmeliyiz :)

    Keyifli, emniyetli sürüşler.
     
    umutd07, suyunsesi, ogun ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  10. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    araç verileri önemli. yağ yakma var mı?. böyle bir problem yoksa. motor içi temizleme katkısı kullanarak.5w-40 ile deneme yapabilirsiniz.5w-30 olmaz. olmaz dememin nedeni lüks olur gerek yok.. şuan servislerde 10w-40 yağın bulunması zordur.5w-40'ın problem çıkaracağını sanmıyorum.. ama tekrardan belirteyim. motorda bariz yağ kaçakları ve yağ yakmanın olmaması gerekir.. bu halde koyarsam ne olur derseniz. arabada yağ taşırsınız. yakıt gibi belirli kmlerde 1-,15 lt eklersiniz.
     
  11. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    önümüz yaz zaten bence hiç 5w-30a gerek yok
     
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Bir yag degisiminde,
    1lt civari eksiltme crdi lar icin normal kabul ediliyormu?

    Size de isi bilen bir yetkili olarak sormak isterim.

    Cunku 2 yil once durumu hatirlarsiniz.
    Yetkili serviste motor yapilmisti, gerekli olanlar degisti.

    Buna rahmen
    10w40 ta 10 000 km de 1 - 1.3 lt civari,
    5w40 ta. 10 000 km de 700- 1 lt civari
    Eksiltme devam ediyor

    Emme, turbo , intercooler, temiz
    Siyah mavi dumanin S si yok.
    Subap sesi yok, yag kacagi yok.

    Nereden atiyor yiyor anlamadim
     
  13. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Sağlıklı bir motorda normal bakım aralığında 0,5 -1 lt ye yakın miktarlarda yağ eksilmesi. performans için kullanılan bir araç değilse. kabul edilebilir bir durum değildir.. bu benim şahsi fikrim. araç yeni iken veya yeni revüzyondan çıktıktan sonra bir miktar yağ eksiltebilir. daha sonra eksiltmez.
    sizin aracın durumuna gelirsek,
    motorla alakalı bir duman şikayeti yok demişsiniz.
    ozaman, aracı kaldırıp motor aksamını kontrol etmek gerekir. araçta yağ yakma emaresi yoksa kaçak vardır. motor şanzuman birleşiminde( krank arka keçesi kaçırıyor olabilir), motor yağ pompası bileşiminde(sıvı conta kaçırması ve ya alt sac contasında kaçırma olabilir), yağ karteri birleşiminde, subab kapağı kısmında . yağ filtre kapak aksamında sızıntı şeklinde kaçak var mı?. aracın altında muhafaza olduğu için. hafif kaçakları göremeyebilirsiniz.. bunları kontrol ettirin.
    kaçak yok ise
    bir dahaki yağ değişiminde. motor içi. temizleme katkısı kullanın 5w-40 ile devam edin.. hala yağ eksilmesi varsa. o zaman araçta sizin farkettmediğiniz. bir yağ yakma durumu olabilir. bu da genelde motorun segmanlarıyla alakalı bir problemi olma olasılığı yüksek.
     
    ogun ve fatih.koz bunu beğendi.
  14. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Alt keçe kaşağı olabilir, yağ değişimlerinde koruma üstünde ıslaklık mevcut lakin durduğu yerde akıntı göremiyorum.
    birde subaplardan da kaçırabilir belki diye düşünüyorum.

    Teşekkürler.
     
  15. MuratHoca6887

    MuratHoca6887 Sürücü

    Katılım:
    1 Mayıs 2016
    Mesaj:
    63
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Aksaray
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat YILDIZ
    Araç Modeli:
    Sorento 2.5 CRDİ X-Force
    2004 sorento aracıma Würth motor içi temizleyici + Castrol 5w40 yağ koydum. Daha önce 7000 km'de 1 lt yağ eksiltirken bunları kullandıktan sonra 3000 km'de 1 lt yağ eksiltmeye başladı ve yağ çubuğunun olduğu yerden duman vermeye başladı araç... Sorunun motor içi temizleyiciden kaynaklandığını düşünüyorum çünkü daha önceki bakımda da Castrol 5w40 kullanmıştı ve bu tarz sorunlar yoktu. Yeni bakım yaptırdım tekrardan. RESTORE + MOBİL1 10w60 koydum. Duman bariz şekilde azaldı. Daha da azalacağını düşünüyorum toplamda 170 km oldu daha koyalı. Şu an için sıkıntı yok.. Yağ konusunda 5w40 nasıl olur bilmiyorum ama Motor içi temizleyiciyi kesinlikle tavsiye ETMİYORUM...
     
  16. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Murat bey. iyi günler.
    motor içi temizleme katkısı. talimatlara uygun kullanıldığı sürece. motora zarar vermez... sizin başınıza gelen olayda. eğer uygulama doğru ise ( ısınmış motor yağının içine ekleyip 10-15 dk rolantide motor çalıştırıldı ise) katkı motorunuzdaki aşınmayı gün yüzüne çıkarmış.. aracın km tahminimce 180.000 km üstü... şuan aracınıza dönüşü olmayan bir yağ koymuşsunuz. bundan sonra farklı bir yağ koyarsanız. araç daha fazla yağ yakar.. uzun beklemeler sonrası aracı çalıştırdığınızda 1-2 dk rolentide tutmanızı tavsiye ederim. 10w-60 yağ nedeniyle turbonun yağlaması daha geç olacaktır.
     
    MuratHoca6887 bunu beğendi.
  17. MuratHoca6887

    MuratHoca6887 Sürücü

    Katılım:
    1 Mayıs 2016
    Mesaj:
    63
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Aksaray
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat YILDIZ
    Araç Modeli:
    Sorento 2.5 CRDİ X-Force
    Sayın Silverhawk07, motor içi temizleyici aynen sizinde yazdığınız gibi talimatlara uygun kullandım. Aracım 230 bin km'de. Fakat öncesinde duman atma vs yoktu. Dediğiniz gibi motor temizleyici kullanınca aşınmış bölgeleri tamamen temizlediği için sıkıntı oldu sanırım. Yağ konusuna gelince; aracımın yağ yaktığı bariz belliydi. Mobil1 10w60 yağ yakan araçlar için üretilmiş bir yağ. Şu an için çok memnunum. Duman olayında %90 azalma var. Motorun çalışmasında da rahatlama ve ses azalması gördüm. Uzun yol yakıtını ölçtüm 100km/ 5.96 lt yaktı(Daha önce en düşük 7.2 lt ölçmüştüm) Bundan sonra sürekli kullanırım bu yağı.. Ama motor temizleyiciyi kesinlikle kullanmam artık. Durduk yere bana 1 ayda 2 defa filtre ve yağ değişimi yaptırdı :) Bu benim aracımda olan durum elbette. Motoru aşınmamış araçlara iyi gelebilir. Ürünü kötülemek gibi olmasın. Yüksek km'li araçları olanlar kullanmamalı bence...
     
    kuzgun08 ve silverhawk07 bunu beğendi.
  18. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    murat bey belki faydalı oludu bunu zaman gösterir. şöyle düşünün. katkı. motor iç kısmındaki balçıklaşmalarıda temizledi. temzilenen kanallar nedeniyle yağlama oranı arttı.. bunlarda. yakıt ekonomisi ve ses çalışma için etken
     
  19. MuratHoca6887

    MuratHoca6887 Sürücü

    Katılım:
    1 Mayıs 2016
    Mesaj:
    63
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Aksaray
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat YILDIZ
    Araç Modeli:
    Sorento 2.5 CRDİ X-Force
    Şu an için takip ediyorum aracın durumunu. Hem şehiriçi yakıtını hem motor verimi ve uyumunu. Uzun vadede nasıl etki eder bakıcam artık. İnşallah faydalı olur. Dediğiniz gibi yapıyorum zaten uzun yıllar dizel kullanan biri olarak. Çalıştırdıktan sonra ve stop etmeden önce 1-2 dk bekliyorum ;)
     
  20. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    10bin castrol kullanıp,10bin sonra motula geçiliyorsa veya 10bin shell kullanılıp 10bin sonra başka marka başka viscozitede yaga geçiliyorsa motor eksiltme yapıyor.tabi 10binde 1lt gibi eksiltmeler bana göre sağlıklı bir motorda fazla gibi.
     

Bu Sayfayı Paylaş