10 Kasım LPG KABLO

Şikayetvar.com Kia Şikayetleri

'Kia'dan Şikayetler / Talepler / Teşekkürler' forumunda Touch tarafından 27 Aralık 2012 tarihinde açılan konu

  1. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    eğer servis yakınsa gidin tabiki, değiştirme ihtimalleri var tabi dediğiniz gibi çok kısa bir zaman olmuş...
    Allah daha büyük problemlerden korusun bizleri :)
     
  2. kaan1

    kaan1 Sürücü

    Katılım:
    29 Aralık 2010
    Mesaj:
    185
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tekirdağ
    bir süre önce bende araç markaları ile ilgili şikayetlere epeyce bakmıştım. kia satışları daha düşük olduğu için şikayet adedi düşük.asıl dikkat ettiğim hangi tür şikayetler.şikayet konuları büyük çoğunlukla servis vs ile ilgili. ülkemizde daha popüler marka araçların ne kadar büyük sorun ve arızalar çıkardığını takip edebiirsiniz. mesale sorunsuz deyince en çok akla gelen corolla araçların dizel motorların yağ eksiltme sorunu corolla sahiplerini dertli yapmış bu konuda toyota clup ta da bir çok konu açılmış.
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Mutlaka her markanın,değişik modellerinde çeşitli kronik problemleri oluyor.Mesela 2004-2006 ceratoların kronik problemi debriyaj üst merkezi idi.Şu anda Kia markası Benim aracımı aldığım 7 yıl öncesine göre inanılmaz rakamlarda satış yapıyor.
    Bence bu problemler halledilebilecek küçük problemler.Allah korusun;arkadaşımızın yazdığı gibi; düşünsenize şanzımanınızın değiştiği halde probleminizin bitmediğini,Direkesiyondaki sesten dolayı değiştirmeyi reddedip ayak dirediklerini,araçlarımızın yedek parçalarını insanların 3 -4 ay sıra bekleyerek fanatiklik seviyesinde bağımlılıkla satın aldıkları markaların yaptığı gibi her servis bakımı ve arıza onarımında cebimizde ne var ne yoksa aldıklarını.

    Garanti kapsamında dahi olsa aracınız yağlama yağını yanınızda getirip yağ ücretinden tasarruf etmeyi düşündüğünüzde buna her servis izin vermez.
    İnanın bizim araçların çıkardığı problemler,sözüm ona şanlı markaların yanında devede kulak kalır;)İnşallah hiçbirimiz o markalardaki gibi büyük problemler yaşamayız;)
     
  4. 2berk

    2berk Usta Sürücü

    Katılım:
    13 Aralık 2012
    Mesaj:
    377
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Marka fanatiği ya da düşmanı değilim ama ben otomobil sayesinde mahkemelik olan pek çok arkadaşım sebebiyle tüm markalara karşı şüphe duyuyorum.

    Örnek kendisi avukat olan bir arkadaşım 2009 model mondeosundaki bir problemle 3 sene mahkemelik olarak uğraştı sonuçta mahkemeyi kaybetti araç zaten 70-80bin kilometrelere geldi bu süre zarfında..

    Bir başka örnek yine 2009 model 1.4 TSİ DSG (eski kasa) jetta sahibi arkadaşım motor sorunu sebebiyle aracını servise bıraktı. yeni motor takılması gerektiğini söyleyince aracı servisten almayıp mahkemeye verdi. Sonuç iki yıldan uzun süren bir mahkeme yanılmıyorsam. kazandı ama hala parasını alamadı. 3 yıllık kaybı ile beraber alacak ama öyle görünüyor.. 2 seneye yakın arabasız kaldı. Sonra tekrar krediyle honda civic aldı halen ona biniyor.Jettayı da krediyle almıştı kredisini ödemeye devam ediyor... vs.. vs..

    Ben keza kapıları fabrikada birşeyler olmuşki tekrar boyanmış ama renk farkı bariz belli bir fluence ile uğraştım. Ama mahkeme süreçleri, sonucunun ne olabileceği ve masrafları sebebiyle fazla da uğraşamadan Allah'a havale ettim.

    Hakan beyin dediği gibi işin özü şan ün değil. Belki de en sorunsuz araçlar bu şanlı markalı olmayanlar.

    Keza kendimden de bir örnekle bitireyim. 2000-2002 yılları arasında VW de çalıştım.
    Araçlar iyiydi zaten bunu inkar etmek mümkün değil. Ama o yıllarda 8 valve motorlar acaip yakıyorlardı boğaz kelebekleri habire tıkanıp rolantileri sapıtıyordu. FSİ lar bizim benzini sevmiyorlardı. Arıza lambaları sönmüyordu.. Audi Multitronic şanzımanlar baya bir servise geliyordu. Geri kaçırma sorunu vs.. 100bin km civarı ön takımlar o günün parası milyar masraflar çıkarıyordu. Kayış bakımları o günün parası 700-800bin lira tutuyordu. Karter muhafazası olmayan golfler alçak yapıları sebebiyle çukurlarda alt vurmaya bağlı karter çatlatıp yağsız servise geliyorlardı..

    Ama oyıllarda satışlar öyle iyiydiki sıfırı 17milyar olan Bora ikinci elde 18milyar ediyordu çünkü sıra vardı:p Şikayet eden müşteri memnun müşteriye kıyasla çoktu ama şikayet edenler tekrar gelip aynı markanın bir modelini arkadaşına eşine çocuğuna alıyorlardı.. Garipti anlayacağınız. Şimdiki durumu pek bilmiyorum.. Ama körü körüne markacılık yapanlar yine vardır mutlaka. Neyse uzattım galiba:)
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş.Ancak bizim insanlarımızda bazen yine yansın yine yansın istiyor:D
     
  6. mehmetyilmaz77

    mehmetyilmaz77 Sürücü

    Katılım:
    13 Ağustos 2012
    Mesaj:
    113
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    yilmAZ
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet yilmaz
    Araç Modeli:
    kia ceed 2010
    kia servisleri toyota servisleri kadar iyi değiller bizzat tecrube ettim bunu.

    çevremden duyduğum kadarıyla ise opel ve vw kadar da kötü değil.

    yeni araba alacak olsam 3-5 bin fark olsa da toyota alırım. fakat 2010 yılında araçların 2. ellerinde fark 10bin civariydı ben de ceed aldım. biriki servis deneyiminden sonra şimdi bakımları kendim yapmaya çalışıyorum. yağ, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi, lpg filtresi, buji değişimini kendim yapmayı başardım. hedefim fren hidrolik yağını ve antifrizi de kendim değiştirmek. kötü komşu ev sahibi yaparmış ya o hesap oldu benim de. :thumbdown:

    arabadan sa amortisörleri hariç memnunum. :thumbup1:
     
  7. 2berk

    2berk Usta Sürücü

    Katılım:
    13 Aralık 2012
    Mesaj:
    377
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Bakımda servislerin yaptığı pek çok işi çözmüşsünüz ancak bakımda ayrıca yapılması gereken işler var tabii her servis yapıyorsa. Bunlar alt bağlantıların kontrolü olması gereken torkta sıkılması, aracın arıza kodlarına bakılması vb bizim yapamayacağımız şeyler.

    Bakım denilince sadece bir takım sarf malzemelerinin değişmesi anlaşılıyor genelde ama aslında bakım aracın tepeden tırnağa kontrol edilmesidir.. Bunu da belli aparatlar olmadan bizlerin yapabilmesi tam anlamıyla mümkün değil.
     
  8. nucleon

    nucleon Sürücü

    Katılım:
    19 Aralık 2010
    Mesaj:
    74
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    SAKARYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Nuri Bicer
    Araç Modeli:
    Cerato
    Öncelikle Sandıkçı kia dan Tahir ve Ayhan Ustaları selamlıyorum. Herhalde servisim hakkındaki düşüncelerim gayet net anlaşılmıştır. kendilerinin dostane ve sıcak yaklaşımları, ciddi ilgilenmeleri ve gösterdikleri saygı bir serviste müşterinin görmek istediği tüm davranışların klavuzu niteliğinde. Fiyat politikası konusunda da son derece makul olduklarını da belirtmeliyim. Geçenlerde ön farların ikisi de aynı anda ampul kesti. İkisininde aynı anda kesmesi biraz enteresan olsa da alınan ücret "gerçekten klasik servisten kazık yedim!" duygusunu hissettirmiyordu. Otomatik şanzımanda ilk defa duyduğum sesin ki sonradan öğrendim normalmiş, şanzıman kilitinin açılma sesi imi bütün işlerini bırakıp ilgilendiler hemen ve sanki beni boşu boşuna getirdiklerini düşünüp tekrar tekrar özür dilediler. Ben kendilerine buradan sonsuz TEŞEKKÜRLER ediyorum. İyi ki KİA kullanıyorum :)
     
  9. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    evet sıze katılıyorum.. Çelık Motor atılan e-maillere ertesı gun dönus yapıor


    KİA nın suspansıyon sıstemı yumusak ve rahat kullanım ıcın yapılmıs, Ülkemızde de yolların durumu hıc ıyı olmadıgı ıcın sıze suspansıyonlar zayıf ve kotuymus hıssı yaratıyor..Bence lastıklerınızı ve lastık hava basınclarınızı kontrol ettırmenızı tavsıye ederım..( aracımı aldıgımdan berı mıchellen energy saver kullanıyorum)
     
  10. Touch

    Touch Sürücü

    Katılım:
    7 Ekim 2012
    Mesaj:
    246
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Özelden mesaj olarak yolladım.

    Çamlıca bayi. Alırkende fiyatı yüksek söyledikleri için Oğuşlardan almak zorunda kalmıştım.
     
  11. cer.fire

    cer.fire Usta Sürücü

    Katılım:
    7 Haziran 2011
    Mesaj:
    878
    Alınan Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer oktar
    Araç Modeli:
    kia ceed sw crdi (2005 kia cerato crdi)
    2005 senesinden beri kia kullanıyorum, kia servislerinin ilgi alakasından hep memnun kaldım, ayrıca çelik motora email atınca yarım saatte dönüş yapmalarıda ayrıca takdir edilecek bir durum. daha önce kullandığım markanın servislerine göre çok daha iyi
     
  12. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Bende bir servis dışında sorun yaşatan bir yer duymadım :) kocaeli ve çevresi için geçerli...
     
  13. mehmetyilmaz77

    mehmetyilmaz77 Sürücü

    Katılım:
    13 Ağustos 2012
    Mesaj:
    113
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    yilmAZ
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet yilmaz
    Araç Modeli:
    kia ceed 2010
    Servise aracımı pek çok kez bakıma götürdüm. Dediğiniz gibi ellerinde bir checklist var ve ona göre iş yapmaları gerekiyor. çok defa merakımdan ne yapılıyor diye bakım bitene kadar beklediğim oldu. fakat ben lastikleri sallamak, balatalara bakmak, sinyalleri, lambaları kontrol etme haricinde birşey yaptıklarını görmedim. ellerinde hiç tork anahtarı görmedim ya da bir test cihazı.

    ayrıca arıza kodlarına bakan cihazlar bizim kullanamayacağımız uzay teknolojisine sahip cihazlar değil, oldukca kullanıcı dostu cihazlar. tek yapmanız gereken yerine takmak ve arıza kodunu okumak. sonra internetten arıza kodunu araştırmak. internette 30-40 dolara amatör obdII cihazları satılıyor. başka birsürü test cihazı var ama sağılsun ceed ne bu test cihazına nede başka bir test cihazına mecbur etmedi.

    tecrube ettiğim kia servisleri:

    gül al

    çetinler

    eresin.
     
  14. deliyürek06

    deliyürek06 Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    68
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bursa
    Arkadaşlar merhaba bende şikayetimi sizlerle paylaşmak istiyorum izniniz olursa. Bende de 2012 Rio fancy var.Aracı aldıktan yaklaşık 3 ay sonra direksiyon soyuldu , göğüsten çıtırtılar geliyordu. Bursa kia şentürklere gittim göğüsteki çıtırtılar için bekleyin geçer dediler ,bekliyoruz hala geçmedi ,direksiyon soyulması içinde serviste resim çektirip çelik motora mail attık 2 ay arayan soran olmadı biz aradık hayırdır neden aramadınız diye direksiyonunuzun değişimine onay verilmedi dediler nedenini sordum neymiş efendim soyulmalar resimlerde fazla görünmüyormuş bu direksiyon değişimine onay veremezlermiş koreden heyet gelip değişen parçaları inceliyormuş eğer değiştirirlerse bu parçayı neden değiştirdiniz diye laf ederlermiş gibi saçma sapan bir geri bildirimde bulundular çelik motordan bana. Yakınlarda başka bir servise gidecem bakalım hayırlısı artık çözüm bulamazlarsa bende mahkemeye gidip dava açacam . . .
     
  15. 2berk

    2berk Usta Sürücü

    Katılım:
    13 Aralık 2012
    Mesaj:
    377
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Ahmet bey merhaba. Bir hemşehrimi görmekten memnun oldum. Ben de Bursadayım anlayacağınız üzere. Aracınızı bir de İnallar Kiaya götürmenizi tavsiye ederim. İsmail bey ile görüşebilirsiniz. Ben bir kez ziyaret ettim ve son derece memnun kaldım. Sağ kapı ile ön göğüs birleşim yerinden ses şikayetim vardı. Hallettiler. Havaların soğuk olduğu bu mevsimlerde ses şikayetleri her araçta oldukça fazla ortaya çıkıyor. Umarım İnallar sizin de sorunlarınızı çözer. Görüşmek üzere.
     
  16. deliyürek06

    deliyürek06 Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    68
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bursa
    Berk bey merhabalar, bende memnun oldum :) İnallara gitmedim açıkçası ilk fırsatta oraya gitmeyi düşünüyorum. Umarım inallar bu sıkıntılara bir çözüm bulurlar. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim İsmail bey ile görüşeyim durumu anlatayım. Sizin ses probleminizi nasıl çözdüler acaba bilgi verebilirmisiniz
     
  17. 2berk

    2berk Usta Sürücü

    Katılım:
    13 Aralık 2012
    Mesaj:
    377
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    İsmim Tuğberk. Ben de çok memnun oldum. Ses tespit edildikten sonra Trim ustasına bıraktım aracı. Yalıtım yapıldığını söylediler. Hatta aracı teslim almaya gittiğimde beraber test etmeyi teklif etti ancak vaktim azdı. Havaların soğuk olmasının handikaplarını onlarda söylediler. Şuanda bir şikayetim yok. Olursa zaten gider yine çözümünü isterim rahatlığını da hissettiren bir servis benim gözümde. İnallar bu arada 2012 yılının en iyi servisi seçildi bu arada.

    http://www.bursadabugun.com/haber/kia-inallar-servis-2012-yili-turkiye-birincisi-170494.html
     
  18. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Araçlarının problemlerini garantiden değiştiremeyenler muhakkak nedenini yazılı olarak alın ve mahkemeye başvurun. Eğer sarf malzemesi değilse bir sorun varsa değiştirmek zorundalar. Direksiyon soyulması iki çeşit olabilir. Birincisi kullanıcının yüzük saat yada başka metaller ile yırtılma sonucunda çıkan soyulmalar. Bunu garantiden değiştirmezler...ikincisi hani yıllardır kullanılan araçların direksiyonları zamanla soyulur, sanki doğal bir soyulma gibi. Eğer aracınız yeniyse ki yeni, muhakkak garantiden değiştirirler. Dediğim gibi muhakkak yazı alın...

    GT-B5510 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  19. deliyürek06

    deliyürek06 Sürücü

    Katılım:
    19 Kasım 2012
    Mesaj:
    68
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bursa
    İsmail bey teşekkür ederim. Aracımı haziranda aldım ve yüzük , saat vb bir şey kullanmam ve elimde terlemez fakat buna rağmen değiştirmediler.Hafta içi İnallar Kia ya gidip durumu tekrar anlatacam umarım ora bir çözüm buluruz bulamazsak artık dediğiniz gibi yazılı bir evrak isteyip hukuki yollardan hakkımızı arayacam.
     
  20. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    bizimle paylaşırsanız örnek teşkil eder. Geçmiş olsun...

    GT-B5510 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş