10 Kasım LPG KABLO

İlk Marşta; Çiğ Mazot Kokusu, Beyaz Duman, Sarsıntılı Çalışma

'Cerato' forumunda modifix tarafından 10 Aralık 2018 tarihinde açılan konu

  1. modifix

    modifix Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesaj:
    23
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    UTKU UĞRAŞ
    Araç Modeli:
    CERATO
    Merhaba arkadaşlar. Kia Cerato 2006 1.5 CRDİ 97 bin km'de aracımız var. 32 bin km de beri bizde ve hep cok özenli kullanılmıştır. Babam genelde bakımlarında hep 10-40 yağ kullanmış ancak son bakımını beraber yaptık ve 5-30 Motul xclean yağ ve tüm filtreleri orjinal servisinden alarak bakım yaptık. (Mazot Filtresi Hariç o değişmedi son bakımda)

    Uzun Zamandır Olan Sorun

    1) İlk sorun uzun zamandır özellikle sabahları ilk marşta gelen Çiğ Mazot kokusu .

    Son Zamanlarda Olan Asıl Önemli Sorunlar


    2)
    Sabah İlk çalıştırmada beyaz duman atiyor ancak 30 saniye sonra felan geçiyor. Arada bir siyah dumanı birden attıgına da şahit oldum babam kullanırken

    3)
    Sabah gene ilk çalıştırmada motor sarsıntılı ve değişik titreşimli çalışıyor.

    4) Kalkışta yani 1000-1500 devir arasında avans sesi diye tabir edilen bir ses gelmeye başladı. Yağ ile ilgisi varmı bilmiyorum ama yağ değişiminden sonra oldu sanırım yada bana öyle geldi. Ses şuna benziyor :

    Çözüm olarak Forumda; EGR diyen var, kızdırma bujisi diyen var, Enjektör diyen var, turbo diyen var. Sizce bu belirtelerle önce hangisine bakmak lazım.
     
  2. HMT07

    HMT07 Usta Sürücü

    Katılım:
    25 Ekim 2018
    Mesaj:
    353
    Alınan Beğeniler:
    127
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    HAMİT
    Araç Modeli:
    KİA CERATO EX 1.5 2006
    modifix bunu beğendi.
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.5w30 euro 3 motorlar için çok iyi sonuç vermez.5w40 ile yağınızı değiştirmenizi tavsiye ederim.
    5w30 genelde lifter sesine sebep olur.
     
    modifix bunu beğendi.
  4. modifix

    modifix Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesaj:
    23
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    UTKU UĞRAŞ
    Araç Modeli:
    CERATO
    Anladım hocam daha yağı koyalı cok az km oldu turboya felanda zararı varmı yoksa 10 bini tamamlayıpmı değiştireyim? Birde diğer sorunlarında sebebi yağ olabilirmi acaba. Birde kullanım kitapçıgındada 5-30 ,10-30 gibi seçenekler vardı o yüzden 5-30 koydum acıkcası
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayır.Diğer sıkıntılar mevsimesel ve motor/şanzıman takoz ömürleri ile alakalı bir durum.5w30 euro 3 motorlara ince geliyor.Hatta euro 4 motorlardan da memnun olan çok değildi.Forumda konu ile alakalı paylaşımlar var.Onları aratıp incelemenizi tavsiye ederim.
    Çok performanslı kullanmazsanız turbo ile alakalı bir sıkıntı yaşayacağınızı zannetmem.Bu turbonuzun kondisyonu ile de alakalı tabi.Ama ben olsam 5w40 tan şaşmam.
    Soğuk havalarda kısa süre beyaz duman normaldir.Kesilmiyorsa o zaman sıkıntı vardır.
     
    modifix bunu beğendi.
  6. modifix

    modifix Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesaj:
    23
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    UTKU UĞRAŞ
    Araç Modeli:
    CERATO
    Hocam eskidende kışları ne koku vardı ne rolantide bozukluk ne de beyaz duman . Şimdi 30 saniye felan sanki biri arkada mangal yakıyor öyle duman oluyor yani. Tamam sonra geçiyor ama buda olmamalı bence cünkü ilk aldıgımızda yoktu daha sessiz düzenli çalışırdı. Bence normal olmayan birşeyler var ama çözemedim
     
  7. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Çiğ mazot kokusu için bi enjektörlerinizi ÇOK KALİTELİ bir pompacıya kontrol ettirin. Herkes Enjektörcü sözde ama sağlam olanın içine ediyorlar genelde. O yüzden en düzgün yeri bulun.
     
    modifix bunu beğendi.
  8. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    CERATO CRDI 2004-2008 yağı kim ne derse desin. 10w40 yada 5w40 tır.

    Gerisi, tın bar...

    Skoda daki ses enjektör yada zincir sesi gibi.

    ancak cerato da olrusa bu yağ değişimine bağlı subap boşluğunda subap vuruntusu anlarım.

    100 000 e gelmişsiniz ne güzel 10w40 gitmişsiniz. Ne işiniz var 5w30 ile,,
    en kısa zamanda çevirin.


    Duman kızdırma bujilerine baktırın. muhtemelen 2 si çalışmıyor. bu yüzden ilk çalışma zor ve sarsıntılı , ısınana kadarda vuruntu yapar.
    bir defa ısındıktan sonra ilk çalışmada soru yaratmaz. düzgün çalışır.
    * dumanda yapar ve keser
     
    modifix bunu beğendi.
  9. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    km ye bağlı olarak. butip sesleri ince motor yağı kullanmanız belli etmiş..
    araçta motor yağı tipi değişikliği yaparken önce motor içi temizleme katkısı kullanmak iyi olur. genel görüşü arkadaşlarımız belirtmiş 5w-40 kullanılması gerekli. sarsıntılı çalışma. enjektör pullarındaki yıpranma ve kirli hava filtresinden olur. yakıt filtresi uzun süredir değişmemiş ise siyah duman problemi yaratabilir. emme manifoldu üzerindeki sensörü temizleyin. beyaz dumana, ısıtma bujısi yetersizliği veya sertleşen subap keçeleri neden olabilir
     
    Fümişim ve modifix bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş