Merhaba arkadaşlar. Kia Cerato 2006 1.5 CRDİ 97 bin km'de aracımız var. 32 bin km de beri bizde ve hep cok özenli kullanılmıştır. Babam genelde bakımlarında hep 10-40 yağ kullanmış ancak son bakımını beraber yaptık ve 5-30 Motul xclean yağ ve tüm filtreleri orjinal servisinden alarak bakım yaptık. (Mazot Filtresi Hariç o değişmedi son bakımda) Uzun Zamandır Olan Sorun 1) İlk sorun uzun zamandır özellikle sabahları ilk marşta gelen Çiğ Mazot kokusu . Son Zamanlarda Olan Asıl Önemli Sorunlar 2) Sabah İlk çalıştırmada beyaz duman atiyor ancak 30 saniye sonra felan geçiyor. Arada bir siyah dumanı birden attıgına da şahit oldum babam kullanırken 3) Sabah gene ilk çalıştırmada motor sarsıntılı ve değişik titreşimli çalışıyor. 4) Kalkışta yani 1000-1500 devir arasında avans sesi diye tabir edilen bir ses gelmeye başladı. Yağ ile ilgisi varmı bilmiyorum ama yağ değişiminden sonra oldu sanırım yada bana öyle geldi. Ses şuna benziyor : Çözüm olarak Forumda; EGR diyen var, kızdırma bujisi diyen var, Enjektör diyen var, turbo diyen var. Sizce bu belirtelerle önce hangisine bakmak lazım.
Merhaba, Öncelikle aşağıdaki bu konu ile ilgili yazıları okumanı öneririm ayı sorunu halen aşmaya çalışan birisi olarak. http://www.kiaclubtr.com/threads/duman-problemi.3625/
Merhaba.5w30 euro 3 motorlar için çok iyi sonuç vermez.5w40 ile yağınızı değiştirmenizi tavsiye ederim. 5w30 genelde lifter sesine sebep olur.
Anladım hocam daha yağı koyalı cok az km oldu turboya felanda zararı varmı yoksa 10 bini tamamlayıpmı değiştireyim? Birde diğer sorunlarında sebebi yağ olabilirmi acaba. Birde kullanım kitapçıgındada 5-30 ,10-30 gibi seçenekler vardı o yüzden 5-30 koydum acıkcası
Hayır.Diğer sıkıntılar mevsimesel ve motor/şanzıman takoz ömürleri ile alakalı bir durum.5w30 euro 3 motorlara ince geliyor.Hatta euro 4 motorlardan da memnun olan çok değildi.Forumda konu ile alakalı paylaşımlar var.Onları aratıp incelemenizi tavsiye ederim. Çok performanslı kullanmazsanız turbo ile alakalı bir sıkıntı yaşayacağınızı zannetmem.Bu turbonuzun kondisyonu ile de alakalı tabi.Ama ben olsam 5w40 tan şaşmam. Soğuk havalarda kısa süre beyaz duman normaldir.Kesilmiyorsa o zaman sıkıntı vardır.
Hocam eskidende kışları ne koku vardı ne rolantide bozukluk ne de beyaz duman . Şimdi 30 saniye felan sanki biri arkada mangal yakıyor öyle duman oluyor yani. Tamam sonra geçiyor ama buda olmamalı bence cünkü ilk aldıgımızda yoktu daha sessiz düzenli çalışırdı. Bence normal olmayan birşeyler var ama çözemedim
Çiğ mazot kokusu için bi enjektörlerinizi ÇOK KALİTELİ bir pompacıya kontrol ettirin. Herkes Enjektörcü sözde ama sağlam olanın içine ediyorlar genelde. O yüzden en düzgün yeri bulun.
CERATO CRDI 2004-2008 yağı kim ne derse desin. 10w40 yada 5w40 tır. Gerisi, tın bar... Skoda daki ses enjektör yada zincir sesi gibi. ancak cerato da olrusa bu yağ değişimine bağlı subap boşluğunda subap vuruntusu anlarım. 100 000 e gelmişsiniz ne güzel 10w40 gitmişsiniz. Ne işiniz var 5w30 ile,, en kısa zamanda çevirin. Duman kızdırma bujilerine baktırın. muhtemelen 2 si çalışmıyor. bu yüzden ilk çalışma zor ve sarsıntılı , ısınana kadarda vuruntu yapar. bir defa ısındıktan sonra ilk çalışmada soru yaratmaz. düzgün çalışır. * dumanda yapar ve keser
km ye bağlı olarak. butip sesleri ince motor yağı kullanmanız belli etmiş.. araçta motor yağı tipi değişikliği yaparken önce motor içi temizleme katkısı kullanmak iyi olur. genel görüşü arkadaşlarımız belirtmiş 5w-40 kullanılması gerekli. sarsıntılı çalışma. enjektör pullarındaki yıpranma ve kirli hava filtresinden olur. yakıt filtresi uzun süredir değişmemiş ise siyah duman problemi yaratabilir. emme manifoldu üzerindeki sensörü temizleyin. beyaz dumana, ısıtma bujısi yetersizliği veya sertleşen subap keçeleri neden olabilir